Watvoor paardje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 19:52

Ik ben een beetje rond aan het kijken wat voor paardje ik over een jaar of 3 wil kopen. Het duurt nogal lang maar ik ben toch al aan het kijken wat nou het beste bij me past. Ik heb nu een nogal sloom paard waar ik op moet werken en heb dan toch wel liever een paardje dat beter aan het been is enzo. In ieder geval een paard zodat ik als ik 18 ben gewoon nog kan starten. Ik zit toch te twijfelen tussen:

Een leuke tinker, ben toch nog steeds tinkerfan, maar daar zou ik dus niet meer mee kunnen starten als ik 18 ben.
En tussen een leuk paard. NRPS of KWPN'er rond de 1.60 iets kleiner of iets groter mag natuurlijk ook.

Hier wat leuke paardjes die ik tegen ben gekomen en wat dus wel een beetje mijn type paardjes zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Vind hem alleen iets te klein maar hij heeft wel iets.. Kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Misschien is een groninger ook wel iets geschikts voor me.

Wat denken jullie dat ik het beste kan kopen?
Ik wil dus graag wel fanatiek concoursen gaan rijden maar ik ben toch echt gek op tinkers.. Frusty


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:00

Weet je wat denk ik wel heel goed bij je zal passen? Een leuke NRPS-er. Dat zijn paarden met een scheutje arabisch bloed. Het zijn erg fijne paarden met een beetje temperament. Echte leuke en vaak ook niet al te grote sport paardjes. Ik ken een meisje dat nu 2 weken een eigen pony/paard (1.56m) heeft van de hengst Lancelot. DAT zijn erg fijne paarden, lief, braaf (pony is pas 3jaar oud van dat meisje en ze doet er al vanalles mee) en een tikkeltje eigenwijs. Op de africhtingsstal hadden ze laatst ook een lancelot staan, die is verkocht naar Amerika.
Denk er eens over na, mijn pony is ook een NRPS-er. Is erg sterk in het beenwerk en hebben een schitterend exterieur!!!

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:00

een groninger is zoooo leuk kim had gelijk ben helemaal verkocht Lovers vooral op de hare Extreme duivel haha
maar ik ga wel een groninger kopen niet specifiek op iets gericht. ja op mij Haha!
maar daar rijd je wedstrijden, recreatief, je kan keuringen lopen je kan er echt alles mee doen en na je 18e starten en je bent niet te groot.
groninger= Lovers

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:14

Of een betaalbare KWPN.
Of wat dacht je van een kruising ofzo. Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:21

waarom kan je met een tinker niet fanatiek dressuurstarten? als je het juiste type tinker zoekt kunnen ze best goed presteren in de sport. je moet er misschien iets meer voor doen maar als t lukt is t wel leuk. en je kan er ook nog genoeg andere dingen meedoen.(mn promopraatje weer) dus gewoon kijken wat jezelf leuk vind. en met elk paard/pony kan je wedstrijden rijden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 21:43

Marjolein, ik kan best wedstrijden starten. Maar als ik 18 ben? Wat dan?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:48

hoezo wat dan? het is niet verboden om met een tinker bij de paarden te starten. je word misschien beetje raar aangekeken maar t begint steeds meer te wennen dat andere type paarden ook dressuur kunnen. en ach je doet toch voor jezelf mee en niet om andere? zoek het paard uit wat jij wil hebben en laat je niet teveel door andere te beinvloeden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 21:56

Ok ik zal wel eens kijken Haha! Maar de echte ideale tinker vinden is een beetje errug moeilijk denk ik.. precies zo een als Sya.. Kwijl Lovers
Ik zat zelf trouwens ook aan een NRPS'er te denken een wat grotere maat. Word steeds meer NRPS fan.. Lovers Heb nu al een fors gebouwd paardje en wil nu toch graag een slanker type. Maar een tinker.. *zucht* Lovers
Kan ik trouwens ook leuke paardjes vinden op de paardenmarkt in Zuid-Laren ofzoiets?

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:59

Je kunt op je 18e toch gewoon met een pony bij de paarden starten?? Ligt er wel aan of je springen of dressuur wilt gaan doen, met een pony tussen de paarden dressuren gaat prima, maar hindernissen op "paardehoogte" vergt natuurlijk meer van een pony dan van een groter paard Scheve mond\ ......maar ik snap het niet zo goed eigenlijk, je twijfelt tussen een Tinker, NRPS of KWPN, waar wil je dan in starten, dressuur of springen? Als je wilt gaan dressuren kun je daar ook prima een Tinker voor nemen, wil je verder in het springen heb je waarschijnlijk meer aan een sporttype zoals boven genoemden, of b.v. een Oldenburger, Westfaler, Holsteiner enz.....


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 22:04

Ik wil idd dressuren. Maar mijn vader zegt dat ik een goede sportpony moet pakken. En geen tinker. Ik weet ook niet waarom maar hij zegt dat ik het beste een paardenmaat kan kopen dus.
Maar nu nog ff drie jaartjes met mijn opatje verder.. en dan kijk ik wel weer.
Ik ben nog steeds wel een beetje verliefd op Groningers.. dus ik wil over 3 jaar zeker ook naar een Groninger gaan kijken Kwijl

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:26

Dan ga ik helemaal met Marjolein mee, met een goede Tinker kan je ook best wat bereiken in de dressuur, en trouwens je hebt ook Tinkers in paardenmaat hoor!(dit is meer voor je vader bedoelt... Haha! ) Ik neem aan dat je op je 18e zelf kan/mag beslissen wat voor paard je neemt, jij moet er mee verder, je vader toch niet? Ik zou zeggen follow your heart, als je over 3 jaar nog steeds ontzettend graag een Tinker wil zou ik er gewoon voor gaan... tenzij je niet tot over je oren verliefd wordt op een super groninger natuurlijk!!! Lovers Haha! Knipoog

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:45

Of je kiest gewoon dit :
[img]../upload/976/griotte_die_slaapt.jpg[/img]
Kom je misschien ook heeel ver mee in de dressuur Haha!
Nee ff serieus.. kies gewoon wat je dan leuk vind, misschien zie je wel een haflinger of fjord waar je helemaal verliefd op wordt Lovers
Ik zou gewoon ff afwachten wat de toekomst brengt (is niet filosofisch hoor *LOL* )

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:56

Neem ook een Shire!!!!! *LOL*
Nee hoor grapje,is vast niet echt wat je zoekt,alhoewel je wel wat Shires hebt die op Z-niveau lopen!

Maar ik denk dat een NRPS of KWPN wel een leuk paardje voor je is,het zijn toch de elegantere paardjes,en geschikt voor alle richtingen in de sport,das erg handig,mocht je je nog bedenken over dressuur. Lachen

Wat ook goed dressuurpaarden zijn,zijn Friezen.Die lopen zo elegant en hebben zo n mooi uiterlijk.

Hi hi,en wat Shieres betreft, ik zie mezelf al aan komen stampen met die reus,t wedstrijdterrein op!!!!! Haha! *LOL* Party!!
Wel veel bijkijks denk ik... * Grinnik*
Lachen

Je moet maar zo denken,je hebt nog 3 jaar de tijd om te beslissen!! Clown

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 01:26

Als je verder wilt in de dressuur, kan je beter voor een NRPS'er of KWPN'er gaan, ik zeg niet dat een Tinker niet mee kan komen in de dressuur, maar je maakt het jezelf niet makkelijk mee..Ik had ook ergens gelezen dat je Deurne wilde doen, dus daar moet je ook rekening mee houden

Galactica Wadim X Gemini

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:30

In ieder geval geen pony meer kopen, daar groei je in no time van af. Tenzij je een pony neemt die gebrek aan maat met massa compenseert. MAar denk er wel aan dat juries een beetje kunnen discrimineren. Stel jezelf een doel en kijk niet te veel naar het uiterlijk. Natuurlijk is een tinker mooi, maar die zal in sportprestaties nooit zo ver kunnen komen als een paard dat speciaal voor de sport gefokt is. Ik raad je dus een NRPS paard aan, een kwpn-er of een groninger. Groningers zijn vaak niet zo groot, dus dat is ook nog eens de maat die jij leuk vind. Daarnaast zijn ze niet zo duur als KWPN-ers, het zijn paarden die heel degelijk op de benen staan, sterk en gezond.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:15

ik vind die laatste erg mooi! Ja het is een moeilijke keuze, groninger is natuurlijk altijd goed...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:39

Citaat:
Groningers zijn vaak niet zo groot, dus dat is ook nog eens de maat die jij leuk vind.


Ze worden tegenwoordig steeds grote Lodewijk is met zijn 1.63 1 van de kleinste gemiddeld zijn ze rond de 1.65 maar 1.70 is niet echt zeldzaam.
Zo groot als een shire zullen ze niet worden Haha!
Ga gewoon kijken bij alle rassen die al genoemd worden.
ga kijken en proberen.Proefrijden en neem je instructeur tegen die tijd mee.
Je kan wel verliefd worden op een groninger maar misschien past die dan niet bij het doel wat je wilt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:31

Kijk anders eens op http://www.nrps.nl, daar kun je al wat info vinden.
Ik vind het NRPS een beter stamboek dan het KWPN, ondanks dat mijn paard ook een kwpn-er is. Bij het NRPS zijn de toelatingseisen van de hengsten strenger en daarom zijn ze ook in mindere mate aanwezig dan de kwpn-er. Dat wil niet zeggen dat een kwpn-er niet goed is, er zijn ook hele leuke kwpn-ers die gefokt worden om een paard te worden maar toch klein zijn gebleven. (zo rond de 1.55-1.60m.)Ze hebben meestal fantastische afstammingen maar zijn gewoon te klein, daarom zijn deze paarden meestal ook niet zo duur als de doorsnee maat. Terwijl het de prestaties van het dier niet beinvloed! Fokkers kunnen gewoon niet al te veel voor deze maten vragen.
Denk er maar goed over na, je hebt nog tijd genoeg!! Cool Cool

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:04

Ik heb zelf ook een NRPSer en ik vind het echt hele leuke paardjes. Ik vind trouwens die 2e foto errug mooi, maarja ik ben een dressuurfreak...
Oja, het was ook mijn bedoeling om fanatiek concoursen te gaan rijden, maar door omstandigheden met paard staat dat nu op een lager pitje. Houd er dus wel rekening mee dat zoiets ook kan gebeuren.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:47

Je kunt het beste een klein paard kopen, denk ik. Daar kun je waarschijnlijk altijd mee blijven rijden. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat je toch beter geen Tinker kan kopen, als je ver wilt komen in de dressuur. (Je krijgt toch een Tinker-jaarling?) Er zijn natuurlijk wel Tinkers die erg goed lopen, maar 't lijkt me toch beter om een goed sportpaardje te kopen. Het paardje op de 3e foto vind ik ook errug stoer! Kwijl Een nrps is misschien wel geschikt voor je. Maar ja, ik weet niet wat je allemaal tegen komt, over 3 jaar. Misschien wel een haflinger waarmee je wel tot de Z2 kan komen... Maar je hebt nog 3 jaar om na te denken!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:02

wat dacht je van een stoere welsh Cob. daarmee kun je heel goed starten bij de paarden hoor.
Ze zijn wel wat temperamentvol maar wel koel in het koppie. Ik vind het het ideale ras.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:07

Als je een dressuur paardje wil hebben zou ik een Flemmingh kopen okay dat zou ik doen omdat ik gewoon helemaal verliefd ben op dat beest... Lovers

[img]../upload/353/flemmingh.jpg[/img]

Mooi he Kwijl Kwijl Kwijl

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:14

Tja, die zou ik ook wel willen hebben, maar hoe duur zou dat beest wel nie zijn? Wel een lekker ding trouwens! Kwijl

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:22

welsh Kwijl of groninger Kwijl julius en barley zijn wel de mooiste die ik ken hoor welsh cob!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 103 bezoekers