vliegennetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:29

Carina staat dag en ncht in de wei en heeft veel last van vliegen. nu las ik laatst in de Paardendrogist dat er vliegennetjes zijn die je met klittenband vastmaakt om het hoofd van je pony heen en je dus geen halster nodig hebt. dat leek me wel een goed idee voor Carina aleen zit ik nu te twijfelen. ze is nu 1 jaar oud en dus nog vollop in de groei. ook haar koppie zal dus nog groter worden.
nu kan ik nu voor de goede dagen die nog komen een netje kopen met het risico dat het volgende zomer niet meer past en ik het misschien maar een aantal keren gebruikt heb OF volgende zomer een netje kopen en nu misschien toch nog een paardje te krijgen met onstoken oogjes(zit ze al de hele zomer tegenaan te hikken).
zelf zou ik zeggen nu eentje kopen en ik zie wel wat het wordt maar mijn moeder zegt dat ik dat niet moet doen omdat het toch niet meer zo'n goed weer wordt( heeft zeker een glazen bol op haar nachtkastje staan Frusty ) en het zonde zal zijn als ie te klein is volgende zomer.
haar voorlopig de wei in laten met halster en van die sliertjes is geen optie omdat ze exzeem heeft en dus nog wel eens wil schuren. een levensgevaarlijk combi vind ik dat, halster en schuren...

maar ja, al met al, wat zouden jullie in mijn geval doen? en hebben jullie ervaringen met zo'n vliegennetje?

greetzzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:36

Ik zou zo'n netje maar niet kopen. Mijn paard loopt ook altijd zonder netje in de wei en hij heeft bijna nergens last van. Het is idd zonde als ie volgende zomer te klein is. Je kunt ook vliegenspray (wel op natuurlijke basis) op een doekje doen en heel voorzichtig om de ogen wrijven. Let wel goed op dat je niet per ongeluk in der ogen komt.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:38

vliegenspray heb ik al eens geprobeert maar dat helpt niet Verward
en Carina heeft er flink last van, ik heb ze gisteren geteld... 31 vliegen zaten op haar hoofd en ogen...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:42

Bij mijn paard zitten er ook altijd heel veel vliegen rond zijn ogen, maar ik doe er niks aan. Ze kunnen natuurlijk wel steken, zodat ie een paar dagen met een dik oog rondloopt, maarja, het is niet anders. Met een halster in de wei zie ik ook niet zitten i.v.m ophangen e.d.
Volgens mij is het met zo'n netje die jij bedoeld net zo gevaarlijk als met een gewoon halster om. Ze kunnen evengoed vast blijven zitten en zich verwonden.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:43

Onze paarden hebben gewoon van die slierten voor hun kop hangen.
Dat is riempje die je aan het halster vastmaakt, en dan met allemaal van die slierten naar beneden.
bij onze paarden help het heel goed hoor!!

Ik hoop dat je weet wat ik bedoel, maar ze staan in elk geval in de divoza-gids, kan je ze zo bestellen.

volgens mij kan je ze ook in verschillende groottes verstellen, of anders bestellen.

Groetjes, Bettine

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:46

ohja en wat je zei over dat schuren....
wij hebben ook een heeele oude pony met allemaal eczeem en schilfers en weetikhetwat allemaal, die hebben we ook gewoon een halster om hoor, en dr is nog nooooit iets gebeurd.
je hebt ook allemaal dingen waarmee je je paard kan wassen en sprayen tegen de jeuk enzo.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:50

dat netje is zo gemaakt dat als je pony erin vast zal komen te zitten dat het dan losschiet, omdat het klitteband heeft.

en schuren met halster om zal best heel vaak goed gaan maar ik moet er niet aan denken dat het net bij Carina mis zal gaan

met die sliertjes weet ik wat je bedoelt maar die moeten dus weer aan een halster vast...

voor het exzeem gebruikt ik jeukstop van de silverlinde en dat help goed alleen heeft ze soms af en toe nog een jeukaanval... Frusty

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:56

Ik heb zo'n netje van de paardendrogist!!! En je kan hem nog enigzins op maat maken ook... Haha! Dus passen hoeft niet zo'n probleem te zijn...alleen slopen de andere paarden het niet of staat ze alleen in de wei??? Heb je al geprobeerd bright eye rond de ogen te smeren? Vliegen vinden die vette troep geloof ik niet zo lekker...Ik heb mijn netje trouwens nog helemaal niet gebruikt... Verward Bijrijdster heeft hem gekocht en sinds deze zomer opeens niet meer zo'n last van vliegen... Verward Ach, je weet maar nooit wanneer je zo'n ding eens kan gebruiken, Escala staat alleen in het land dus voor slopen ben ik iig niet bang... Schijnheilig Enne...ik heb het ook eens ff op mijn eigen hoofd gezet...(lachen mag! Haha! *LOL* ) en geloof me, je kan er prima doorheen kijken, dus dat is voor een paard ook geen probleem.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:43

Als ik jou waas zou ik dan dit jaar een goedkoper netje kopen (je hebt ook sliertjes met een kopstukje! zie divozasite/gids) dan kun je altijd nog zo'n duur ding van de paardendrogist kopen.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:52

Op de verpakking van dat vliegenmasker staat dat je hem snachts af moet doen. Dus als je pony dag en nacht in de wei staat lijkt me dat lastig.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 09:07

's nachts af doen maakt niets uit want dan zijn er toch geen vliegen Verward

het handige van die van de paardendrogist vind ik is dat er geen oortjes aan zitten, dat lijkt me wel zo prettig voor het paard...

enne, vikki, als je zo'n netje gekocht hebt is dat dus al genoeg om de vliegen weg te houden *LOL* *LOL* Haha!

ze staat trouwens in de wei met een aantal shetten, maar ik denk niet dat ze hem slopen, denk eerder dat mevrouw dat zelf zou doen. Schijnheilig

van hoe groot tot hoe klein kan je hem verstellen vikki?

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 10:16

hoi carina,
ik heb ook een SuperMask (zo heettie) van de paardendrogist. Mijn paard komt 'smorgens aan gegaloppeert, bukt zijn hoofd en dan kan ik het netje op doen. Kortom, hij vind het kennelijk geweldig. Ook hij heeft veel last van vliegen en krijgt dikke ogen, ik wil hem daar niet mee laten rondlopen want het lijkt me erg pijnlijk. Ik gebruik het nu voor het tweede seizoen en ben erg tevreden, het is goed schoon te houden en past perfect. Om te kijken of het later nog bij je paardje past zou ik even advies inwinnen bij de Paardendrogist, zij geven altijd een eerlijk antwoord. Maar door het klitteband denk ik dat het niet zo'n probleem is...

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 12:26


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 13:41

nee, het is een soort masker van gaas gemaakt. Ik heb helaas geen foto.....

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 14:49

Ik zal eens kijken of ik de verpakking op kan halen bij stal, daar staat vast een foto op...maar het kan aardig versteld worden hoor Carina, anders moet je de paardendrogist eens bellen, ze zijn reuze vriendelijk aan de telefoon, ook als je niet besteld...zij kunnen je vast wel van advies dienen. Knipoog

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 20:33

ik zal morgen wel eens bellen...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:53

Hier komt een foto van het netje van de paardendrogist. Ik ben er super tevreden over, geen ontstoken ogen meer!!! De paarden vinden het ook niet erg om om te hebben. Maar is niet echt super voor dag en nacht denk ik.
Foto is erg bewogen, maar zo zien jullie waar dit onderwerp dus over gaat.

[img]../upload/846/boktzorro3bewogen.jpg[/img]


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 21:04

die van jou is wit, is dat de enige kleur die ze hebben?

enne, je kunt er dus makkelijk doorheen kijken?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:52

Ja, je kan er echt makkelijk doorheen kijken! *LOL* Ik heb precies dezelfde, maar op Escala lijkt hij wel wat donkerder... Schijnheilig Denk dat Escaal's hoofdje iets donkerder is... *LOL* *LOL* *LOL*

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 20:41

maarre, wanneer zouden jullie hem nou kopen, dit jar nog of volgende zomer pas? Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:47

als het nu nodig is nu he!
past volgendjaar vast nog wel als het verstelbaar is!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, boemel, ComscoreBot, criollo_yess, Danseresje, DogWords, Geertema, Henkje, Iris94, Lian, Nickeltje, Suliko, xAnthea en 113 bezoekers