dik worden geef snel antwoord a.u.b

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

dik worden geef snel antwoord a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 10:56

Hoi,
ik wil mijn shetlander graag wat dikker hebben.Hij is voor hij bij ons kwam mishandeld (daar bedoel ik mee niet gepoetst of goed verzorgd niet geslagen ofzo.).maar hij staat nu al 2 jaar op weide en word niet zo dik.ik voer hem af en toe hooi en biks maar nu wil ik er wat aan gaan doen en heb echt is dik hebben,hij is niet helemaal van mij maar ook van een boer.maar wat kan ik het beste geven waarvan hij dik word???wil je snel antwoord geven??


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:03

Wees blij dat hij niet dik wordt!
Het is voor een pony juist heel ongezond om dik te zijn.

Verder moet je even oppassen wanneer je mishandelen gebruikt...
Ik ken zat paarden die niet gepoets worden en verder alleen maar in een wei staan, daar worden ze echt neit slechter van.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:05

Idd... dik is juist helemaal niet goed, of bedoel je dat hij nu heel mager is en z'n ribben kan tellen?

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 11:06

ja maar hij is te mager en zo bedoel ik eigenlijk dat hij dikker moet worden hij heeft en zo'n ruggengraat die je ziet en geen vet helemaal niks.hij is echt te mager,dus wat kan ik voeren?hij krijgt ook voldoende beweging,maar de weide is schaars meer boterbloemen en netels dan gras,die boer doet het binnekort opnieuw inzaaien en dan maar afzetten en wachten.

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:08

Is je Shetje echt heel erg mager of gewoon slank? (dus kan je de ribben tellen zonder te voelen of niet)
Ik begrijp nl. even niet waarom je hem DIK wil hebben, niet iedere shet moet een worst op beentjes zijn hoor Haha!
Mijn eigen Shet is ook niet dik maar is gewoon een sierlijk slank ding, hij heeft het nou eenmaal niet in zich om dik te worden en misschien is dat bij jouw shetje ook wel zo.
Ik zou als ik jouw was erg oppassen met het proberen dikker te krijgen, als hij al 2 jaar op het land staat en gewoon blijft zoals hij is zal hij goed zijn zo. Probeer je hem dikker te krijgen door meer bij te voeren of ineens over te stappen op ander voer, loop je het risico dat hij bevangen raakt en dat wil je echt niet!
Denk er dus nog eens goed over na en kijk eens goed naar je pony, is hij echt mager of wil jij hem alleen maar wat dikker hebben?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 11:09

ja idd het is dat hij s'winters ook op weide staat en slecht verhaard,anders had je dat kunnen doen,hij glimt wel mooi en ziet er netjes uit ondanks zijn eczeem en schimmel waar de dierenarts morgen voor komt maar dikker kan wel een beetje vooral voor een shetlander toch?ribben tellen is toch nooit goed?

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:10

Ik zou wachten tot na de zomer, want het gras gaat nog stevig groeien.

Wat bedoel je met voldoende beweging? Word hij veel gelongeerd/bereden en hoelang?

In principe zou een shet niet echt bijgevoerd hoeven worden, omdat ze snel aankomen en het gewoon niet nodig hebben.

Kan de shet wormen hebben of iets dergelijks? Daar worden ze ook dun van.

En als de arts komt kan je het meteen vragen Lachen
Laatst bijgewerkt door denz op 01-06-03 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:10

Vraag aan de dierenarts wat hij vind van zijn 'toestand'.
Als hij hem ook wat aan de magere kant vind zou je heel voorzichtig elke dag een paar handjes biks kunnen geven.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 11:10

dan maar iets dikker tanja.....ja je kan wel gelijk hebben maar de weide is erg schaars....dan maar iets dikker....kan zijn bouw ook zijn ja,

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 11:11

oja oke

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:33

Ribben tellen zou te mager kunnen zijn maar ik bedoel meer als hij gewoon staat, kan je dan zonder te voelen zijn ribben zien, steken die uit?
Een uitstekende ruggengraat hoeft niet te betekenen dat hij te mager is, mijn kwpn-er heeft en nogal hoog liggende ruggengraat, zit ook absoluut geen vet maar op de rest van zijn lichaam.......is hij wel erg dik! Dat is natuurlijk niet echt een goede vergelijking, een shet is natuurlijk anders gebouwd maar kan ook een hogere ruggengraat hebben.
Misschien kan je proberen wat spieren te kweken? (mijn shetje heeft overigens geen spieren hoor, die staat al jaren stil Haha! op het land dus)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:42

|Hoe oud is de shet??
een shet van 25 ziet er anders uit dan eentje van 3.
Een ouder paard is gewoon moeilijk op gewicht te krijgen/houden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:00

Sommige paarden worden niet dik, omdat ze in het verleden misschien niet goed gevoerd zijn.. Blijven ze slank, maak niet uit hoeveel je ze geef..

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:06

Is hij wel goed ontwormt? Ik kan het bij Dennis meteen merken als ik een paar dagen te laat ben met ontwormen, dan word hij wat dunnen.
Dennis was laatst(ondanks goed ontwormen) echt te dun terwijl hij biks kreeg en in een volle wei stond. Bij hem is de tandarts geweest en is nu in 1,5 week weer goed op gewicht. Ik moet nu weer op gaan passen dat hij niet te dik word.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 20:29

Hoi!
hij is 3 jaar,ja en nu gaat het al wat beter,voor foto's moet je maar even op de site kijken : http://groups.msn.com/TobienBruintje

Nu kan ik in iedergeval zijn ribben niet meer tellen!

doei doei xx! OK dan! Haha!

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:36

hij is juist mooi zo hoor

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:45

Hij lijkt mij absoluut niet te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:02

opassen idd met het woord mishandelen...ik schrik ervan, dacht aan hele andere dingen maar alleen niet borstelen is verre van mishandelen hoor....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 114 bezoekers