voor het been wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 21:57

Heeft iemand wat goede tips om een paard van 8 weer een beetje op te frissen, want ik weet zeker dat hett 'm is aangeleerd, hij kan het wel, maar niet op commando.

alvast bedankt


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 22:02

Euhm. ik heb mijn paardje van ( toen ik hem kreeg) 17 ( hij wordt 19)het ook weer opnieuw aangeleerd.Hij had M gelopen dus kon het makkelijk. Ik deed het zo: gewoon eerst de middellijn oprijden en dan schuin naar een van de letter rijden ( bv van x naar H of van x naar F). Dan proberen lichtzijwaarts van X naar bv H te rijden.En tenslotte vanuit X naar B of E. Tja het kost wel heel veel tijd en geduld. Je kan ook een balkje op de grond leggen en hem daar langs laten lopen.Of langs de muur.... Zucht wat een tips..ahum hihihi

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Tabitha

Berichten: 47
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 16:49

he

ik ga altijd als ie geen zin heeft of het lukt ff niet een klein stukje van de hoefslag afslaan en dan stukjes rechtdoor en dan weer een stukje opzij. houd je buitenbeen en arm er goed aan zodat hij niet wegloopt over de buitenschouder

RiimkJe
Berichten: 125
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: voor het been wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:34

Ik ben nu ook een pony van 14 aan het rijden die een paar jaar heeft stilgestaan. Maar je moet (het werkt tenminste bij mijn pony) steeds kleine stukjes proberen. Dus in het begin op de binnenhoefslag rijden en wijken naar de hoefslag. En als dat goed gaat een paar meter opzij, net zolang totdat je helemaal tevreden bent. En gaat het eventjes niet goed? Gewoon een stapje terug!

Succes ermee!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Re: voor het been wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:43

en nogmaals van hetzelfde: oud topic

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers