Die heerlijke momenten met je paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Die heerlijke momenten met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 19:58

Ik kan daar zooooooooooo van genieten he!

Gisteren was weer zo'n moment, moment duurde ruim een uur, maar dat maakt niet uit Lachen

T was een heerlijke zomerdag... Een rustig fris windje ruist tussen de bomen door en je voelt die frisheid langs je lichaam stromen. Rustig aan struin je met je paardje door t bos, langs de polder, door de slootjes en over de grasvlaktes... Uiteindelijk kom je bij een plas met heerlijk helder water. Langs de kant zwemmen duizenden kikkervisjes, grote en kleine. Iets verder in het water komen een paar karpers voorbij, af en toe hun grote monden boven het water uit. En dan een leuk tafereeltje dat je aandacht bij zich houdt. Een kleine familie zwanen, een mannetje, vrouwtje en 5 kleine grijze zwaantjes. Het mannetje merkt je op en begint te blazen. Uit voorzorg trek je je maar terug, maar eenmaal uit het water bedenk je je. Je wilde van de frisheid van het water genieten, dus opgeven doe je nu niet! Hup, terug het water in. Je paardje heeft er ook wel zin in en begint spontaan in het water te stampen en te spetteren. De zwanenfamilie schrikt op, maar het mannetje rijst omhoog en spreidt zijn vleugels! Oei das eng, dan maar zo snel mogelijk het water weer uit! Wat spettert het water hoog in draf. Beiden al kletsnast kom je het water uit, om op te drogen galoppeer je de grote heuvel op, voorbij twee oudere dames op een bankje. Dan geniet je van het uitzicht vanaf de heuvel en je paardje is ook enthousiast. Met twee paardenbenen zwierend hoog in de lucht kijk je over de vlakte heen... En dan de vrijsteile afgrond, zigzaggend ga je langzaam naar beneden. Eenmaal beneden ziet je paard de ruimte en neemt een flinke sprint, je laat hem gaan, de manen wapperend in de lucht, de sokken onder je zie je zwierend voorbij gaan. Het gebries komt boven de geluiden van het hoefgestamp en je geniet met volle teugen! Je komt weer voorbij de plas en de zwanen zijn dit keer wat verderop in het water. Je probeert het nog een keer. Ditmaal ziet je paard echter ook de kikkervisjes en die moeten eerst aandachtig worden bestudeerd! Na een klein beetje aandringen sta je toch weer zo in het water en nadat je paard wat gedronken heeft ga je wat verder het water in. Je paard vindt het ook nog steeds helemaal geweldig en het water spettert alle kanten op. De karpers zijn ondertussen nergens meer te bekennen en de zwanen zijn ook al een stuk verderop. Met dit warme weer is de verleiding te groot dus het duurt niet lang of je staat naast je paard in het water, schone kleren liggen toch al klaar op stal. Je paard kijkt wel ff raar op van de plons in het water, waarom staat het baasje er nu opeens naast? Maarja zo ook genoeg lol! *spetter spetter spetter* Het water is niet zo diep, ongeveer tot je heupen. Zwemmen met je paard zit er dus niet bij... Aangezien het toch wel zwaar voortbewegen is in het water, stap je weer op het paard, je bent nu toch wel afgekoeld! Met je paard ga je nog wat verder richting het riet, voorzichtig met de onderwaterplanten. Maar wat is dat nu? Je paard zakt met zn voorbenen weg in het zand en voor je het weet ben je al weer in halve draf/halve galop onderweg naar de oever. Vogels vliegen op, de planten vliegen voorbij je oren en vooral het water spettert alle kanten op, maar op je gezicht een grote glimlach!

Heerlijk die momenten samen met je paard! Ook zo'n moment? Deel die dan met anderen!


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:04

Mooi verteld hoor, krijg zo helemaal het beeld in mijn hoofd. Hoe jij dat ervar Pling en moet hebben.
Laatst bijgewerkt door lein op 31-05-03 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:04

Geweldig he. Ik had vandaag ook weer zo'n momentje. Ik pakte de tuinslang om even Dennis vers water te geven. Leg de tuislang neer om de kraan open te doen. Voor dat ik terug was had Dennis de slang al om mji nat te spuiten. Ik droop helemaal. Dus zet de slang recht op Dennis, hij helemaal lekker met z'n hoofd in de straal. Toen hij er genoeg van had stapte hij in de waterbak die prompt om ging. Daarna (natuurlijk) nog even aan de slang trekken zodat ik nog een keer de straal vol over me heen kreeg.
Beide drijf nat en af gekoelt zijn we samen nog even in het zonnetje gaan liggen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:06

Mooi beschreven, Leon..
Krijg ook helemaal zin om met m'n paardje te gaan zwemmen, helaas heeft meneer nogal waterangst Haha! en er is jammer genoeg ook geen meertje in de buurt..
Maar zo te lezen hebben jij en snow, zich ontzettend vermaakt!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

littleroosie

Berichten: 6060
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:57

Prachtig verteld, vooral erg leuk dat ik precies de dingen herken die je beschrijft, kwa het terrein daarzo. Maar ook het gevoel herken ik dat maakt al die momenten weer goed wanneer je paard het bloed weer onder je nagels vandaan weet te halen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:26

ow leon, hier krijg ik echt kippenvel van, ik heb honderden momenten zo met king meegemaakt, maar ik kan ze niet beschrijven.
ik weet een ding zeker, ik hou van mn paardje, en ik geef er mn hele leven voor op om hem te kunnen houden.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:45

Heel erg mooi geschreven Leon, krijg een glimlach op mijn gezicht bij het lezen, ik heb ook regelmatig van die ultieme geluksgevoel ritten in het bos, soms ben jij daar bij en soms ook niet, maar ze komen gelukkig regelmatig voor. Daar doe je het voor, daar heb je je paard voor, voor dat ultieme genieten, dat zowel jij als je paard briesend door het leven gaan. Pling
Ik herinner me nog een bepaalde bosrit, 's avonds om een half 8, t is nog ietwat koud voor de wandelaars dus ik had het bos voor mijzelf, ik besluit om een paar kleinere bospaadjes te nemen en ik zie wel waar ik terecht kom. Ineens wordt Amanda heel oplettend, en ik kijk waar ze zo gespannen naar kijkt, zie ik een vrouwtjesree op 7 meter afstand aan de zijkant, de wind zit goed dus ze ruikt me niet, hebben we gewoon een paar minuten staan genieten van dat prachtige beest, om haar vervolgens sierlijk te zien wegschieten. Nog verwonderd over dit mooie tafereel rij je verder om 10 meter later weer een prachtige mannetjes hert of ree te zien wegspringen, die kracht, die schoonheid, schitterend. Helemaal beduusd van al dit natuurschoon ben ik terug naar stal gereden, om in de lage avondzon nog een stevige galop te doen, de wind wappert door de manen, en allebei wordt er met volle teugen van het leven genoten... Zwijmel Lovers

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:17

ik heb maandag een tinker gekocht.
eergister lag ik in het lange gras bij de tinker, de tinker ging even later ook gestrekt. steeds een beetje verder gekropen tot ik tegen haar aan lag....wat een vertrouwen!

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:28

Vandaag heerlijk bij de lage zon helemaal naar achteren gereden op Gennie. Harstikke braaf en rustig (heen weg dan Tong uitsteken) en Maris liep met Wodka mee. Hij was echt braaf!!!! Vind het 0ok zo gaaf dat ze me zo goed vertrouwd. De eerste keer dat ze bleef liggen terwijlj ik bij haar zat zooooo lief! En steeds na het rollen blijft ze liggen, en kijkt ze me aan van: Ik ben klaar, kom je ff knuffelen en snoepie geven?? Echt zoooo lief Lovers
Met paardje wandelen bij zonsondergang en dan helemaal achter in eht weiland in de stilte met alelen maar vogels om je heen samen genieten van de stilte. HEERLIJK!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:40

Hihihi, zal binnenkort een foto plaatsen van mijn paardenmoment....was niet zo vredig als die van jullie maar was zo dottig.

We waren balkjes aan het lopen, en we lopen er op af, ze liep los en ik wou dat ze er overheen liep..dus ik loop ernaast en wijs naar het balkje.

En dan zie je op die foto zo perfect dat ze kijkt waar ik naar wijs.

Oortjes naar voren, mijn vinger volgen en helemaal geintresseert in wat ik aan het uitleggen ben, daar lijkt het dan op he Haha!

Toen ze er ook nog eens helemaal lekker voor ging staan toen ik er helemaal af ging spuiten was mijn dag helemaal perfect....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:35

Kippenvel! wat prachtig beschreven Leon! Ik heb de hele rit met je mee zitten genieten!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:23

Echt gemeen dat je me zo jaloers ging maken met je smsje Tong uitsteken Maar wel super leuk vertelt je verhaal. Hopen dat snow en jij nog veel van die momenten mee gaan maken en dat ik ook HEEL VEEL van die momenten met Jodie gaan beleven

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:28

Mja, da's ook het weer dat het doet nu hè! Ik had ook zo'n gevoel toen ik vrijdagavond met m'n merrietje door het bos galoppeerde, gewoon echt samen (je begrijpt dat wel), we genoten allebei onwijs, de temperatur was perfect, het bos ziet er nu prachtig uit, ruikt lekker. Wat wil je nog meer!
Daar doen we het voor, dat hele paardengebeuren! (tenminste ik wel)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:36

Ontzettend mooi beschreven! Heb heel veel van die momenten met tiek, gewoon een buitenrit waar hij opeens super braaf is, het weer mee zit, de natuur prachtig is. Maar dat niet alleen, maar ook en NH, waar we allebei leken in zijn wat op eens super gaat. Of gewoon dat je m ziet staan, en m opeens geniet van zijn schoonheid Lachen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:42

Alle momenten met mijn pony zijn me dierbaar Knipoog
Elke keer als ie weer naar me hinnikt of naar me toe galopeerd zijn super. Elke keer als ik hem kan overtuigen dat het echt veilig is om langs te gaan is super. Elke keer als hij mijn om een knuffel vraagt is super. zo kan ik nog heel lang doorgaan. Zoals mijn vader het zegt: Hij is niet alleen haar pony maar ook haar beste vriend Lachen Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:44

pffff........alle momenten met me paardjes zijn leuk!!:D:D
Maar het leukste vind ik nog steeds dat ik op een zandberg in het weiland lag te zonnen en cockie steeds dinchterbij kwam.Na een kwartiertje liet ze zich zo neervallen vlak naast me...Lovers En luna kwam ook maar even kijken,en die ging er gewoon bijstaan.

Wat ik ook een keer heel lief vond van Luna is dat ik in het weiland stond en een paard op me af kwam rennen met die oren plat in de nek.Luna zag dat en sprong tussen mij en dat paard,en te bokken dat beest!! Haha!
Ging ze mij beschermen,vet sweet Lovers En daarna een snoeppie slijmen..Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 20:47

Leuk om te lezen dat er veel meer mensen zijn die van die prachtige momenten beleven met hun paardjes. Ik heb natuurlijk ook veel vaker van die momenten met snowdon, elke dag ben ik opnieuw trots op hem. Maar soms zitten er van die gebeurtenissen bij die er echt bovenuit schieten. Gebeurtenissen die niet iedereen zomaar meemaakt... en ik heb vaak behoefte mn gevoelens op papier te zetten, dus ook zo deze momenten!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:50

Wat mooi beschreven Leon...heb bijna tranen in mn ogen omdat ik die mooie momenten met Maffick zal gaan missen.
fiets, ik baal nu echt en denk terug aan een van de mooiste ritten die ik heb gehad, die kan ik ook niet zo goed als jij beschrijven Leon , maar denk er nu wel weer aan terug. Verdrietig

Wapperende haren en niemand om je heen, tranen van wind door de fijne galop in je ogen, alleen jij met je paard, jullie twee.......Samen één..... Huilen

Dat is wat ik altijd denk na die ene rit van mij die ik nooit weer zal vergeten..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 20:54

SANEX schreef:
Wat mooi beschreven Leon...heb bijna tranen in mn ogen omdat ik die mooie momenten met Maffick zal gaan missen.
fiets, ik baal nu echt en denk terug aan een van de mooiste ritten die ik heb gehad, die kan ik ook niet zo goed als jij beschrijven Leon , maar denk er nu wel weer aan terug. Verdrietig

Wapperende haren en niemand om je heen, tranen van wind door de fijne galop in je ogen, alleen jij met je paard, jullie twee.......Samen één..... Huilen

Dat is wat ik altijd denk na die ene rit van mij die ik nooit weer zal vergeten..


Hey Sanneke, denk niet teveel aan de tijd die je straks zonder hem moet, maar blijf denken aan de herinneringen die je aan hem hebt en geniet van de laatste tijd dat hij nog wel van jou is! Vooral de manier waarop hij bij jou is gekomen, hoe leuk jullie bij elkaar passen (vind ik echt, hoe moeilijk hij ook kon zijn), etc. En ik kom snel nog een keer langs, zorgen we voor een leuke fotosessie van jou met Maffick, ok?

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:57

Mooi hoor Leon... ik ken het gevoel... maak je een buitenrit en denk je nergens aan en ineens denk je.. wauw... wat is dit geweldig!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:34

paard en mens... een mooi spiritueel duo! Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:42

Mooi geschreven Leon, je artikel voor het Tinkerblad? Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:46

Iedere dag hoop ik dat er snel weer zo'n moment mag komen, en besef ik hoe je van iedere dag samen moet genieten want wie weet lukt dat morgen niet meer. Overal waar ik langs kom denk ik dát weggetje wil ik nog een nemen, of dát zou een prachtig pad zijn om een sprintje te trekken. Tja, áls dat ooit nog kan...
Eenmaal op stal zie ik mijn manneke in zijn 3bij3 m omheinde paddockje, hij begroet me met een luide hinnik en voorlopig is dat het enige moment waar ik echt van kan genieten, hopelijk snel anders Scheve mond
Veel plezier nog op al je mooie tochtjes leo!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:26

Vandaag had ik eigenlijk ook wel een speciale dag met mijnpaard en mijn jongste dochter antoinette.
We moeten tot drie juli wachten voor onze belgische dierenarts iets voor magic kan doen en tot die tijd heeft ze wat weide of paddock rust.Alleen magic haat het om ergens alleen te moeten staan,dus klapstoeltjes mee,waterflesjes gevuld en in de zon zitten. Haha!

Al gauw gaf magic aan zich te vervelen in de kale paddock ondanks het kuilgras en de emmer water die we voor haar neergezet hadden
Antoinette nooit te beroerd om iets voor haar paardje te doen begon spelletjes te verzinnen.Haalde een paar winterpenen en begon magic kunstjes te leren,
Magic was overal voor in bleef dicht bij haar en speelde mee,ook met zoek de wortel in een pion en wortel happen in een emmer water.
Die twee waren zo leuk met elkaar aan het spelen de liefde voor elkaar straalde er vanaf Lovers

Op zo'n moment besef ik dat wat er ook met magic aan de hand is ik mijn kind het echt niet aan kan doen om dit beestje weg te doen.
Ook al gaat dit mij waarschijnlijk weer honderden euro's kosten
Af en toe heb je toch weer even zo een dag nodig om tot dit inzicht te komen Ach gut


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:30

Het is prachtig zoals jij het onder woorden brengt. Iets ervaren is een ding, maar het dan overbrengen aan een ander persoon, dat lukt mij dus vaak niet. Die momenten zijn om te koesteren, zo mooi.

De zon schijnt voor iedereen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Deniseee96, Jane808, MairiMacBran, plutolover, sas66, StalMelyn, Ubermetrics en 138 bezoekers