koud water op staartwortel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

koud water op staartwortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 10:51

Jamaica heeft toch zo'n rare tic.
Ze vind het heerlijk om gewassen te worden, of na een warme dag ff onder de koude douche, hoe meer gefruttel, hoe beter. Tot ik bij haar staart kom. Het losse haar zeg maar is geen probleem, tot ik bij de staartwortel kom.
Ze zakt min of meer door haar achterbenen, haar hals en hoofd helemaal omlaag, en bolt haar rug. Echt als een reactie van hey joh! Dat is koud!!! Haha!
Ik heb geen warm water tot mijn beschikking (althans, niet stromend, wel emmers) dus moet altijd met koud water doen.
Ik heb nog nooit een paard zo heftig zien reageren. Dacht eerst dat het wel over zou gaan, maar inmiddels heb ik haar bijna 2 jaar, en doet ze het nog steeds.
Negeren? Staart niet doen? Wat?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:54

Evita doet dat ook! dan zakt ze zeg maar door d'r achterbenen en dr kont naar voren *LOL*
geen idee wat je dr aan kunt doen, ik doe meestal gewoon heel langzaam steeds een beetje water op dr staartwortel tot ze er aan gewend is, dus niet in 1 keer de slang erop.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:59

jah junta doet dat ook.. is gewoon een reactie van he koud. en als ze er eenmaal aan gewend zijn.. hey dat is lekker.. ik doe d'r staart wel hoor.. maar doe het in etappes.. eerst d'r losse haren dan het puntje van d'r staart dan de helft van d'r staartwortel... en dan gewoon de rest hoor..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:09

Michelle doet dat ook haha, daarom doe ik het maar niet meer Tong uitsteken

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:28

Dat doet elk paard. Zelfs de hengsten doen dat. Stom gezicht wel, maar als je even volhoud gaat het meestal wel beter. Maar het blijft een stom gezicht Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:50

Dat heeft niets met de staartwortel te maken,
maar met de geslachtsdelen en de dunne huid tussen de benen.
Als daar koud water langsloopt zakken ze door hun benen om te proberen die plekjes droog te houden.

Ik gebruik zelden koud water en als ik het wel gebruik dan niet tussen de billen, dan pak ik wel even een spons als ik geen lauw water bij de hand heb.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:17

dit doet tina idd ook.. bang dat ze water in haar muts krijgt Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 16:04

sherwood schreef:
Dat doet elk paard.


Hon niet hoor, en mijn verzorgpony's vroeger, die ik altijd met koud water deed, deden het ook niet

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:59

Mijn Mecie doet het ook!!
Koud water tegen het gat is ook in het begin niet fijn ,het is heel normaal en gaat gewoon weg als je met koud water erop blijft spoelen.
Dan gaat ze vanzelf weer normaal staan.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:26

Tancreda deed dat dus ook! Ik schork me de eerste keer harstikke dood, niet wetend wat het was, maar kwam er dus achter dat het door het koude water kwam. Bij haar staartwortel/anus vond ze totaal niet fijn.
Billen etc kon ik wel gewoon afspuiten, maar staartwortel en anus sloeg ik over. Die maakte ik schoon met een spons en wat water. Je kunt een emmer water een tijd lang in de zon zetten. Dan wordt het wat warmer, en kun je met een spons het schoonmaken. Werkt prima Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:47

zowel azaz als woody doen het ook. Zodra de staart nat is, gaan ze weer normaal stan. Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:01

Flair doet dat ook, maar idd geen reactie op de staartwortel, maar op de geslachtsdelen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:36

mmmm, waarom doet die van mij t niet? Die vind het heeerlijk. (maarja, hij is ook waterverslaafd Haha!)
Gaat ook rustig met zn hele kop in de waterton....

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:12

Nou mijn paard doet het ook niet hoor, maar een manege paard deed het wel ook omdat ze schrok van de kou Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:18

misschien alleen de merries? Chrisje van Dennis reageerde van de week ook zo! ik lag echt helemaal in n deuk Lachen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:00

Mijn hengsten doen het ook, geen gezicht

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:11

Sommige paarden zijn nu eenmaal gevoeliger dan andere, net als dat sommige mensen geen koude of warme dranken op hun tanden kunnen hebben. gewoon aan laten wennen gaat ze vanzelf weer normaal staan.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:17

Gister heb ik Rihjoka gewassen en toen deed ze dat dus ook. Ik schrok me rot joh! Ze zat bijna. Had ik nog nooit gehad dat een paard dat deed.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:32

Haha! Das nou toevallig Haha! Ik wilde net een verslagje gaan schrijven van de reactie van mijn Lorenzo op een heerlijke verfrissende douche.......
Het was zo ontzettend warm vandaag dus ik dacht kom even lekker douchen met zijn allen!
Eirian ging lekker, Kevin gaat altijd lekker, die gaat er helemaal voor staan, Freddy vond het wat minder, Mambo had bij de staartwortel ook zo iets van ik bol helemaal op om de boel droog te houden maar Lorenzo......... Bloos die ging dus echt zitten! Ik schrok mij echt helemaal dood! Hij ging door de achterbenen en ging echt op zijn gat zitten! Dus wel in een grote plas water dus droog is de boel niet gebleven Haha! Gelukkig heb ik wel de beschikking over warm stromend water en heb de warme kraan aangezet en ben toen steeds ietsjes kouder gegaan tot het lauw was, toen vond hij het heerlijk
Dus het is een vrij normale reactie alleen heeft de een het wat heftiger dan de ander Haha!