Moeilijke beslissing.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 16:44

Zoals jullie mischien al in een ander topic gelezen hebben,heb ik nu een stukje grond met 3 stallen een land en een grote bak.
Haha! In de (heel)grote stal komt mijn Shire jaarling,in de ander een (aanstaande) jaarling van een goeie vriendin van mij,en dan heb ik dus nog een stalletje over......
Vork En nu zit ik dus te denken om een van mijn eerste paardjes (jaar of wat geleden verkocht) terug te kopen.Zie topic "mijn vorige paardjes" op in the picture.
Hij heet Twiggy en ik heb hem toen verkocht aan een manege.
Vandaag heb ik gebeld en gevraagd hoe t met m ging.Het gaat heel goed,hij loopt een uurtje per dag(hij is nl al 18 jaar en heeft slechte benen) en loopt heel af en toe eens mee in een stapritje door t bos.
Dus hij heeft t wel heel goed. Lachen

Maar tegen de tijd dat ik mn jaarling kan gaan rijden zijn we al 3 jaar verder (Shires mogen pas op hun 4 e ingereden worden wegens hun groei,ze groeien t/m hun 8 e).
Cool En aangezien mijn vader ook op de Shire wil gaan rijden,heeft hij toch les nodig.Alleen lijkt hem zo n manege les vreselijk. Misselijk

Dus leek mij het ideaal om ons oude paardje terug te halen zodat we er beiden lekker mee kunnen rijden,en wanneer we op de Shire gaan,kan hij lekker van zijn oude dag genieten,i.pv. meteen naar de slager te moeten. Verdrietig

Wat vinden jullie?


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:21

goed idee maar als de manege werkelijk zo teverden met hem is dan doen ze hem denk ik niet weg Scheve mond\

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:30

Hoi,

Deze manege handelen in paarden,en je kunt in principe alle paarden kopen geloof ik.
Maar zo zat ik ook te denken ja,het is wel een ideaal kinderpaardje.

Ik denk dat ik eerst maar eens langsga om te kijken hoe t gaat.
En om ff te praten met de manegeeigenaresse..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:32

Een paard dat 1 uur epr dag kost en wiens ouderdom toch ok al begint te tellen (toch voor een manegepaard) is toch niet echt een winstgevendpaard? Ik denk dta er een kans is dat je hem kan terugkopen? Het zou wel leuk zijn voor het paardje, want op die leeftheid verdient hij wele en rustige omgeving met een paar vriendjes en steeds dezelfde mensen rond hem heen
Ik zou het proberen en je weet in elk geval dat je paardje een goede thuis heeft Haha! .

Femke

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:34

Ik denk eigenlijk niet dat de manege echt blij zal zijn met je nieuwe idee, maar voor je paardje is het natuurlijk wel gezellig, weer bij zijn oude baas. Je kunt je stal ook leeg houden voor bijv. een noodgeval of voor de opslag van hooi en stro.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:39

Ja daar heb je wel gelijk in Manon,die lege stal gebruiken we nu als opslag.
Maar t stro en hooi kan ook altijd nog buiten onder het afdak staan,op pallets en een zeil erover heen.

Het is maar een idee....
Komt mischien omdat ik de jaarling nog niet heb en dus het paardengedoe mis...
Mischien als de jaarling er eenmaal is dat ik er anders over denk....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:41

Ik zou nog ff wachten als ik jou was.
wacht tot je paard er is en tot je lekker gesettled bent op je stalletje.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 15:04

Ik ben vandaag wezen kijken bij hem,en toen ik aankwam reed hij ned een prive les met een piepklein jochie erop.
Echt heel braaf liep hij zn rondjes.

En....toen hij langs me liep deed hij zn oortjes naar voren en keek mee een tijdje aan....SLIK.. Scheve mond\

Mn vriendin was mee,en die zei : "hij is helemaal op...."
Tsja wat nu......

De manegehouder wekte wel heel erg de indruk dat ze blij met m waren,want alle kinderen willen t liefst op Twiggy,en de volwassenen bellen zelfs voor de les op om te vragen of ze op Twiggy mogen.... Scheve mond\

Ik vind t moeilijk.....

Hier zn foto.

[img]../upload/865/twiggy_en_lugano.jpg[/img]

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:39

En?? had je al wat besloten??

Lijkt me wel heel leuk voor het paard als ie z'n oude dag bij jou mag slijten.

En....

Het is misschien een goed leerpaard voor je jaarling. Als je een keer over de weg wil lopen om de jaarling verkeersmak te maken is ie natuurlijk sneller vertrouwd als er een ander paard mee gaat. En welke kun je nou beter hebben dan dat ouwe paardje wat alles al gezien heeft...

Het is jammer voor de mensen op de manege, maar wij mogen ook met onze 65ste met pensioen, waarom een paard dan niet?

Succes ermee!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:43

Ik zou het doen. 3 paardjes is goed te doen hoor, heb er zelf 4 staan.
Ik twijfelde eerst ook of ik mijn laatste box van opslagruimte naar stal zou omturnen, maar heb er absoluut geen spijt van, al word het wel een zootje onder het afdakje Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:45

Ontzettend oud topic Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:46

Jezus!! Sorry hahahaha had ik geen rekening mee gehouden want had het geopend vanuit de nieuwspagina!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:51

Dit is inderdaad een heeeeeeeel oud topic Haha!
Slotje dus.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers