Clinic Antoine de Bodt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 11:48

Wie is daar naar toe geweest gisteren en hoe is het gegaan?

Groetjes,

Jolande

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:27

Ik!!! En ik vond het ontzettend interessant. Ik ben alleen de middag geweest, maar Christa en Mieke de hele dag.

Zoals ik het begrepen heb, moet je een paard eerst rechtrichten. Paarden zijn van nature scheef, en wanneer ze in stelling worden gezet voordat ze rechtgaan, dan kunnen ze klachten krijgen zoals hoefkatrol. In de clinic werd dat gedemonstreerd met 4 paarden die bereden werden door de eigenaar/berijder en daarna door een leerlinge van Antoine.

De methode van Antoine is totaal anders dan wat - ik althans - geleerd heb op de manege. Maar je zag tijdens het rijden al heel snel verbetering optreden bij de paarden. Vandaag las ik overigens in het boekje 'in het rechte spoor' van Pronk hetzelfde: eerst rechtrichten en dan pas het zwakke achterbeen trainen (of andere oefeningen).

Misschien dat Antoine binnenkort naar weer in Nederland een clinic geeft. Dat zal dan wel op hoefkatrol.nl vermeld worden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:03

Ik heb een verslag op Verslag van de Dag gezet. Het is echt een aanrader voor iedereen om Antoine eens te ontmoeten en aan het werk te zien.

Niks geen abracadabra, maar gewoon klassiek trainen, alleen slaan wij amateurs vaak een stukje over en daar springt deze meneer op in. En das broodnodig als ik kijk naar hoeveel paarden er hko hebben of schouderkreupel zijn. Slijtage kan overal optreden, hoeft niet persé in de voet te zijn!!

Groetjes Mieke

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:19