Mijn paard wordt oud.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-01 17:20

Sommige weten er hier al van, maar ik zal mijn verhaal helemaal vanaf het begin vertellen.
Veertien dagen geleden was ik aan het rijden toen ik na de overgang galop-draf ineens mijn paard voelde en zag manken. Ik dacht dat ze een verkeerde beweging gemaakt had of dat ze zich mistrapt had. De les van vrijdag afgebeld, de volgende week had mijn instructrice kamp, dus had ik sowieso geen les, dus kon de blessure goed genezen. Vorige zaterdag ging ik terug rijden en mankte ze nog steeds. Zondag ook nog, maandag tijdens de les nog altijd. Mijn instructrice gaf mij de raad te wachten tot donderdag en dan te proberen of vrijdag de les wel kon doorgaan.

Donderdag (gisteren dus) geprobeerd en ze mankte nog altijd. Les weer afgebeld en de DA gebeld.
Die is daarnet geweest. Diagnose: mijn paard heeft last van een ouderdomskwaaltje. Nu moet ze vooraan beslagen worden met ronde hoefijzers en krijgt ze pijnstillers. Maar omdat we er vlug bijwaren, heeft de DA er een goed oog dat het met de hoefijzers en de pijnstillers over gaat. En anders zal ze voor de rest van haar leven tijdens het rijseizoen pijnstillers moeten nemen.

Ik hoop in ieder geval dat het met de pijnstillers en hoefijzers overgaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 17:48

Wat jij nu meemaakt heb ik nog nooit meegemaakt, want mijn eerste paard is nog helemaal niet oud, maar als het aan mij ligt zal hij dat wel worden. Het lijkt me wel vervelend, die eerste ouderdomsverschijnselen. Ze staan voor slijtage en uiteindelijk de weg naar dood. Ik voel dat zelf zo bij mijn hondje. Ik merk dat ze in de auto veel minder om zich heen kijkt dan vroeger. Nu zit ze maar wat voor zich uit te staren. Ook de eerste tekenen van oud worden. En ze moet van mij nog zoveel jaren mee........ In jouw geval denk ik wel dat hoefbeslag al heel veel zal helpen. Iets wat in eens is ontstaan, zal toch ook wel weer weggaan. Houdt dus moed!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 19:07

Balen hoor, ik hoop dat het beter gaat met de ijzers en pijnstillers.

beterschap en succes, groetjes Lara

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:46

Das heel errug balen voor je!! Meen ik echt, maar met die pijnstillers en speciaal beslag zal het toch wel weer gaan?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 22:48

Houd moed!!Het komt wel goed,echt!!
Lachen Geef dr lekker veel aandacht,dat helpt t genezen!! Lovers

Veel succes!!

groetjes.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 23:00

jeetje wat balen.

En het hel seizoen pijnstillers. Lijkt me ook niet ideaal voor een paard. Pijn is er meestal voor een reden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 23:20

Echt wel balen!!

Maar wel raar dat ze dan pijnstillers krijgt en dat je toch gewoon kan rijden? Verward

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 11:39

Jee dat is wel balen, zeg. Maar ik las in je profiel (omdat ik nieuwsgierig was hoe oud je paard is), dat de vorige eigenaar alleen maar wandelde met je paard. Kan het zijn dat er toen ook iets niet goed was?
In ieder geval stekte toegewenst, wie weet is het snel weer over.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 11:43

Heb gisterenavond nog met de hoefsmid gebeld en die gaf me ook goede moed; hij zei dat het een begin van hoefkatrol kon zijn, maar vrij goed te behandelen is. Hij ging zijn best doen om ze zo goed mogelijk te beslaan zodat ze enkel met de hoefijzers verder kan. Maar ze is, volgens de DA en de hoefsmid, nog vele jaren te rijden.
Het ergste vind ik dat ze precies zelf geen besef heeft hoe oud ze is. Als je haar soms door de wei ziet hossen, lijkt het wel of ze is een jong veulentje. Ze staat nu op de wei met een tweejarig trekpaard, dat nog graag speelt en ze speelt daar gewoon mee. Ze zitten samen de wei rond te lopen; zelfs vorige week nog toen ze mankte.

In ieder geval, allemaal bedankt voor de bemoedigende reacties. Ik voel me alweer een stuk beter. Bedankt! Party!!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 11:29

graag gedaan hoor, daar zijn wij bokkers voor! toch??
kuszies Saskia

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:26

Dorien, dat is toch juist prachtig, dat je paard zich als een jong paard gedraagt!
Ik weet wel wat je bedoeld hoor, die van mijn is 21 en dat geef je haar ook absoluut niet.En natuurlijk ben ik (heel erg) bang voor de dag dat ze mankementen gaat krijgen. Maar het is beter om met volle teugen van je paard te genieten, dan je zorgen te maken voor de dag van morgen.
In het gunstigste geval kan die dag nog heel ver weg zijn, en daar hoop ik maar op...