Vliegenmaskers : ook ' s nachts door te dragen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Vliegenmaskers : ook ' s nachts door te dragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 20:20

Hallo,

Ik heb voor al mijn paarden vliegenmaskers bij de paardendrogist gekocht om straks op te kunnen doen. (zie foto)
Afbeelding

Vooral mijn oude paard heeft erg last van tranende geirriteerde ogen door vliegen en stof.
Maar waar ik nooit over nagedacht had was wat laatst iemand hier schreef dat ze 's nachts er niets mee zouden kunnen zien omdat het een soort zonnebril-effect geeft.

Omdat mijn paarden op de zomerwei (paar kilometer verderop) staan dag en nacht zou het onmogelijk zijn twee keer per dag dat ding op en weer af te zetten.

Daarom hoop ik dat hier mensen zijn die mijn vraag kunnen/willen beantwoorden:
Zijn hier ook mensen die deze maskers ook gebruiken ?
En doen jullie hem 's nachts af ?


DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:47

Persoonlijk doe ik ze 's nachts wel af, want dan gaan ze toch op stal. Maar ik ken mensen die houden de maskers dag/nacht om het hele seizoen door. Hij gaat in Maart om en in Oktober pas weer af (wel regelmatig gescheckt natuurlijk).

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:58

Ik doe hem ook s'nacht af maar je kunt hem ook gewoon omlaten!
Yvette

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:05

Op de verpakking van de mijne (ik had toevallig nog een nieuwe liggen Schijnheilig ) staat dat je hem 's nachts beter NIET om kunt laten.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:09

niet doen hij kan blijven haken of weet ik veel gewoon aflaten een halster houd je ook niet om s'nachts dus ook dit niet!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:33

mango schreef:
niet doen hij kan blijven haken of weet ik veel gewoon aflaten een halster houd je ook niet om s'nachts dus ook dit niet!!

Als je hem overdag ook omhebt, lijkt het me weinig verschil, dan kan hij ook blijven haken. Ik zou zeggen vraag het even in de winkel.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:10

Zonnebrileffect Verward . Vlgs. mij is het gewoon gaas, dus belemmert het niet het zicht van het paard.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:15

Die van ons gaan wel snachts af, maar dat is om dezelfde reden als bij Sugarmiss. Ze staan snachts binnen en er zijn dan veel minder vliegen, maar ik denk dat je ze snachts wel op kunt laten.
Wij hebben precies dezelfde en ik zou niet weten waarom je ze niet op zou kunnen laten.. Verward

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:33

Bij ons op de vereniging hebben heel wat paarden zo'n ding van de Paardendrogist. Iedereen laat hem om, ook in de nachten, aangezien ze anders er 2x per dag heen moeten om hem af en weer om te doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:14

Ik zou niet weten waarom je hem niet om zou kunnen laten 's nachts.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 14:19

Bedankt voor alle reacties.

Voor het haken ergens achter ben ik niet zo bang, ik heb deze aangeschaft omdat ze juist niet aan een halster hoeven worden vastgemaakt maar met klitteband vastzitten. Dat geeft wel een veilig gevoel. Maar waar ik bang voor ben is dat ze weinig meer zien als het donker is. Als je er overdag doorheen kijkt kan je zien dat het echt wat een 'zonnebril-effect' geeft. En het staat dus ook nog op de verpakking ( niet eens gelezen, zal nog es kijken)

Ik ga er gewoon vanavond ook maar es doorheen kijken !

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:35

Vaag dat het zonnebril effect heeft. Ik zou hem toch maar af doen. Snachts heb je toch niet zo heel veel last van vliegjes of heb ik het nou mis?

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 20:18

Da's waar Sunshine maar dat betekent wel dat ik 's morgens voor mijn werk (of 's weekends voor de vliegentijd...euhmm...6.00uur ?
Lips are sealed *slik* ) naar de wei moet om die dingen om te doen.
En dat betekent kilometers rijden en dan nog 3 hectare land doorlopen. (en dan staan ze natuuuurlijk helemaal achterin ! Haha! )

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:23

De friezen staan ook dag en nacht op het land en eentje daarvan is helemaal ingepakt in zo'n zomerexceem deken, waar ook zo'n masker hoort. Hij heeft die dus ook gewoon 'snachts om, en heb nog niet gemerkt datie er last van heeft.
Volgens mij moet dat gewoon kunnen hoor.