Vandaag super lange rit naar de duinen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Vandaag super lange rit naar de duinen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 22:15

Vandaag zouden vivian (mutzke op bokt) en ik naar onze verzorgpaardjes gaan. Bovendien zou fleury met fabienne (fabske) naar de paardjes van fabienne gaan.

We hadden al half een idee om naar de duinen te gaan, maar er zouden er misschien meer mee gaan, dus dachten we dat het misschien niet zo'n goed idee is. Maar uiteindelijk bleken we maar met zijn 4en te zijn. En we hadden de HELE dag de tijd...

Eerst gingen we het natuurgebied in. Toen kwamen we op het idee om alsnog naar de loonse en drunese duinen te gaan. Dus uiteindelijk hebben we ontzettend VEEL gestapt, paar stukjes gedraafd. Het was echt super lekker weer, maar ben maar een heel klein beetje verkleurd.

Vivian en Fabienne waren HELEMAAL VERBRAND... de rit was echt zo lang! ik geloof dat we tegen half 12 waren vertrokken, en uiteindelijk zaten we rond 3 uur midden in de duinen! Eenmaal op de open duin vlakte, hebben we twee keer een KEI harde galop gedaan. Ik was bang dat skip, de pony waar ik op reed het niet helemaal zou volhouden, maar dat ging toch heel goed uiteindelijk...

Toen waren we naar een plasje met water gegaan. De paardjes hebben daar even lekker kunnen spetteren. Skip niet, die vind water maar niks geloof ik Haha!... Die heb ik vooral bij het hoofd en de nek een beetje water gedaan zodat ze langzaam een beetje af kon coolen HET WAS OOK ZOO WARM!

Skip heeft nu ongeveer 2,5 maand een veulen, het dier begint al gras te eten en zo, dus over het algemeen konden we heel lang weg blijven, tot het punt kwam dat de uiers van skip op springen stonden. Dus die heb ik gelijk maar een beetje gemolken bij die plas Haha! best lachuh!

Uieindelijk zijn we vrij rustig terug gereden naar huis. Ik geloof dat het half 6 was toen we terug op stal waren...
Ik heb het allemaal een beetje vaag verteld geloof ik, MAAR IK BEN OOK ZOOOOOOOOO MOE!!

Hoe dan ook het was een heerlijke 6 uurse rit! we hebben uiteindelijk 3 keer gestopt, op de heenweg bij manege van loon om een vergunning voor in de duinen te halen, in de duinen bij de plas, en op de terug weg nog een keer bij manege van loon. Verder ook heel veel gestapt...

Terug op stal hebben we de paardjes even lekker helemaal afgespoelt, en naar de wei gebracht.

Moest het toch even kwijt, maar het is een beetje een vaag verhaal geworden Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:36

Klinkt goed zeg! Ik heb ook zo'n zin om een buitenrit te maken, maar helaas geen bos hier in de buurt Boos!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 07:39

hej hej

nou ik was dus ook meej met mn paardjes en mn paardjes kunnen normaal gezien niet zo goed overweg met skip en fire dus maakte ik me daar wel een beetje druk over drukke wegen loon op zand door maar het ging gelukkig allemaal kei goed ze waren allemaal superbraaf

present afentoe wat minder maar ja
en zoals ingrid al zei ben ik behoorlijk verbrand ik had wel een vest bij maar die had ik aan viv geleend omdat die al heel erg aan het verbranden was ik dacht ach dat valt bij mij wel meej joh kan zo ook wel ja dus niet heel mn rug knal rood en mn schouders zelfs een beetje paarsig nu de volgende dag nog steeds maar ja heb wel veel plezier gehad

was erg trots op mn paardje swerdy dat ie zich uiteindelijk zo kalm hield in een hele groep met paarden als ie voorop liep maar in stap of stukjes draf kon die ook wel een beetje in het midden of achter rijden dan werd ie wel drukker maar het was goed te doen

sochtends had swerdy samen met pres bij een ander paard op de wei gestaan voor het eerst en dat ging best goed hebben we nog een mooi filmpje van gemaakt.

groetjes fabienne

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:17

En ik ben dus meegeweest op de pony van Fabienne. op Present. Daar had ik nog maar 1 keer op buiten gereden dus het was est wel spannend hoe ze zich zou gedragen bij mij. Ze dribbelde wel beetje bij mij maar toen ik als 3e ging rijden ging het al een heel stuk beter en liep ze echt braaf mee.

Toen we bij een vlakte aankwame ginge we even in galop, fabienne waarschuwde me a van ze kan gaan bokken hoor! en voordat ik het wist kreeg ik een paar bokken onder mijn kont, na wat reddingwerk van fabienne Tong uitsteken gingen we verdr en nu met teugels los en dat ging heel goed. Toen ook nog terug en dat was een super galopje! swerdy ging alleen een stukkie harder zodat ik beetje in mijn uppie reed.

Toen lekker "gespeel" bij een klein meertje en weer terug, k op Swerdy mar door "omstandigheden Tong uitsteken" maar weer even gewisseld en verder op present gereden.

Ik vond het echt een hele gave rit en heel erg bedankt voor het rijden op presje!

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:15

Hoi hoi,

De twee paardjes Skip en Fire komen dus van mijn stal af, verzorg ze nu al bijna een jaar ongeveer. *LOL*

Het was inderdaad een kei leuke rit, wist even niet zeker hoe het met Fi zou gaan omdat het nog een jong paardje is en ze zich niet altijd even goed gedraagt maar het ging toch allemaal goed ook met Fabienne haar paardjes erbij Lachen
En gelukkig hield Skip het ook gewoon goed vol dit was toch even afwachten hoe het zou gaan ivm haar conditie en omdat haar veulen nog op stal stond (uierspanning) maar het was een hartstikke leuke rit en alle paardjes hebben zich zo'n beetje de hele rit goed gedragen en behalve dan dat ik verbrand ben was het Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 23:32

tja door die uierspanning kan ik ook weer zeggen dat ik een paard heb gemolken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:09

Iedereen kent iedereen hierzo geloof ik! Maar het klinkt heerlijk zeg! Zo'n lange rit door de duinen! Helaas heb ik nooit een paard tot mijn beschikking *snik*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:17

Hé dan hebben we jullie net gemist. Heerlijk is het hè, om daar te rijden.

Ik heb vanavond een heerlijke rit door de Duinen gemaakt. Het was toen al behoorlijk rustig geworden. En toen wij weg gingen kwamen we bijna geen mensen meer tegen.
Wij zijn begonnen bij Bosch en Duin, waarschijnlijk dus ij het vennetje waar jij ook geweest bent. En daar zijn we ook weer geëindigd.
Voor mensen die willen weten hoe ontzettend mooi het daar is, kijk maar eens op ITP daar heb ik van vanavond foto's gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:23

Mickey schreef:

Voor mensen die willen weten hoe ontzettend mooi het daar is, kijk maar eens op ITP daar heb ik van vanavond foto's gemaakt.


Ik zal eens gaan kijken *wordt steeds jalourser*

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:14

hej mickey ja das toch alweer dat ik je net gemist heb de laatste keer viel dat ook al zo in de duinen
we zijn met een groepje vriendinnen die ook op bokt komen en er zijn er nog wel meer van bokt die we kennen
zo rijden tanja15 en jannelientje op dezelfde manege als waar shiloh en fleury nu rijden en ik gereden heb en zo hebben memory en krisje ook op de manege verzorgd waar mijn paardje in stalling heeft gestaan en mutzje ook heeft gereden

en onderling kent niet iedereen elkaar maar
shiloh fleury mutzje krisje en fabske wel

groetjes

en p.s de duinen zijn zeker wel mooi
en we zijn bij dat vennetje idd geweest er schijnt ergens een veel groter ven te zijn richting drunen maar ik weet helaas niet hoe ik daar nu moet komen wil er zeker wel een keer heen rijden maar dan ga ik wel met de trailer naar de duinen en niet te paard Tong uitsteken

groetjes fabienne