Gedichtenbundel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Gedichtenbundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 11:11

Het idee is al een paar maanden geleden geopperd. Ik dacht door Manon2.
Inmiddels heb ik er al wat over gebrainstormd.
Het idee is nog heel erg pril en het leukste is het als de bundel door bokkers wordt gemaakt.
Ik heb een aantal contacten in het wereldje. Ik kan de beste vormgever van Nederland vragen, ik ken een goede drukker en ik ben bereid de coördinatie hiervan op me te nemen. Dit wordt een flink karwei, vooral omdat er maar zo ontzettend weinig tijd is. Daarom denk ik dat het sneller is om het in 'eigen beheer' uit te geven.
En daarvoor ben ik dus op zoek naar een heleboel mensen! Ten eerste mensen die bereid zijn hier een financiële bijdrage voor te storten, hoe of wat hierover is nog niet duidelijk, het lijkt mij het beste om een 'algemene' pot te hebben vanwaar de acties betaald kunnen worden.
Daarnaast ben ik op zoek naar mensen die een beetje verstand hebben van het uitgeven van boeken (eindredactie bijv, heb al een vrijwilliger), contacten of anderszins goede ideeën. Aan al diegenen: meld u!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:13

Ik vind het een heel goed idee Laui en werk er graag aan mee.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:13

Zijn er inmiddels genoeg gedichten van dorine om een bundel uit te geven?
Wel een super plan!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:14

Heb overigens geen kennis of ervaring om te helpen, maar wil wel abs. mee betalen met 'iets' wat t ook word.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:16

Je was me voor Laui. Knipoog

Ik vind het een heel goed initiatief, en wil er graag aan meewerken: ik zou graag de eindredactie van het geheel willen doen.

Overigens moeten we wel eerst kijken of het allemaal haalbaar is, er komt veel kijken bij het uitgeven van een boek(je). Maar hoe meer Bokkers er willen meewerken op wat voor manier dan ook, hoe groter de kans dat het gaat lukken. En uiteindelijk alles in overleg met Dorine natuurlijk, het zijn tenslotte haar teksten.

Door Bokkers, voor een heel bijzondere Bokker...
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-05-03 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:17

Het lijkt me verstandig even met de financiele bijdrages te wachten tot duidelijk is hoe het uitgeven in z'n werk gaat en welke ideeen we allemaal verder uit gaan werken Haha!

intussen is het natuurlijk wel mogelijk vast te kijken wie de expertise/kennis/contacten in huis hebben om mee te helpen met dit project.

Wellicht ook een goed idee om ergens haar gedichten te verzamelen? Dat lijkt me sowieso wel leuk eigenlijk? Misschien handig om dat in een nieuw topic te doen met de URL van de betreffende posting en daaronder het gedicht?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 11:20

Ik weet dat ze er thuis op haar computer een heleboel heeft, lang niet allemaal op bokt gezet. Die horen er m.i. ook gewoon bij, vraag is alleen hoe we die erbij krijgen? Pas als ik weet hoeveel gedichten het zijn kan ik gaan informeren naar (kost)prijzen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:21

Laui! schreef:
Ik weet dat ze er thuis op haar computer een heleboel heeft, lang niet allemaal op bokt gezet. Die horen er m.i. ook gewoon bij, vraag is alleen hoe we die erbij krijgen? Pas als ik weet hoeveel gedichten het zijn kan ik gaan informeren naar (kost)prijzen.

Die kun je als besloten wordt om dit te doen ook via Peter proberen te krijgen. Als je Peter tenminste er van op de hoogte wil brengen. Anders zou ik niet weten hoe je aan die gedichten kunt komen...
Laatst bijgewerkt door Mickey op 28-05-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:21

Ik denk dat dit uiteindelijk niet buiten Dorine om hoeft te gaan (maar houd het nu nog wel even stil). Het zijn tenslotte HAAR woorden die uitgegeven gaan worden, en ik vind dat zij daar ook zeggenschap in moet hebben.

Mickey, via Peter lijkt me idd ook een prima optie! Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-05-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:22

In hoeverre kun je Peter inschakelen voor zoiets? Ik kan me zo voorstellen dat het uitgeven van gedichten van Dorine in elk geval in overleg met Dorine en Peter zal moeten gebeuren (dit is niets iets wat je als volkomen verrassing kunt aanpakken mi).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:23

Nee dat bedoel ik ook. Daarom eerst inventariseren wat de mogelijkheden zijn, en als het plan definitief is, kunnen degenen die het project gaan uitvoeren met Dorine en Peter in overleg. Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:24

En stel dat we een bundeltje kunnen maken dat de verkoop in kan (al is het maar in ons eigen circuit) dan moet er een doel komen voor de opbrengst. Een heeeel goed doel....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:28

Een goed doel dat in het kader staat van kankerpatiënten, dat lijkt me een heel goed doel. Maar misschien heeft Dorine zelf een goed doel in gedachten?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:30

Ik was al van plan Peter op een sneaky manier op dit forum te krijgen Haha! Lijkt me verstandig voor het beoordelen van ideeen, kijken of Dorine iets wel aankan. Een complete dag voor haar organiseren of een weekend aanbieden was ook mijn eerste idee maar ik heb zo'n vermoeden dat ze na die dag helemaal op is, dat zou jammer zijn denk ik.. Ik zal eens kijken of ik Peter te pakken kan krijgen.

En natuurlijk hebben we Dorines toestemming nodig voor we iets uit kunnen geven, maar het is denk ik het leukst als we nu al een deel van het voorbereidende werk kunnen doen...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:31

Het goede doel lijkt me niet zo moeilijk te bedenken Lachen Mij lijkt het het beste om de opbrengst te storten ten behoeve van de bestrijding van kanker…

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:36

Ter info het betreffende topic (van astridh) uit december '02: [AM] Gedichten van Dorine - uitgeven?

Overigens NIET meer reageren in bovenstaand topic op AM!!!

Het moet immers vooralsnog een verrassing blijven. Ideeën kun je hier op het speciale DA-forum kwijt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-05-03 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:36

Karin schreef:
Nee dat bedoel ik ook. Daarom eerst inventariseren wat de mogelijkheden zijn, en als het plan definitief is, kunnen degenen die het project gaan uitvoeren met Dorine en Peter in overleg. Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

...Een goed doel dat in het kader staat van kankerpatiënten, dat lijkt me een heel goed doel. Maar misschien heeft Dorine zelf een goed doel in gedachten?


Sorry, one-liner: Ben het helemaal met Karin eens!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:46

Ik kan mijn moeder vragen Mocht dit nodig zijn nog een mooi gedicht te maken voor haar.
Mijn moeder is prof dichter heeft ook haar eigen bundels op de markt liggen enzo...
Dus als dit een idee is... hoor ik het graag

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 12:40

Ik wil ook helpen wb de vormgeving, zoals ik al op MP heb gezegd...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 12:49

En ik ben dus ook graag van de partij.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:35

Als ik kan helpen doe ik dat graag! Ik weet even zo gauw niet iets, maar als er iemand nodig is, wil ik graag helpen.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38666
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:45

Misschien kunnen als illustraties tekeningen van Cherise worden gebruikt.

Ben je een Bokker of een Jokker....


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:43

Ik weet niet hoe ik zou kunnen helpen, maar ik wil wel erg graag helpen. Dus als de bedenkers een idee hebben wat ik kan doen?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:02

Karin schreef:
Door Bokkers, voor een heel bijzondere Bokker...

Misschien kan dat voor in het boekje, als motto of opdracht hoe heet dat ook weer?
Mooi gezegd namelijk, Karin

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 21:53

astridh schreef:
Uiteraard wil ik er ook 1 of meerdere. Kunnen we niet iets regelen met sponsering..... als er meerdere bedrijven geinteresseerd zijn die het boekje in grotere oplage willen aanschaffen (wellicht dat een deel van de opbrengst naar een goed doel kan wat door Dorine wordt gekozen)...


Dit lijkt mij een heel goed idee. Iemand met ideeën, connecties oid? Op deze manier heeft het boekje ook een breder bereik.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, ComscoreBot, GoogleAdsense, Googlebot, Marleen_L, saariewaarie, YandexBot en 188 bezoekers