belachelijk Nederland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

belachelijk Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 07:39

Ook coffeeshop moet rookvrij worden

Uitgegeven: 28 mei 2003 08:05
DEN HAAG - Ook in coffeshops mag straks niet meer worden gerookt. Net als alle bedrijven moet de coffeeshop zich houden aan de Tabakswet en die geeft werknemers vanaf 1 januari recht op een rookvrije werkplek.

De regels gelden voor iedereen. Wie personeel in dienst heeft, moet er vanaf 1 januari voor zorgen dat dat in een rookvrije omgeving kan werken. Dat geldt voor een sigarenwinkel en ook voor een coffeeshop, aldus een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.


En nog meer vrolijke berichten op een zonnige woensdagmorgen



Leven in vijf jaar tijd 50 procent duurder

Uitgegeven: 27 mei 2003 21:12
Laatst gewijzigd: 28 mei 2003 08:01
AMSTERDAM - De prijzen zijn in de afgelopen vijf jaar spectaculair gestegen. Dat blijkt uit een onderzoek van HP/De Tijd. Het opinieblad vergeleek aan de hand van kassabonnen uit 1998, 2000 en 2003 de prijzen van honderd producten en diensten. De gemiddelde prijsstijging bedroeg liefst 49 procent.

HP becijferde niet alleen wat de consument extra voor zijn dagelijkse boodschappen is gaan betalen (een kwart). Het blad besteedde ook aandacht aan zaken als lichamelijke verzorging (+ 61 procent), vervoer (+ 36 procent) en horecabezoek (+ 42 procent).

Loempia

Meest in het oog springend is de stijging van de nominale ziekenfondspremie, van 13,08 gulden naar 21,45 euro (47,27 gulden). Dat is een toename van 261 procent. Vooral voor de luxe dingen is de Nederlander fors meer gaan betalen. Zo werd de Albert Heijn bezorgservice 150 procent duurder, een telefoontje naar KPN inlichtingen binnenland 167 procent, een vaasje bier 52 procent en een Vietnamese loempia 76 procent.

Strippenkaart

Ook de meer alledaagse producten, zoals een pot Calvé pindakaas (50 procent) en een strippenkaart (21 procent), gingen in prijs omhoog. De prijzen stegen na 2000 sterker, in de aanloop naar de invoering van de euro als betaalmiddel.

Ongelofelijk

Minister De Geus van Sociale Zaken wil eerst het onderzoek bestuderen, maar noemde in een eerste reactie de gemiddelde prijsstijging "een ongelofelijk getal". "Ik weet niet of ik dit moet geloven. Er zijn ook onderzoeken die stijgingen van 20 à 25 procent laten zien", aldus De Geus. Volgens de bewindsman zijn de eerste levensbehoeften de laatste jaren gemiddeld met niet meer dan 3 à 5 procent gestegen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 07:40

Ik vind dit veel beter.
Misschien stoppen mensen nu ook wel met roken omdat ze nergens meer mogen roken.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 07:44

Lobje schreef:
Misschien stoppen mensen nu ook wel met roken omdat ze nergens meer mogen roken.


Dat is onzin, mensen gaan er dan juist een extra kick van krijgen om te roken waar het niet mag... net zoals de rest van de verboden.

En de prijsstijging, die is echt niet normaal! Boos!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 07:55

Ik vind het wel grappig; alle prijzen stijgen met 50%, maar ik denk niet dat veel mensen een salaris stijging hebben meetgemaakt met hetzelfde percentage. Ik vergelijk met vroeger, verdien ik nu nog netzoveel ongeveer. Ik merk het overduidelijk dat alles vet duurder is geworden.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:06

Pellie schreef:
Minister De Geus van Sociale Zaken wil eerst het onderzoek bestuderen, maar noemde in een eerste reactie de gemiddelde prijsstijging "een ongelofelijk getal". "Ik weet niet of ik dit moet geloven. Er zijn ook onderzoeken die stijgingen van 20 à 25 procent laten zien", aldus De Geus. Volgens de bewindsman zijn de eerste levensbehoeften de laatste jaren gemiddeld met niet meer dan 3 à 5 procent gestegen.


Dat is typisch zo'n minister die blijkbaar zelf geen boodschappen doet, en genoeg verdient om het prijsverschil niet te merken....
Het zou fijn zijn als er mensen in de regering zoude zitten die ook een beetje het echte leven snappen... Frusty

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:23

Iemand al om zich heengekeken of Nederland het enige land is waar dit gebeurt? Je zal je rot schrikken... En niet alleen in Eurolanden, hoor

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:07

joostvangestel schreef:
Iemand al om zich heengekeken of Nederland het enige land is waar dit gebeurt? Je zal je rot schrikken... En niet alleen in Eurolanden, hoor



Hm, als ik de mensen op tv mag geloven, is het allemaal aanstelleritis van de mensen. Het zijn trouwens wel altijd mensen met dure pakken, die dit verkondigen.
En ik kijk niet echt vaak om me heen buiten nederland, ik vind het hierbinnen al spannend genoeg...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:36

Hahahahahaha. WAT een enorme SUKKELS zitten er hier toch in de regering. Diegene die van die onozele stomme regels verzint als NIET roken terwijl je uitgaat.................ZOOOOOO Stom!!!! Laat de overheid dan rookvrije uitgaansgelegenheden subsidieeren. Ten eerste gaat dat veel minder kosten ten tweede geef je uitgaand nederland een keus. Ik heb van mijn 15de tot mijn 28ste in een discotheek in Den Haag gewerkt en ik kan je vertellen dat het niet haalbaar is. nu niet en nooit niet..........

Dan die prijsstijgingen WAT een idioot zeg die Minister de Geus. Misschien moet hij eens uit dat ivoren torentje komen en desnoods alleen maar even ruiken aan de echte wereld..............

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:37


Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:18

Als je een rookvrije werkplek wilt, moet je niet in de horeca gaan werken.... In Amerika hebben ze dit geintje ook uitgehaald, de werkgelegenheid in de horeca daalde met tientallen procenten.

En dat alles zoveel duurder is geworden, dat wist iedereen al geloof ik, alleen dat ze het blijven ontkennen dat gaat er bij mij echt niet in....

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:23

Straks mag je ook in de kroeg geen sigaretje meer opsteken Verward

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:26

Cer: Ministers zijn inderdaad echt zwaar onderbetaald. Voor 120000 Euro per jaar zie je mij geen nationale pispaal worden, dan doe ik het graag voor wat minder. Dat geld kan je verdienen met heel wat minder heisa om je heen.

Tiko: In veel landen mag je al geen sigaretje meer opsteken in de kroeg. In Finland mag het nog net, maar niet aan de bar. Op de bar zit trouwens een speciale ventilatie om te zorgen dat het fris blijft achter de bar. Bijvoorbeeld in Ottawa en in Californië is roken allang verboden in café's.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:27

Tiko schreef:
Straks mag je ook in de kroeg geen sigaretje meer opsteken Verward


Nee dat mag vanaf 1 januari 2004 ook niet meer.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:31

Als je nu kijkt in een willekeurige kroeg, of disco, heeft minstens de helft een peuk in de bek hangen....t zal nog wat worden

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:41

joostvangestel schreef:
Iemand al om zich heengekeken of Nederland het enige land is waar dit gebeurt? Je zal je rot schrikken... En niet alleen in Eurolanden, hoor


Ik moet zeggen dat in Dublin alles ook veel duurder aanvoelde dan in Nederland, maar mischien krijg ik nu gewoon meer salaris Haha!

Europe is our playground

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:15

joostvangestel schreef:
Cer: Ministers zijn inderdaad echt zwaar onderbetaald. Voor 120000 Euro per jaar zie je mij geen nationale pispaal worden, dan doe ik het graag voor wat minder. Dat geld kan je verdienen met heel wat minder heisa om je heen.


Daar gaat het eigenlijk niet helemaal om natuurlijk. Ze mogen best wat verdienen om nationale pispaal te zijn (aan de andere kant, ze kiezen er zelf voor hoor, dus ze moeten niet zo zielig doen). Maar je kan mij niet wijsmaken dat ze enig idee hebben hoe een bijstandsmoeder rond moet komen, als ze zelf een bovenmodaal salaris hebben.
Net wat al gezegd wordt, het is makkelijk ontkennen als je het zelf niet voelt...

Trouwens, waarom moeten we almaar in het buitenland kijken??? Wat kan mij het schelen dat ze in Ottawa niet mogen roken... Nederland heeft op bepaalde punten nu eenmaal een ander beleid waar ze ook mee pronken, dus om in een coffeeshop een rookverbod op te stellen is van de zotte. Doe dan gelijk het hele drugsbeleid veranderen, net zoals in 'die andere landen waar we es moeten gaan kijken' Gaaaap

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 11:25

lekker dubbel ook die regering, flink veel belasting er op zetten en verbieden? Mevrouw Borst heeft de trent goed gezet met haar persoonlijke anti-rook gedachten...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:27

*LOL* Ik ga toch maar emigreren naar een onbewoond eiland geloof ik...

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie