Werkgever werkt niet mee: de afloop

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Werkgever werkt niet mee: de afloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 12:37

Nou, gisteren zou ik dus gaan werken. Ik stond daar om half negen voor de deur, beladen met correspondentie en verslagen van gesprekken. Helemaal voorbereid. Ik had een afspraak met de mevrouw van PZ (die ik tijdens deze hele toestand niet gesproken had). Tot mijn verbazing kwam mijn afdelingshoofd alleen naar beneden, zonder haar. Ik vroeg of ze onderweg was, maar hij vond het niet nodig dat ze erbij zat. Dat vond ik zó raar! Op mijn dringende verzoek heeft hij haar toch laten ophalen. Hij ging zitten met een enorme grijns op zijn gezicht. Weer zoiets wat ik in deze situatie absoluut niet kan waarderen. Dus ik zeg: "Nou, volgens mij zie jij de humor er nog wel van in, of niet?" Sja, hij vond het geloof ik allemaal wel vermakelijk. Toen ik met een heel strak gezicht zei dat ik het inmiddels allang niet meer grappig vond, gingen zijn mondhoeken rap naar beneden...

Het blijkt dat de brief die mijn advocaat naar ze heeft gestuurd is opgevat als "oorlogsverklaring". In reactie hebben zij alle verdedigingshekken rechtopgezet en hebben ze ook een advocaat erop gezet. Mijn afdelingshoofd heeft meteen nadat ik gemeld had dat ik hem ingehuurd had, geprobeerd telefonisch contact met hem te krijgen. Dit is van beide kanten de hele middag niet gelukt, helaas. De brief kwam dus eerst. Misschien, als ze wel met elkaar hadden kunnen spreken, was het anders gelopen. Maar dat zullen we nooit weten. Er zijn een paar critische vragen gesteld, bijvoorbeeld waarom ik (in hun ogen) niet om hulp heb gevraagd toen het zo misging. Nou, naar mijn idee heb ik ruim voldoende signalen gegeven: ik was al weken boos en sacherijnig, ik liep overal op te mopperen. Ik liep me helemaal het ongans tussen bedrijf en drukkerij om alles af te krijgen. Ik zat om de haverklap bij het opperhoofd om uit te leggen waarom het niet liep allemaal. Mijn directe leidinggevende wilde een keer "om de tafel", toen heb ik hem zeer duidelijk verteld hoe en wat. Toen hij min of meer suggereerde dat ik de kantjes eraf liep, ben ik heel boos geworden. Dat heeft hij absoluut goed begrepen. Toen het met de grafische software echt niet meer lukte, heb ik de Apple naar de drukkerij gebracht. Dezelfde leidinggevende heeft het ding nog voor me naar de auto gesjouwd. Hij wist er dus van!! Hij wist ook waaróm ik dat ding wegbracht. Dus ik heb uitgelegd, gemopperd, gebruld... hoe duidelijk wil je het hebben? Oke, dat werd geaccepteerd. Het voorstel was om me per 1 juli ontslag te geven, dat scheelt dan weer een maand. Ik ga niet terug werken, ik ben na het gesprek ook naar huis gegaan. Ze konden het wel waarderen dat ik voor werken heb gekozen. Girlpowerrrrrrr! De mevrouw van PZ nam het zichzelf een beetje kwalijk dat zij kennelijk niet voldoende vertrouwen uitstraalde, omdat ik niet naar haar toe ben gegaan. Dit lag niet aan haar: het is gewoon niet in me opgekomen om naar haar te gaan. Ik dacht dat ik het op de afdeling met mijn opperhoofden uit moest zoeken....
Dit ontslag gaan ze netjes regelen, zodanig dat ik recht heb op WW. Ik zie dit maar als een gedeelde overwinning. Ik heb wat ik hebben wil (WW en een goed gesprek) en ik kan weer naar te toekomst gaan kijken. Eén voordeel: mocht me dit nog eens overkomen, weet ik in ieder geval de juiste weg en zal het anders aflopen. Gelukkig weet ik nu ook hoe je kunt voorkomen dat je overspannen raakt, dus als het goed is gebeurt dit nooit weer...

Jullie in ieder geval hardstikke bedankt voor de goeie tips, ik heb er zéker iets aan gehad!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:43

Wat een verhaal zeg! Wel heel erg goed van je dat je ze nog uitgelegd hebt hoe de zaak er van jouw kant uit ziet. Als tekort geschoten zijn, dan zullen ze dat nu zeker wel hebben begrepen Haha!.

Veel plezier en succes bij het vinden van een nieuwe baan Lachen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:43

Vind het echt onwijs sterk van ej dat je gewoon gegaan bent en zo duidelijk hebt laten merken wat je wil en dat het ook niet anders zal gebeuren!
Inderdaad, girl power!
Ben blij voor je dat het zo netjes afgehandeld kan worden. Zal je weer wat slapeloze nachten besparen Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:07

Fijn dat het toch nog redelijk goed is afgelopen.

Citaat:
Het blijkt dat de brief die mijn advocaat naar ze heeft gestuurd is opgevat als "oorlogsverklaring". In reactie hebben zij alle verdedigingshekken rechtopgezet en hebben ze ook een advocaat erop gezet.


Daar was ik al bang voor idd. Je hebt daarmee kwaad bloed gezaaid, het ging daarna niet meer om jou als persoon, maar gewoon om oorlogje spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:21

Ik hoop dat je gewoon snel een hele leuke baan zult vinden, waarin je weer helemaal happy bent. Succes!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:26

Nou, goed zo. Nu kan je met een afgerond arbeidsverleden, gewoon op zoek naar een leuke baan waar je het veel meer naar je zin zult hebben!
Succes!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:58

Ik vind het heel erg knap van je dat je toch gegaan bent en daar je zegje gedaan hebt, petje af hoor !
Ook al zul je er misschien een nare bijsmaak aan over houden, ik denk dat het een acceptabele oplossing is.
Je bent nog een paar maanden in dienst, je hebt recht op WW als het nodig mocht zijn en je kunt weer vooruit kijken omdat je op redelijk korte termijn weer beschikbaar bent.
Veel succes en sterkte de komende tijd !

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:10

en tot 1 juli ontvang je nog gewoon je salaris 100% ?

Fijn dat het toch nog goed opgelost is.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benazir, DotBot, Janneke93, SemrushBot, Varekaj en 47 bezoekers