kan jij je paard ook wel eens schieten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

kan jij je paard ook wel eens schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 21:21

hebben jullie dat ook wel eens dat je je paard even niet meer zo lief vindt (zacht uitgedrukt Lips are sealed )?

ik had vandaag mn eennalaatste examen, degene waar ik t meest tegenop zag, en had er een 7 voor. dus ik helemaal blij en ging helemaal vrolijk naar raysa. had echt zin om te rijden, even de stress van me af rijden.
nou echt ontspannend was t niet ze is niet helemaal goed in dr kop geloof ik Knipoog
ik liep naar de bak, ging ze al dribbelen, koppie in de lucht, oortjes naar voren. naja eerst ff lekker losgestapt en toen draven.
ik was aan t draven, ging allemaal heel lekker en ineens *BOK* en een knal, ze knalde met dr achterbenen tegen de bovenste rand van de bak aan (=hoog)
ik was er niet op voorbereid en verbaasde me er meer over dus was al te laat met t straffen.
ik reed gewoon lekker verder en ging aangalloperen, begint ze heel hard te bokken, heel gemeen, zo'n beentje opzij gooien
nou toen werd ik boos en gaf dr een knal met de zweep, gaat ze stilstaan en komt ze omhoog. bah dat HAAT ik echt. hou niet van paarden die omhoog komen
nou en zo ging t wel 10 minuten door. elke keer wéér bokken en als ik dr strafte, weer omhoog komen. en ze ging heel overdreven aan de teugel lopen en uitstrekken. echt zo'n bloederig gek paard !
na 10 minuten was t afgelopen met t bokken en deed ze weer (een beetje) normaal. maar ondertussen zit ik wel met pijn in mn rug Verdrietig

staat dr een opaatje aan de kant te filmen (vraag me niet waarom Verward ) en die zei: je rijdt mooi hoor! t staat er goed op!
haha dat vond ik nog wel grappig, de rodeo stond in ieder geval op zn filmpje

hebben jullie dat ook wel eens dat je je paard wel even kan schieten?

(kan alleen niet lang boos op dr blijven als ze dan weer zo onschuldig kijkt Lovers )

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:41

Ach, dat eigenwijze mormel van mij...
Af en toe...

Nee, meestal is hij wel lief hoor Lovers

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:46

Dat had ik in het begin ook steeds met Karina (=eigenwijze puberpony). Dan ging ze met dr hoofd tussen dr benen en bokken en de bak doorrennen (nog steeds hoofd tussen dr benen, om je er af te krijgen) en dan ineens komt ze weer omhoog. Maar nu gaat het stukken beter!!! Het gaat echt super nu Lovers Het begint steeds meer op een echte pony te lijken Tong uitsteken

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:09

JA! hahahah juist op die momenten dat je denkt: vandaag gaat het vast helemaal super. Netjes aan de teugel, netjes aan het been. En dan zet ze de bokkepruik op. Dan is ze ineens heel anders beleerd. Namelijk been is steigeren, afwenden is bokken en meer van dat soort grappen. Maar ja daar is het een Fjord voor geloof ik.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:17

Dan was ze nog al tig keer dood geweest Knipoog
Soms is ze gewoon verschrikkelijk een echte draak. Maar aan de andere kant is ook weer harstikke lief en doet ze dan ook echt haar best. Dan wil ze voor je werken. Maar soms..

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:50

Ja, een enkele keer draai ik die hufter bijna z'n nek om. Maar dat ik echt zo boos op hem ben geweest is nog maar 2x in 2,5 jaar geweest.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:51

nee nooit eigenlijk, maar hij mij misschien wel eens Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:16

regelmatig, maar 9 van de 10 keer ben ik dan zelf de oorzaak Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:20

Schieten vind ik zo definitief, ik los het liever tijdelijk op met een aantal rollen behang waar ik hem dan achter plak. Hoewel... in het bos gaat dat vrij lastig, in de binnenbak of op stal wil het nog wel. Haha!

Maar als we dan allebei weer zijn afgekoeld, dan zijn we ook meteen weer vriendjes hoor. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:16

Nee, nooit. Ook al heeft mijn paard de bokkenpruik op, dan nog is het aan mij om zijn gedrag in goede banen te leiden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:19

Ja maar ik weet zeker dat het andersom dan ook zo is........ach je hebt ze wel eens van die dagen dat het net even niet loopt, meestal ga ik dan wat anders doen.........om uiteindelijk toch weer in harmonie te eindigen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:22

Vaker wel dan niet op het moment eigenlijk. Elkaar zo heerlijk in de weg zitten. Maar we ploeteren vrolijk samen verder...

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 11:25

Karin schreef:
Schieten vind ik zo definitief, ik los het liever tijdelijk op met een aantal rollen behang waar ik hem dan achter plak. Hoewel... in het bos gaat dat vrij lastig, in de binnenbak of op stal wil het nog wel. Haha!


haha dat is inderdaad een wat vriendelijker, tijdelijke oplossing Haha!


Ik heb vanavond les dus kijken wat ze vanavond van plan is Schijnheilig (ik zet de behangrollen alvast klaar Haha!)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:26

Ja, ik heb dat regelmatig. Meestal is ie met rijden dan zoo strondvervelend! 2 uur lang vechten, en dan stoppen als het "goed" gaat! Maarja, dan heb ik net mijn geweer gepakt Haha! , en dan staat ie me met van die zielige onschuldige oogjes aan te kijken, en lekker te frutten aan mijn jas ofzo, en dan vergeef ik hem meestal toch maar weer Schijnheilig Ach gut .

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:44

Nee, eigenlijk nooit.... Bokken en steigeren doet hij gelukkig nooit tijdens het rijden. Als Emeraldo geen zin meer heeft gaat hij gewoon wat slordig lopen, maar iedereen heeft wel eens z'n dag niet.....

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:21

Ja, vorige week nog, Rachid had er geen zin meer in (bijna einde les) en net toen we in galop zouden gaan gaf ie een bok Extreme duivel Ik schrok me wezenloos maar bleef wel zitten gelukkig. Ik was echt even de kluts kwijt maar Rachid schrok zelf ook wel dus daarna gelijk zo lief je aan gaan kijken en in de stal lekker op je mouw beginnen te knabbelen! Schijnheilig
Boos kun je ook niet blijven op zo'n beesie he! Lovers

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:02

Mijn laatste uitspraak over mijn puberende 2 jarige hengst: Ik sla die mooie tandjes nog eens uit dat lieve bekkie van hem. Dan krijgt hij met voeren een gebitje in en de rest van de dag staat ie maar lekker te mummelen met een tandloos bekkie...

Verder is hij best lief hoor, af en toe dan... Haha!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:44

MarijeR schreef:
Mijn laatste uitspraak over mijn puberende 2 jarige hengst: Ik sla die mooie tandjes nog eens uit dat lieve bekkie van hem. Dan krijgt hij met voeren een gebitje in en de rest van de dag staat ie maar lekker te mummelen met een tandloos bekkie...

Verder is hij best lief hoor, af en toe dan... Haha!


dit heb ik ook wel eens tegen mn paard gezecht, ook als 2 jarige hengst Haha!
(hij vond de schoen wel errug lekker Haha!)

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:21


dit gevoel ken ik.....
maar zeker ook...als hij daarna weer zo lief en onschuldig kijkt....*oeh!* dan kan ik niet boos blijven!

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:23

ik had het afgelopen zondag nog. Ik had er zin in en dacht wel even lekker te gaan rijden. Nou, daar was mevrouw het dus niet mee eens!! de hele trucendoos ging open en het was niet een half uur lekker rijden maar een gevecht van een dik half uur. Toen kon ik haar inderdaad wel schieten. Ik heb haar uitgestapt en op stal gezet zonder wat tegen haar te zeggen. Ik baalde echt...

Maar later ben ik toch even naar haar toe gegaan en een klopje op haar schouder gegeven(ik moet haar toch een beetje te vriend houden haha).

Inderdaad als ze dan zo lief en onschuldig kijkt kan je niet lang boos blijven. En gisteren was ze weer heel erg lief dus was het weer over.

Maar ik ken het gevoel!!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:57

nee nooit!! Mijn paard werkt altijd hard mee en als het een dagje wat minder gaat is het omdat ik niet goed in mnvel zit..

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:48

Jah dat heb ik ook Nistria de oorzaak zit meestal bij jezelf!If a horse says no to a question you ask the question wrong or you ask the wrong question!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:49

ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft maar ik zet het er maar ff op!! haha

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:27

Ja hoor, laatst kon ik Beau wel wurgen. Toen zou ik met Pjelk rijden en eerst ving ik Beau uit de wei omdat hij op stal moet als ik weg ga (anders ontsnap ie) en ik hed hem dus met brokjes de stal in gelokt. Ik dacht kan Pjelk ook wel ff pakken maar Beau had z`n brokjes vlug naar binnen geslokt en racede vervolgens de wei weer in. Kon ik er eerst een kwartier achteraan wandelen en mijn voet deed al zeer Verdrietig en die etter draait ook steeds zijn kont toe als je hem pakken wilt . Maar een dag later wastie alweer hartstikke lief Lovers .

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:24

Zeker wel, vandaag nog. Had ik les om 4 uur, dus ik wil hem uit de wei gaan halen, maar daar was meneer het niet mee eens. Iedere keer als ik hem bijna had was het Ik heb er ongeveer een half uur over gedaan om hem te vangen, maarja, toen was mijn les dus al bijna voorbij. Boos!