Onder de 18 jaar met begeleiding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 09:08

Iemand bij ons op stal zei gister tegen mij dat ik niet mag buitenrijden zonder iemand die ouder is dan 18 Verward we gaan de laatste tijd dus regelmatig met een groepje van 3/4 mensen van rond de 14 een buitenrit maken. Maar zij zegt als de politie het ziet hebben we een boete oid.. Weten jullie of dit klopt? Ik vind het wel eenbeetje een vreemd verhaal. Want afgelopen dinsdag reed ik naar Pinky_Girl en ik ben 3 x politie tegen gekomen het enigste wat ze deden (niet alle 3) was vriendelijk lachen.. Verward


Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:12

Volgens mij is dat onzin, als je je paard maar goed onder controle hebt en iig WA verzekerd bent, is er niets aan de hand.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:38

jahoor dat mag best!! Ik ga wel vaker alleen naar buiten en ik kom ook wel eens politie tegen op het weggetje bij evita, ze groeten alleen maar verder nix hoor dus het mag best!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:46

Zo'n raar verhaal heb ik ook wel is gehoord,
tja...als het waar is heb ik er toch schijt aan want niemand in mijn buurt wil eigelijk paardenrijden op het moment dat ik het wil

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:18

In België mag je vanaf 12 onder begeleiding van een ervaren ruiter van minimum 21 jaar buiten rijden en vanaf 14 ook zonder begeleiding.
Maar hoe dat in Nederland zit Verward

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:16

Als je onder de 18 bent moet je volgens mij je ruiterbewijs hebben. Als je bv met je instructice naar buiten gaat, hoef je geen ruiterbewijs te hebben.
Zal het vast wel weer verkeerd hebben maar dit is zoals het mij verteld is Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:46

hm...toen ik droppie(mini pony) nog verzorgde stond er ook een shet bij daar reden vaak meisjes op gewoon langs de weg(zonder cap foei foei foei)maar het was vlak bij de bereden politie en die kwamen we dus erug vaak tegen, maar ze lachden idd allemaal vriendelijk...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:50

Op de manege mogen de kinders ook niet onder de achtien naar nbuiten. maar ik geloof dus dat dat alleen geld als je een mange paard wil huren, dus dan vind ik dat wel logish.
Zelf rij ik best veel met Marjon buiten, en heb nog nooit problemen gehad...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 16:23

ik geloof dat je als je onder de 18 bent en je gaat zonder begeleiding van iemand boven de 18 het verkeer in dat je dan je ruiterbewijs nodig hebt... najah.. dat is me verteld Haha! ik weet niet wat ik ervan moet geloven want iedereen zegt wat anders.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:22

Als je onder de 16 of 18 Verward bent, en je hebt geen ruiterbewijs dan moet er altijd iemand van 16/18 kweetniet precies mee. Een kennis van me is daarvoor aangehouden, kon 80 gld boete krijgen, maar heeft niet gekregen. Bloos

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 21:31

ik geloof dat dat alleen zo is als je echt het verkeer in gaat.. maarjah, ik heb toch m'n ruiterbewijs.. alleen ik heb hem nooit bij me als ik ga rijden Haha! maar hij ligt gewoon thuis dus ze kunnen het altijd nog navragen of ik het echt heb..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 22:02

Als je maar een capje op hebt!! *LOL*

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:09

nooit gehoord of gelezen, dus lekker naar buiten waar de vogeltjes fluiten

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:51

Nou mensen bij deze dan:

IEDEREEN die met een paard de WEG op wil, erop of ernaast, moet in het bezit zijn van een RUITERBEWIJS.
Of BEGELEID worden door iemand die in het bezit is van een RUITERBEWIJS.
ONGEACHT DE LEEFTIJD.
Als je in het natuurgebied wilt rijden, moet je in het bezit zijn van een ruiterbewijs en een natuurkaart aanvragen van ong. fl80,- per jaar, MAAR hier kun je niet iemand op meenemen. Deze natuurkaart is persoonlijk en wordt alleen verstrekt aan mensen met een ruiterbewijs.
Dit houdt in dat ik bijv. WEL met mijn vriendin van 13jr over de weg mag, maar NIET over de hei Verward .
Ik heb dit letterlijk zo gevraagd aan het Natuurreservaat en volgens hun is het logisch Scheve mond\ dat ik wel iemand mag begeleiden over de weg, maar niet in het bos/de hei..... Frusty Daar heb ik mijn twijfels over, dus heb ik een klacht gemeld bij het SRR (StichtingRecreatieRuiter). Zij kunnen er niets aan veranderen helaas en er had bij hun tot nu toe NIEMAND over geklaagd???????? Ik zal wel gek zijn dat ik mijn vriendin over de weg meeneem en dan vervolgens buiten de hekjes op mij laat wachten Verward Verward

_________________
The more I meet people, the more I love horses...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lunatic op 2001-08-19 22:52 ]</font>

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:08

nou Lunatic hoe kom je aan die wijsheid? welke website kan ik daarop raadplegen? tja sorry, eerst zwart op wit, dan pas geloof ik het

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:19

Vaag vaag vaag...

'k Ben erug blij dat ze hier minder moeilijk doen, en naar mijn mening is ruiterbewijs helemaal niets waard en is het ook weer zo'n prachtige manier om geld over de balk te gooien (net zoals het E rijbewijs, en z'n 3500 kg regel... off-topic sorry Lips are sealed )

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:23

Wat geloof je dan niet Verward Verward
Het is zo, ik heb voor info gebeld met het Goois Natuurreservaat, omdat ik een natuurkaart wilde hebben.
Het is zelfs zo dat een huisgenoot van jouw adres WEL een volgkaart kan krijgen voor een kleiner bedrag!! Dat zou betekenen dat mijn vriend (omdat we samenwonen) WEL met me mee mag naar de hei, terwijl die krap 6x op een paard gezeten heeft, maar een vriendin die zo'n 7jr rij-ervaring heeft NIET met me mee mag Frusty Frusty
Dan vraaaaaag ik je toch........... Verward

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:30

irritant en vaag.
Ik rijd gewoon, met mijn cap op overal heen, ik heb nog nergens last mee gehad, maar dat komt zeker door mijn hele lieve glimlach *LOL*

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:11

m.a.w. in "bepaalde natuurgebieden" is het verplicht, maar dat wist ik al

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:55

Ga naar een politiebureau en vraag het eens na. Ik heb dat ook gedaan en de politie moest eens heel vergaan zoeken, want dat van buiten weten, neeeeeeeeeeeeej Knipoog
Maar het is u ook niet bepaald dat je 'betrapt' wordt als je onreglementair bent. Het probleem is dat als je paard een ongeval veroorzaakt, de verzekering niets dekt als je in fout bent. zo is het toch bij ons. Schijnheilig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:02

Mag je nou wel of niet zonder ruiterbewijs op de weg rijden?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:00

Ruiterbwijs?????
Hoe en waar haal je die??
Ik ben 19 jaar,rij al 8 jaar,is dit nog nodig dan??
Ik dacht dat manege kinderen dit alleen haalden,als een soort diploma of zo.... Verward

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:07

Dit ruiterbewijs hoeft niet alleen maar in gebieden waar het verplicht is....

Bij ons op de Veluwe is het bewijs niet verplicht dus dan mag je ongeacht je leeftijd gewoon naar buiten hoor...

dus RUITERBEWIJS hoeft niet...!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:23

Tja, ik heb mijn mening al eens hier gegeven over het ruiterbewijs, en zolang het nog niet nodig is ga ik het zeker weten niet halen!!! *LOL*

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:02

Ik ben het helemaal met je eens manon het zegt echt helemaal niks over hoe je rijd en hoe je met je paard in het verkeer rijd...pas als het echt overal verplicht is ga ik hem wel halen omdat ik toch graag de mooie veluwe op wil maar ja...hij is nog steeds niet verplicht Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers