Lichaamstaal met paarden/pony's!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Survivorgirl

Berichten: 115
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 22:09

Wie van jullie heeft dat ook wel is gedaan?
Het ziet er echt gaaf uit, als je paard achter je aan loopt en je stopt dat ie ook meteen stopt.
En als je bijv zonder longeerlijn(helemaal los)in de bak je paard van hand kan laten veranderen enz.. Party!!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:12

Mijn pony lijkt soms ook net een hond.. volgens mij bedoel je dat?
Als ik ga wandelen ofzo en ik laat hem los (en er is geen gras in de buurt *LOL* ) loopt ie gewoon achter me aan en als ik stop stopt hij ook, begin ik te rennen begint hij te draven.. Lovers

Survivorgirl

Berichten: 115
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 22:18

Ja zo bedoelde ik het ongeveer wel, maar gewoon dat het paard op jou bewegingen reageert, ook als je paard iets doet wat jij niet wilt en dat jij zeg maar een steigerbeweging maakt dat je laat zien dat jij de baas bent!

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:20

leuk he, zo bezig zijn. Het leuke ervan is dat je op deze manier spelenderwijs je paard zeer gezegelijk kunt maken. Ik doe het al een aantal jaren, kan het je alleen maar aanbevelen. Vanuit dit soort spelletjes kun je in principe vanalles opbouwen, laat je fanasie de vrije loop, neem de tijd en het lukt allemaal.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:22

ik deed dat altijd met pluut als hij los was, hij ging gewoon galopperen!!had ik nie verwacht!!en dan na een tijdje keek ie me zo aan van:ja, ga jij maar lekker lopen, ik kap ermee!!hihihihi,. cuty

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:59

doe ik altijd met mijn pony...............los in een hele grote binnenbak,ze loopt achter me aan en stopt netjes als ik stop en bij sommige vreemde paarden schijn ik dit gedrag ook op te wekken.......... Verward

ook de paardentaal als dreigen(kont naar ze toedraaien luid stampen)of met neuscontact een bijt reactie doen geeft aan dat ik boven dat paard in rangorde sta.pas het ook toe op tink,werkt super hoor.ik hoef altijd alleen maar te dreigen en mevrouw wacht netjes tot dat ík klaar ben met bijv voer in de bak doen,of met wie er als eerste de deur door gaat:ik.
op deze manier loopt tink ook achter mij aan:niet naast mij(=geen leidingevende positie)maar achter mij,aan een lang los touwtje,en dan mag het nog zo druk zijn op het erf,ik loop voorop en zij volgt(wat een poepie is het toch he?tja is en kwestie van opvoeden )........maar het leuke is wel dat ik zonder woorden of daden evenwicht heb op mijn pony.......ik hoef haar nooit pijn te doen om iets voor elkaar te krijgen,een simpel :ehhh of een dreig actie of een slinger-heen-en-weer met mijn touw zogt voor duidelijke taal t.o.v. haar......wat zij ook snapt!

en ik ben dus helemaal geen NH freak o.i.d............en toch gebuik ik signalen t.o.v. mijn pony.dusse tis geen zweverij maar duidelijke taal(voor je paard dan)en verder als mevrouw te lomp is om door mijn aanwijzing heen te banjeren?dan krijgt ze met een simpel doffe stomp een duidelijke 'draai om haar oren'en weet ze weer waar ze staat.punt

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-16 03:03 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 00:03

Shadow doet dat ook af en toe...'dan lijkt het net een hondje' (zijn de woorden van mijn moeder)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:05

heb ik niet met een pony diemik ken, maar op kamp was er paard die de hele tijd achter me kont aan liep, dus mijn vriendin um vast houden zodt ik kon vluchten voor dat beest rukt ie zich los en gaat weer achter me kont aandraven Haha!


yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:15

ik doe dit ook altijd met m'n pony. los longeren is perfect om een vertrouwensband op te bouwen. en zeg nou eerlijk het is veel leuker dan aan zo'n lijntje...

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 00:46

Ik weet percies wat je bedoelt!
Als ik bij Chess ben dan loopt hij me ook altijd achterna en als ik ga rennen dan galoppeert hij ook mee, en als ik over een sprongetje ga gaat hij er ook over heen! Echt waar dat is zo leuk om met je pony/paard toe doen! Lachen

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:04

ik doe het ook met Carina. is heel leuk om te doen, je bent dan echt de "baas" over je pony en ik heb dan veel meer controle over haar dan met halster. oook omdat zij liever zonder halster loopt dan met

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers

cron