Wat voor soort stal??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 13:22

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een stal voor mijn Shire jaarling hengst.
Nou vroeg ik mij af,wat is beter voor een hengst,een drukke stal met veel paarden,of juist een rustige met geen of heel weinig paarden. Verward
Ikzelf zit te denken aan een stal zonder andere paarden erbij,zoeen weet ik toevallig in de buurt.
En mocht hij zich alleen voelen,willen we er een geitje of shetje bij doen.
Maar ik zat te denken is een drukke stal niet beter,zodat hij aan veel paarden went??
Een Shire hengst zal waarschijnlijk niet wild of zo zijn,maar toch t blijft een hengst.
Cool


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 13:29

Ik zou hem lekker 2 jaar in een kudde met andere hengsten zetten!

Dan krijg je een sociaal paard wat goed hanteerbaar is!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:11

Ik ben het helemaal eens met Sjuimpje! Voor ieder paard van die leeftijd vind ik buiten in een kudde lopen het belangrijkst, ik zou hem alleen niet op een land zetten waar je zelf moeilijk bij kan, het is wel zo prettig als hij ook aan jou gewend blijft! Haha! Maar ik zou er zeker geen "stalpaard" van maken...

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:33

helemaal met jullie eens sjuimpje en vikki!

zet allen jullie paarden buiten!!!!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 21:56

een paar jaar op de wei pleuren met andere en niks aan doen
en daarna gewoon op een stal met andere paardjes
zodat ie niet alleen is en elke dag naar buiten en rustig mee gaan prutsen
gewoon net wat sjuimpje en vikki zeggen

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:04

mensen die ik ken hebben een pensioen stal en daar hadden ze een friese hengst op stal, want de eigenaar was op vakantie en hij stond in een deel waar regenmatig mensen waren en paarden voorbij liepen, die hengst was eerst niet zo super lief, maar nu is hij al een stuk liever geworden, maar niet zoals een gewoon paard, maar wel lief voor een hengst, het is en blijft natuurlijk een hengst.
Maar voor een jaarling is het denk ik ook beter dat hij veel in aanraking met mensen en andere dieren/paarden komt. Maar nog het beste vind ik dat hij bij andere veulens een jaartje in de wei kan staan.

<font color=hotpink><i>Anna</i> je hebt me verlaten, ik droomde, ik mis je en nu denk ik alleen nog: WAAROM!!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:04

Ik zit me het eigelijk ook af te vragen,zo'n hengstenweiland...moet een veulen persee een ehm...schuilstal hebben?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 22:51

We hebben nu een plekje gepacht,3 stallen,een weiland en een bak.Hij komt daar dan met een andere jaarling en waarschijnlijk nog een shet te staan....
Is dit dan goed voor hem??
Hij komt echt t hele jaar door naar buiten,want hij heeft een stal die opengezet kan worden dat hij dan direct zn land op kan.
wat vinden jullie?
Het lijkt mij ideaal,ik ben er iedere dag.

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:56

Sugababe, dat is een ideaal plekje voor je jaarling! Die shet is leuk maar eh.... die is wel wat klein voor een shire... Houdt er rekening meer dat 'de pretshet' niet als 'skippybal' door het leven zal gaan. Dat is zielig. Als de andere jaarling ook hengst is, en ook een beetje aan de maat, dan heb je het voor mekaar, dat is super! Is ook leuk om naar te kijken, wat zullen die twee gaan spelen! Wel genoeg halsters inkopen hoor, reken er maar op dat er verschillende zuleln sneuvelen!!!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:58

gewoon in laten scharen met andere jonge hengsten, ik sluit me dus aan met sjuimpje. En bemoei je maar niet te veel met het veulen, voordat je het weet heb je hem verpest en te veel verwend.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:38

Van de winter is het wel goed natuurlijk.
Als je hem wilt inscharen weet ik een goed adres voor je. Mijn fjord staat daar nu ook.
In Eenigenburg.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 21:34

Ik wil hem dus liever niet in zo n wei stoppen met andere paardjes.
Ten eerste omdat ik vind dat hij ook moet leren om op stal te staan (uitloopstal) en ten tweede omdat hij n de kudde waar hij nu nog staat,erg verdrongen word en dus ook erg mager word.
Ik wil dat hij goed groeit,goed eten krijgt en veel aandacht.
Geloof mij,ik verwen hem niet hoor,ik weet precies wat wel en niet kan.
En ten derde staat er ook een ander jaarling hengstje dan bij!!
En waarschijnlijk komt er ook een jaarling shet bij.
Voldoende maatjes!!
O ja Shires schijnen niet zo n groot land nodig te hebben als ze maar veel kunnen eten.
Dus ik denk dat ik wat ik het beestje nu kan bieden,perfect is. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Celebi, evita2, JudithGigi, Muronia, Raamzicht en 122 bezoekers