paard in de regen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

paard in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:00

Wat is beter? Je paard uit de regen op stal op laten drogen, of je paard uit de regen afdrogen ook op stal? Hoe zit het dan met de vetlaag van de huid ed? Verward
Wat vinden jullie?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:04

ik laat m'n paard altijd OP drogen. Hij heeft weerstand genoeg, en met afdrogen wrijf je het water alleen maar dieper tussen de haren.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:05

Dat ligt eraan hoe nat het paard is en of je een paard hebt wat een beetje weersbestendig is. Die van mij is een koukleum, dus ik trek er een keer met het zweetmes overheen, dan een fleeceje op en zijn hoofd maak ik droog met een handdoek.

Ik neem aan dat jij je paard regelmatig (zeker 1x per 2 dagen) goed borstelt, dan heb je al weinig huidvet wat de regen tegenhoudt. Wil je een goede huidvetlaag op je paard zijn huid hebben, dan mag je alleen met een grove borstel het allerergste vuil eraf halen en mag je dus ook niet rossen.

Toos paardloos

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:19

ah vandaar dat gam zoveel vet aanmaakt... ik ros me een ongeluk op hem Verward Bloos

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:23

Pellie schreef:
ah vandaar dat gam zoveel vet aanmaakt... ik ros me een ongeluk op hem Verward Bloos


Wel goed lezen hoor Haha! !!

Ik bedoel dat als je vaak je paard roskamt, je de natuurlijke vetlaag van de huid weghaalt. Wil je je paard onbezorgd in de regen laten staan, dienen ze een goede laag huidvet te hebben. Als je iedere dag poetst, haal je de laag juist weg en komt het regenwater direct op de huid, ipv op de vetlaag. Dus wordt je paard eerder nat en koud.

Dat bedoel ik te zeggen.

Toos paardloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:26

Banjer mag altijd op stal opdrogen... Lachen Ze kan er makkelijk tegen als ze natgeregend wordt... alleen als het tegen het einde van het weideseizoen gaat lopen krijgt ze wel een dekentje om.....

(soms lijkt ze zelfs beledigd dat ik haar binnen durf te halen als het slecht weer is... Haha!)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:48

Mijn paarden staan in de zomer dag en nacht buiten, ook als t regent.
Alleen wanneer t meerdere dagen achter elkaar regent mogen ze lekker opdrogen in hun stallen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:38

Als ze heel nat zijn eventjes een zweetmes er over heen en dan zijn ze snel droog.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:06

Gewoon op laten drogen! Paarden kunnen echt wel tegen wat regen!
maar als ze geschoren zijn dan wel even droog maken met een zweetmes en dan verder laten drogen.

.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:45

Je kan toch ook een zweetdeken gebruiken als het errug koud is en anders gewoon droog stappen of een beetje met stro droog wrijven!

paarden zijn trouwens ook inderdaad niet van porselein ze gaan niet dood aan beetje regen!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:57

Ik laat ze gewoon opdrogen. Vaak blijft mijn paard ook gewoon in de regen staan waarna ze weer opdroogt als het weer droog wordt. Paarden kunnen heel goed tegen regen omdat hun vacht een soort van regenjas vormt waar geen water doorheen kan komen. Wel moet je uitkijken dat je idd net als imker zegt niet al hun vetlaag hebt weggepoetst, want dan kunnen paarden heel wat slechter tegen slecht weer

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:06

Als Darmorah erg nat is, doe ik er een zweet deken op, een beetje nat, laat ik zo op drogen.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:26

Volgens mij is gewoon opdrogen toch nog het beste Haha! Die van mij staan ook altijd buiten en zullen niet vlug gaan schuilen als het regent. Alleen als het regent en fel waait trkken ze toch naar hun stal toe... Lachen
Maar normaal gezien hebben ze een goede beschermlaag op hun huid waardoor de regen er gewoon langsaf loopt, en ze op de huid zelf toch tamelijk droog blijven Haha!

Groetjes, Silvia

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 08:22

Aah, jullie dachten allemaal wat ik ook dacht, maar iemand op stal zei precies het tegenovergestelde en ik dacht: effe checken Haha!
Ik poets altijd redelijk oppervlakkig, en alleen waar het nodig id. Ben niet zo'n poetsster, shame on me Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Justico, N_B_N, SemrushBot en 40 bezoekers