naar binnen vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 10:27

Mijn paard loopt de laatste tijd rechtsom nogal slecht. Links is het allemaal geen probleem mooie stelling en buiging maar rechtsom verzet hij zich tegen de gevraagde stelling en valt hij naar binnen.
Ben begonnen met veel slangevoltes enz te vragen maar ik heb niet het gevoel dat het echt helpt, kan iemand mij helpen. ben geen voorstander van hulpteugels

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:32

Stukken in contrastelling rijden. Als je paard zich verzet tegen de stelling en op je hand gaat hangen (ik weet niet of hij dat ook doet) vraag ze contrastelling. Je kan dan bijvoorbeeld heel de lange zijde in contrastelling rijden, weer in de goede stelling en als je paard weer geen stelling meer wil aannemen weer contrastelling vragen. Je kan dit zelfs doen op de volte en best ook in galop, hoewel dit al wat moeilijker is.
Wel goed opletten dat je buitenbeen dan even binnenbeen wordt en je dus met je buiten/binnenbeen ondersteunt als je contrastelling vraagt. Ik hoop dat je er wijzer uit wordt.

Veel succes!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:59

Leek me leuk om nog een Belgische reactie te plaatsen !
Even een indiscrete vraag : is het je rechterhand die je gekwetst hebt ?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 15:33

Ja het is inderdaad mijn rechtse hand die gekwetst is.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:10

Zou het kunnen dat je paardje daardoor wat steun pakt op die rechterteugel en dat jij die geeft zonder dat je het wil omdat je hand minder soepel is ? Misschien dat je paard van de situatie wat profiteert om zich rechts stijf te maken en jouw hand en arm als "stokje" te gebruiken.
Mocht hij rechts zwaarder aanvoelen dan links, probeer dan op de linkerteugel evenveel druk te krijgen als rechts. Spoor aan met je rechterbeen en probeer hem als het ware naar de rechterteugel toe te drijven. Het rare is (bij mijn paardje toch), eens ze de linkerteugel aanneemt, laat ze de rechter vanzelf los en kan ik rechts weer inbuigen. Pakt ze rechts vast dan komt ze ook nog eens met haar rechterflank tegen m'n rechterbeen liggen en krijg ik ze niet gebogen. Meer druk op de rechterteugel en ik krijg verzet, maar als ik eindelijk gewicht krijg op die linkerteugel, lukt het wel ("efkes" toch)

groetjes

Anja


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:40

Hey!
Door al die Belgen durft hier geen Nederlander meer te reageren Knipoog .

Ben je zeker dat je paard goed reageert op je binnenbeen. Daar heb ik soms last van.
Been... geen reactie? schop .
Dat is de enige manier en wees gerust, je paard houd het niet lang vol. ('amaai nie' Knipoog ) Meestal moet je je paard wat wakker maken aan het begin van de les. Als hij eenmaal soepel is, is hij geweldig. Dromen
Femke

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 12:07

Heb gisteren opnieuw gereden en wat tips gebruikt en hij liep al veel beter,ik denk dat het er ook me te maken heeft dat hij zo lang niks gedaan heeft.
Denk niet echt dat het met mijn hand te maken heeft want als mijn vriend erop kruipt doet hij juist hetzelfde.
Bedankt voor de tips,groetjes Lientje

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 09:31

Als je regelmatig rijdt, zijn dat soort dingen wel gemakkelijker te onderhouden. Cool

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 11:46

Eventjes off-topic, maar dit is een echt Belgisch topic.
Ben blij voor je dat onze tips geholpen hebben, veel succes verder!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers