Veur SHARON in 't plat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 15:25

Als jullie het niet erg vinden, schrijf ik dit berichtje gezellig in het Limburgs.

Hoi Sharon, enne, auch aan de bok geslaage? Ich veng dit eine leuke pagina, ken ich de daag waal mit doorkomme. 'T leuke is dat 't allemoal luu zin die auch get mit pearde te doon hubbe. Kenste ens leaze wat die luu allemoal bezig hild.
Ich ben net bie Tonkie geweas, vandaag hinnikde ze de jeste kjer zonger dat ze mich gezeen hai. Ich reep zagjes toen ich aan koam laupe, en ze stong achterste veure in de stal. Toen ich reep drejde ze zich om en hinnikde, shjattig he! Ich hub de drie musketeers effe in de bak losgegwajd. Barney en Tonkie verstoan zich de letje tied neet mjeh zwa denderend, ich weit neet woo door dat kumpt. Vanoavend goan ich veur de jeste kjer in mien leave mit slof rieje, om 't aangaloppeere probeere te verbeatere.

Zwah, ich hauw de pin drin, de luuj hie zulle waal denke doa is eine neet good gewoare, hahahahaha *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-03-19 14:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-03-19 14:28 ]</font>


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 15:57

haha suus ik denk inderdaad dat er een niet goed is geworden!!! *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 15:59

Ja Maaike, maar dat zijn wij in ieder geval niet! Clown

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:01

ok!!! hm ik begrijp t toch nog wel een klein beetje volgens mij hoor Verward !! zet de "vertaling" er anders eens bij... Lachen

_________________
love me or leave me......
Hey!!! Where is everybody??!?!?!??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Maaike op 2001-03-19 15:01 ]</font>

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:16

Dus, je gaat met slof rijden?
Dat is iets waar ik zelf niet aan begin. Met slof wordt het paard in feite in elkaar getrokken en in een bepaalde positie gedwongen. Ik ben er geen voorstander van, maar goed, ieder moet dat voor zichzelf weten.

Grappig trouwens dat ik je berichtje als noordeling prima kan lezen, maar dat het wat anders wordt als ik iemand plat Limburgs hoor praten...


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 16:34

Ik zal even uitleggen waarom ik vandaag voor het eerst in mijn leven met slof ga rijden.
Mijn paard heeft met het normale rijden geen slof nodig. Ik ben ook helemaal geen voorstander van alle hulpmiddelen. (wie niet zonder kan uitgezonderd natuurlijk) Ik rij zelfs niet eens met sporen. Maar mijn paard heeft zich aangeleerd om met (vooral linker-)galop aanspringen het hoofd helemaal omhoog te gooien en als het ware een sprong omhoog te maken alvorens vooruit te galopperen. Dit is eigenlijk heel vreemd, want voor de rest loopt ze soepeltjes aan de teugel. Volgens mijn instructeur is dat gewoon gewenning. Ik ben al weken bezig om dit afgeleerd te krijgen, door bijv. met verkeerde stelling aan te springen of met flinke druk op de teugel of juist met lange teugel. Niets helpt. Mijn instructeur denkt dat de enige manier om dit afgeleerd te krijgen is, om met slof aan galop aan te springen. Zonder slof houdt je een stevig paarden hoofd niet naar beneden als dit perse naar boven wil! Met slof wordt dit een stuk eenvoudiger. Dus dat gaan we vanavond maar eens proberen. Ik laat de slof gewoon losjes hangen, tot het moment van aangalopperen. Dan zal ik hem even van te voren aannemen en gebruiken met aanspringen.

Ik ben dus ook geen voorstander van slof, en zal hem alleen hiervoor gebruiken, totdat het probleem minder wordt of misschien zelfs verholpen is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:37

Soms kan een slof juist even helpen, als je maar drijft en meteen nageeft zodra je iets reactie krijgt. Je slof gebruiken om hem in elkaar te trekken is natuurlijk niet de bedoeling. Soms lukt het niet gewoon en dan kan die slof net even helpen dankan je daarna weer verder zonder.
Overigens kan ik me niet herinneren waneer ik voor het laatst met slof heb gereden, nog nooit met Pablo iig. Maar ik kan me goed voorstellen dat Suus vanvond bij het Tonkgeval een slof gebruikt want dat is niet het makkelijkste paard, die doet zijn kop gewoon de lucht in punt uit. Dus ik ben benieuwd vanavond Suus, ik rij ook mee op Thinker dus ik kan het eens mooi bekijke hoe je dat aanpakt met Tonko Lachen

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 16:40

Maaike, ik zal eventjes het berichtje vertalen, dan kun je kijken of je er iets van begrepen had.

Hoi Sharon, ook aan de bok geslagen? Ik vind dit een leuke pagina, daar krijg ik de dag wel mee om. Het leuke is dat het allemaal mensen zijn die ook iets met paarden te maken hebben. Kun je lezen wat die mensen allemaal bezig houdt. Ik ben net bij Tonkie geweest, vandaag hinnikte ze de eerste keer op me zonder dat ze mij gezien had. Ik riep zachtjes toen ik kwam aanlopen en ze stond achterste voren in de stal. Toen ik riep draaide ze zich om en hinnikte, schattig he! Ik heb de drie musketiers (3 paarden die altijd samen staan) even in de bak losgelaten. Barney en Tonkie kunnen de laatste tijd wat minder met elkaar overweg, ik weet niet waardoor dat komt. Vanavond ga ik voor de eerste keer in mijn leven met slof rijden om het aangalopperen proberen te verbeteren.

Zo Maaike, dat was dus de vertaling! Haiste d'r get van begreepe?

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 16:42

Hoi Katrien. Ja, ik ben zelf ook benieuwd vanavond. Tonko is inderdaad niet het makkelijkste paard nee, en al die kilo's, die houdt je niet zomaar in bedwang. Maar ik vind het zelf de laatste tijd al betere gaan dan voorheen. Elk klein stuktje vooruit is natuurlijk welkom. En met een paard van 14 duurt het wat langer voordat je iets aangeleerd hebt dan met een jonger paard he. Ben eens benieuwd hoe Thinker vanavond gaat. Is hij al wat soepeler aan het worden?

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:45

jaaaa goed van mij, ik had t meeste wel goed begrepen!! bijna alles eigenlijk wel!! leuk taaltje hoor... *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:48

Ik heb er pas twee keer op gereden dus ik denk niet dat het nu vanavond opeens makkelijker zal gaan. Die pony is echt verwend, zolang hij lekker mag hobbelen gaat het best maar als hij maar denkt te moeten gaan buigen wordt hij al boos. Is wel weer een goed geduldstraining voor mij. We zien het wel.

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:59

Hoi Suus,
Succes vanoavend mit ut mit de sjlof rieje.
ich ben noe op ut wirk, dus ich ken neet te lang bokke. We wet of ze dit allenei kenne leze

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 17:04

Joa Sharon, kiek maar oet. Nog effekes en dan ken ich noa hoes. 'T is noe veer oer, nog ein hauf uurke en dan ken ich goan. Lekker, de moanjdig zit weer drop. Op noa de vriedig zulle w'r maar zegge he.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 18:49

Oke als rasechte amsterdammer ff vertalen;

Sharon:"Hoi Suus, succes vanavond met het met de slof rijden, ik ben niet op het werk, dus ik kan niet te lang bokken.
Wie weet of ze dit allemaal kunnen lezen."
(laat zin niet helemaal zeker??)

Suus:"Ja Sharon, kijk maar uit. Nog even en dan kan ik naar huis. Het is nog geen vier uur, nog een half uurtje en dan kan ik gaan.
Lekker de maandag zit er weer op. Op naar de vrijdag zullen we maar zeggen he."

Ik vind dat achterhoekse en limburgse accent zo schattig Lachen Alleen sommige uitspraken ken ik echt niet. *LOL*

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 10:18

Orri, niet alles klopt wat je hebt vertaald, maar toch wel veel. Wat klopt er niet? Nou, jij vertaalt "noe" in niet, maar "noe" betekent "nu". Dus niet:" ik ben NIET op het werk, dus ik kan niet te lang bokken", maar "ik ben NU op het werk, dus ik kan niet te lang bokken".
Verder vertaal je "'t is noe veer oer" in het is nog geen vier uur, maar dit moet dus "'t is NU vier uur". Kortom: je hebt goed je best gedaan met vertalen, weinig foutjes! Goed zo, een pluim op je hoed! Gank zwa door!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 11:23

*LOL* Dank je das echt vet....hihihihi

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, dierenfan, ikkedus, Paardennamen en 157 bezoekers