Witte rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 09:56

Wie heeft er een goede tip om een witte rijbroek weer echt goed wit te krijgen? Hij wordt van voren namelijk een beetje gelig en door gewoon wassen krijg ik het er niet goed uit, laatst gingen er andere vlekken ook niet echt goed uit.
Wie weet wat ?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:11

een nieuwe witte kopen want die krijg je er niet meer uit

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:20

Zo'n spul kopen speciaal voor witte was. Meestal zijn dat zo van die kleine zakje die je bij in je wasmachine moet doen. Ik denk dat het Blanc of zo heet.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:32

Met biotex wassen daarmee krijg je echt alles wit. Hier kan je ook de sokken van je paard mee wassen helpt goed en als een paard een een wondje heeft of een hoefzweer kan je er ook biotex op doen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:12

In de chloor leggen. Doe ik ook altijd met mijn witte dekjes als ze niet meer goed schoon te krijgen zijn. Ik heb het eigenlijk nooit met m'n rijbroek geprobeerd, maar het zal vast wel goed gaan.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:19

Wassen met Reckitt blue, dat is een optische witmaker dus dan lijkt je broek alweer witter en ik zou vloeibare ossegalzeep adviseren, tijdje laten inwerken. Daar krijg je zelfs oude bloedvlekken mee uit. En ik weet niet waar je woont, maar woon je dichtbij de Belgische grens ga dan naar de GB bijv. en koop daar Bonux(het zou ook Bounty kunnen heten, weet het ff niet meer maar ik heb het thuis ook, het zit in een oranje doos) waspoeder, er zit daar een stof in die in Nederland niet in het waspoeder zit en het wast superwit en schoon (niet gebruiken op donker gekleurde kleding).

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 14:25

Egfa wit, of vitrage wit (te koop bij de supermarkt), werken perfect.

Legor&Jacq

Berichten: 37
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: 030

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:33

Je kunt hem ook wassen met st Marcs(verfreiniger in waspoeder vorm...)
en wassen met een beetje glorix(toiletreiniger) dan hoef je niet iets extra te kopen...

dat doe ik ook met mijn witte dekjes, zelfs mijn witte dekje dat was verkleurd door verkeerd wassen is er weer wit van geworden...
*LOL*
good luck Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 17:11

Probeer eens 'Wip' (een merknaam Verward ) Dat si zo'n gelachtig ding dat in een soort uitvergroot tandpastaomhulsel zit. Je moet het op de pleken doen en even laten intrekken, dan gewoon de was ingooien en normaal helpt het. Mijn moeder doet het ook altijd op de randen van hemden die rond je hals zitten. *LOL*
Niet té veel opdoen, want anders loopt je wasmachien over va het schuim (daar hebben we ook al ervaring mee Knipoog )

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 21:16

Bedankt allemaal. Dat van een nieuwe rijbroek kopen is wel erg snel, ik had juist net een nieuwe gekocht. De andere tips kan ik in ieder geval proberen, en hopen dat het dan beter wordt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:41

Op de vlekken ossegalzeep smeren en dan gewoon wassen.
Dan gaan bijna alle vlekken eruit!