help mn paard is n weirdo geworden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

help mn paard is n weirdo geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 19:05

ik heb een probleempje! Faith is de laatste tijd toch al aan t puberen ( ze is 12!), maar wat ze nu doet..ik volg het niet meer! elke keer als ik terug naar de wei loop, is ze heel rustig, en dan kijkt ze het veld in....en dan ontploft ze. ze ziet iets heel engs (blijkbaar), en dan gaat ze steigeren. ik hou haar wel, maar dan gaat ze om me heen galoperen (longeren aan t halstertouw). ik weet zeker dat ze het niet uit enthousiasme voor t gras in dat veld doet, want ze staat daar al meer dan 5 jaar, en dat veld ligt daar altijd al! ze is gewoon bang maar het gekke is dat ik niets ontdek aan dat veld! ze doet wel vaker onverwachte en rare dingen, maar dit... ik praat tegen haar, trek haar naar me toe, aai haar, spreek haar spreng en geruststellend toe..maar ze wordt gewoon gek!!
help!!
xxx roos

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:10

Klinkt als een dominante merrie (klopt dat ?) die denken dat alles wat ze kunnen zien vanuit de wei van hen is Extreme duivel en onder hun controle moet staan. Ik heb er ook zo een, maakt een heisa van bv jagers, autos verdacht geparkeerd op een landweggetje, en verdachte mensen die gewoon wandelen. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:16

nee hoor ze is niet bang. Ze is gewoon lekker bezig jou bang te maken. Neem een keer een zweepje mee en als je aan haar merkt dat ze kopkriebels krijgt tik je eventjes tegen de borst aan EVEN weer de aandacht bij jou en natuurlijk wel belonen als ze braaf is he.

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:29

nee met een zweepje wordt het alleen maar erger, ze is vcroeger nogal geslagen met zweepjes.ze is inderdaad soms een beetje dominant maar ook nog weleens angstig enzo. ze is echt bang. ik ken haar nu lang genoeg ik weet het wanneer ze kliert of bang is..maar waarvoor? ze is echt bang ik zi4e het aan haar hoofd..het kan zijn dat ze bang is voor de sleep die 8er de trekker hoort..maar ik denk het niet? maar hoe stel ik haar gerust? zucht ikweet het ookniet maar ik ben zeker geen beginner en als het zo makkelijk was, dan had k het wel opgelost..maar hget is gewoon raar! misschien is ze daar uitgeglefden toen ze naar de wei gallopeerde?..nouja in ieder geval bedankt! >feeteke<

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:34

Ben jij altijd degene die haar op de wei zet of doen anderen dat ook wel eens?? Kan zijn dat deze haar dan misschien op dat punt hebben losgelaten en haar zelf naar de wei hebben laten rennen... en dat ze daarom zo loopt te steigeren?? Verward

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:36

Hey,
Bij mijn paardje is het zo dat ik alles voor elkaar kan krijgen met eten. ( het is dan ook wel een tinker Knipoog )
Ik zou dus in een emmer biks ofzo meenemen of iets anders wat ze lekker vindt, en als ze bang wordt haar daar dus iets van geven. Je moet dit wel alleen doen als ze echt bang is, anders zal ze het blijven doen en er dan misbruik van maken.
Nou, veel suc-6 ermee!!
Wendy

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:23

(faithlover) ja ze woirdt elke dag door de pensioneigenaren buiten gedaan,
dus ze rennen altijd met n groep naar de wei en dat is al heeeeel lang zo! xxx rooz

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:43

Lijkt mij dan het probleem *LOL*. Iets gaat heeeeel lang goed, en dan opeens niet meer. Dus als je Faith eerst wel kon buitenzetten aan het halstertouw, en nu niet meer dan denk ik dat daar toch het probleem ligt.
Net wat hierboven gezegd wordt, probeer het eens met wat brokjes of een appel. Dan fixeert ze zich waarschijnlijk meer op het eten dan op het "enge". Probeer zelf ook niet gespannener te worden naarmate je dichterbij die plek komt waar ze gaat staan stuiteren, maar loopt resoluut door... houdt het eten voor d'r neus en dan gaat het hopelijk al een heel stuk makkelijker. Ben benieuwd!