Welke leren laarzen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:07

Ik ben benieuwd naar wat voor leren laarzen jullie hebben. En hoelang lopen jullie ze in?


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:11

Ik heb Petrie's, type perfect (de goedkoopste). Ik hoor heel veel mensen over het inlopen van Petries klagen, maar ik heb er ruim een week mee gelopen (1 uur per dag) en na een week ben ik op het paard geklommen. Wel wat stijf in het begin, maar meer dan kleine rode plekjes (niet open hoot) in mijn knieholtes heb ik niet gehad. Terwijl ze toch ruim boven mijn knieschrijf zaten. Omdat dat met het rijden wel lastig was heb ik iets dikkere zooltjes ingedaan. Dat was na 1 maand ook niet meer nodig.

Don't dream your life, live your dreams!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:17

Ik heb een vrij onbekend merk: Feroka. Is het merk van Ruiterstad geloof ik. Ze zijn wel fijn, maar ik denk lang niet zo fijn als Petrie ofzo. Maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Zien er nog redelijk netjes uit, maar niet super omdatik ze heb laten oprekken, en nu bobbelen ze een beetje! Maar dat ligt niet aan de laarzen maar aan het oprekken. Verder lopen ze heel fijn, helemaal geen last ervan!
IK heb er meteen mee gereden, ze hoefden bijna niet te worden ingelopen! Had ze overigens wel op maat laten maken, mss dat dat ook scheelt? Heb ook geen blaren of iets dergelijks gehad ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:57

Ik heb mijn Petrie´s al ruim 5 jaar en heb er absoluut geen klachten over, ze blijven erg mooi en een maand of 3 geleden heb ik er voor het eerst nieuwe zooltjes onder laten zetten.
Ik heb alleen geen flauw idee welk model het is, gewoon degene die ik het mooist vond en het lekkerst zaten Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:31

Petrie!!!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:44

Ik heb er nog geen maar als ik genoeg geld heb en mn voetjes groeien niet meer wil ik cavallo's (erg duur ja, goed sparen Tong uitsteken) en dan van die rooie Tong uitsteken staat mooi bij en appelschimmel...maar die heb ik niet Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:02

PETRIE!!!
Ik heb de Petrie Elite, een luxe dressuurlaars en ben er super tevreden over!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:17

Petrie laarzen ook
heb ze al wat jaartjes en op zich zien ze er nog goed uit, alleen aan de achterkant van de laars gaat het kapot bij het stiksel...
Hierna komen er weer petrie's!!!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 07:48

soubiracq een italiaans merk denk ik. heel fijn om te dragen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:43

Ik heb de Petrie Windsor. Prima laars maar als ik een keer rijk ben koop ik Konigs, die vind ik heerlijk zitten. Veel zachter en betere pasvorm voor mijn voeten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:49

Ik heb de Cavallo Weltmeister in bestelling staan... moesten gedeeltelijk om maat gemaakt worden. Zal nog leuk worden straks met inlopen Ik hoop ze toch wel binnen nu en 4 weken te hebben. Verder heb ik leren laarzen van Mountain Horse.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:18

Ik heb 2 paar Petrie's. Excellent in het bruin en Standaard in het zwart.
Over beide geen klachten.

Nulla tenaci invia est via

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:30

Ik heb Cavallo en heb ook de leren laarzen van Mountain horse (staan op het moment bij MH zelf omdat mijn rits weer stuk is Boos! .)

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:42

Ik heb nu cavallo's van kalfsleer, maar die worden zo zacht, dat ze helemaal inzakken (ten minste bij mij).
Heb nu Konings, en daar zweer ik bij...voor mij DE laarzen...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:23

Sinds een paar maanden heb ik Petrie's, ik weet niet welk model.
Ze zitten heerlijk en ik kan er nu gelukkig ook mee fietsen (eerst niet).
Ik heb er wel nog steeds hakjes in, ben bang dat ik zonder weer niet kan fietsen Tong uitsteken

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:37

Ik heb sinds 2 weken Petrie oxford, dat is met veter.
Inlopen viel mee, heb alleen last nog van mijn knieholtes.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:22

Handig topic! Ik wil binnenkort ook leren laarzen kopen en zat te twijfelen tussen de Petrie en de Cavallo, al kan ik geloof ik beter Petrie's kopen als ik de reacties hier lees...


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:23

spokey schreef:
Ik heb Cavallo en heb ook de leren laarzen van Mountain horse (staan op het moment bij MH zelf omdat mijn rits weer stuk is Boos! .)


Ik heb hetzelfde probleem met mijn MH laarzen.. moet ze ook opsturen omdat de ritsen stuk zijn Boos!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:44

Ik heb Cavallo Pirouette`s, Heb ze een maand of 2 ongeveer en heb 1,5 week pijn moeten lijden.....

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:06

Ik heb nu Cavallo's, maar over ong. 2 weken zullen mijn nieuwe laarzen wel binnenkomen: Königs, supermooie dressuurlaarzen!

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:11

Ik heb sinds een paar weken Petrie Perfect (de goedkoopste iig).

Ik heb het eerste weekend er flink mee rondgewandeld (als een overjarig pennymeisje de zaterdagseboodschappen gedaan). Daarna gaan rijden. Nu, na een keer of 4 ermee rijden zitten ze goed en kan ik ook normaal autorijden endergelijke.
Ik ben er erg tevreden over!

(ik had overigens wel blaren op mn hielen, een zere plek op mn wreef en rode plekken in mn knieholtes. Mn rechterlaars krijg ik minder makkelijk aan dan mn linker. Een plastic zakje doet wonderen Tong uitsteken )

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:11

Ik heb ook Petries, heel tevreden over, maar hetzelfde probleempje als MirageGidran, het stiksel gaat onderaan aan de achterkant stuk. Maar laatst heb ik Petrie daarover gebeld en ze gaven aan dat ze dat netjes kunnen repareren door er een nieuwe strip op te zetten. Ik ben ze dan alleen al gauw 4 weken kwijt.....en daarvoor vind ik ze dus echt te fijn rijden.
Ik heb ze nu drie jaar en als ik dat tegen mijn stalgenoten zeg, dan krijg ik meteen de opmerking dat ze er nog vreselijk goed uitzien!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:50

ik heb nu eigen productie laarzen van Huet (uit Houten). Hij is een meester in laarzen op maat aanmeten, en ik kan het weten, heb een aparte pasvorm... De laarzen zelf, tja, het is prima om mee te trainen, zitten lekker en zakken niet te veel in. Ze zien er alleen niet super mooi uit, ik houd we van hoog opgesneden en deze zijn wat vlak aan de bovenkant (heb ze wel hoog laten aanmeten, dus zitten wel op mijn knie). Ook het leer blijft niet super mooi, maar zoals ik al zei: prima om mee te trainen.

Verder heb ik pertie-chaps besteld (van die beenkappen, precies hetzelfde als een leren laars), voor op mijn Ariat schoenen. Ben van plan om die nu te gaan gebruiken in mijn dagelijkse rijden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:55

Kaunos schreef:
Ik heb ook Petries, heel tevreden over, maar hetzelfde probleempje als MirageGidran, het stiksel gaat onderaan aan de achterkant stuk. Maar laatst heb ik Petrie daarover gebeld en ze gaven aan dat ze dat netjes kunnen repareren door er een nieuwe strip op te zetten. Ik ben ze dan alleen al gauw 4 weken kwijt.....en daarvoor vind ik ze dus echt te fijn rijden.
Ik heb ze nu drie jaar en als ik dat tegen mijn stalgenoten zeg, dan krijg ik meteen de opmerking dat ze er nog vreselijk goed uitzien!


Dat zijn de balijnen die gaan inzakken en stuk gaan. Toen ik mijn laarzen ging kopen werd ik gewaarschuwd geen laarzen te kopen met balijnen erin. In mijn Cavallo Weltmeister zitten geen balijnen. Ik geloof dat balijnen in de wat 'goedkopere' versie leren laarzen zit Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:09

Ik heb ook altijd petries gehad, maar ook op de balijn in 3 jaar tijd al 2 keer door.... Ik breng ze dan gewoon naar de schoenmaker, maar is toch vervelend. Boos!
Ik heb een paar maanden geleden nieuwe leren laarzen gekocht.
Van Decima! Met rits achterin en veters voorop... ik heb nog nooit in mijn leven ZO fijn kunnen rijden. Geen gezeur met inlopen of inrijden, ze zitten gewoon meteen perfect! Ik weet wel dat ik voortaan nooit meer "gewone" leren laarzen ga kopen. Ben nu verwend!! Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Claudia1993_, djinnie, Twist1991, Ubermetrics, Vagabondo en 42 bezoekers