Hondje= verkouden?? help??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hondje= verkouden?? help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:06

Ik heb sinds 3 maanden een puppy.. alles ging goed totdat hij sinds gisteren begon met hoesten en kuchen en niezen en dat ie het even benauwd krijgt..... Ach gut en dat hij gewoon veel minder actief is als eerst Boos!Ik heb geen temperatuur op gemeten
Nou was mijn vraag: wat kan ik hier tegen doen? Mijn moeder zei geef hem ee kwart van een asperientje, alleen lijkt mij dat geen succes ? jullie wel bruikbare tips? Scheve mond


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:20

Mijn honden zijn ook weleens verkouden, snotterig. Gaat vanzelf weer over. Als je je echt zorgen maakt, zou ik even de dierenarts raadplegen. Een belletje kan misschien al voldoende zijn.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:28

Ok... Het probleem is dus... Als ik de dierenarst opbel dan zegt hij vervolgens: Kom maar even op de spreekuur!.. Een consult kost bij ons namelijk €20..... En omdat ik deze (onnodige ik weet immers wel dat hij zich niet lekker voelt) te vermijden probeer ik het zo Lachen Maar iig bedankt ik kijk het nog even morgen aan en als het dan niet over is dan ga ik wel even bij de dierenarts langs

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:32

Anders bel je lekker een andere dierenarts? Eén die het vak niet alleen voor het geld doet. Volgens mij is je vraag namelijk redelijk simpel te beantwoorden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:37

Wat nou onnodig langskomen?
De dierenarts kan door de telefoon toch niet zien of je hond kennelhoest heeft of longontsteking?
Ik kan me daar zo kwaad om maken, mensen die een dier nemen, maar als de dierenarts moet komen zijn ze te beroerd om er heen te gaan.
Mijn dieren zijn me alles waard. Ze zullen altijd verzorgd worden, ook al heb ik zelf niet meer te eten. Ik heb voor ze gekozen, en ik neem mijn verantwoordelijkheid.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:49

Billy schreef:
Wat nou onnodig langskomen?
De dierenarts kan door de telefoon toch niet zien of je hond kennelhoest heeft of longontsteking?
Ik kan me daar zo kwaad om maken, mensen die een dier nemen, maar als de dierenarts moet komen zijn ze te beroerd om er heen te gaan.
Mijn dieren zijn me alles waard. Ze zullen altijd verzorgd worden, ook al heb ik zelf niet meer te eten. Ik heb voor ze gekozen, en ik neem mijn verantwoordelijkheid.


Wow Billy, volgens mij heb jij mij een beetje verkeerd begrepen. Mijn dieren betekenen ook alles voor me. Maar dit is ook pas de 2e dag dat hij hier "last" van heeft. Dus ik dacht ik ga de mensen op bokt raadplegen of die misschien iets weten . Het is niet zo dat ik niet daar de dierenarst wil (heb zelfs bijna een 10-rittenkaart omdat hij veel jeuk heeft, maar dat terzijde). Ik snap ook wat jij bedoelt. Maar dat is bij mij zeker niet aan de orde. Ik ben juist wel verantwoordelijk. Ik had ook net zo goed kunnen zeggen van nou laat maar het is vanzelf gekomen dus zal het wel vanzelf weggaan.. Lips are sealed Maar zo denk ik nu niet en ik weet wel zeker nooit niet. Maar goed... Ik vind wel dat je snel je conclusies trekt. En hier komen dan misverstanden van... Knipoog

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:53

Een puppie hoort gezond te zijn en zeker niet verkouden! Ik zou toch echt even je DA raadplegen hoor, die jonge diertjes hebben lang nog niet zoveel weerstand, en kunnen in een paar dagen goed achteruit gaan als er iets aan de hand is. Dan die 20 euro maar voor lief nemen denk ik...
Heel veel succes en laat even weten hoe het afloopt?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:58

In ieder geval even temperaturen, eet ie nog? Is zijn gedrag veranderd? Heeft hij nog normale ontlasting? Braakt hij er ook bij?
Hij oud is de pup en hoe groot? (wat voor ras?)

Tja, de dierenartsassistente staat weer even op Knipoog

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:07

Nou, ik vind het bijzonder raar dat een puppie zo hoest en het zou inderdaad wel eens kennelhoest kunnen zijn. Puppies zijn heel kwetsbaar en soms kunnen ze bij een ziekte alleen gered worden als je er op tijd bij bent. Ik zou dus niet te lang wachten. Het hoort niet voor een puppie om zo ziek te zijn. Ga dan tenminste vandaag naar de dierenarts.

De hond is de betere mens

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:50

Klinkt als kennelhoest. ZSM naar de DA. Mijn hond heeft het ook gehad toen hij puppie was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:09

Het gaat sinds vanochtend eigenlijk een stukje beter.
Hiervoor at hij redelijk... niet ontzettend minder als anders. Ik heb extra gelet op zijn ontlasting, maar deze was geheel normaal niet te dun of wat dan ook...
Persoonlijk denk ik : (of het heeft er niets mee te maken) Dat het komt door het weer en omdat hij net geknipt is..(precies 1 weekje terug)
Diesel is een 6 maanden oude Malthezer X Shi shu? (hoe schrijf je dat)
Zijn hoest was niet constand, maar als hij zich had ingespannen zoals: als hij even jeuk heeft of als hij intensief met me aan het spelen is dan moet hij wel even zo'n kuch/niezje maken... apart geluid vind ik dat Clown .
Voor de rest was hij minder actief als voorheen. Hij speelde graag en nu was ik 's middags naar de paarden geweest en kwam terug en mijn ouders zeiden: Ja hij is toch wel zo ziek! Dat ik er echt van schrok... Dus ik ging eigenlijk alles wat hij deed wel in de gaten houden.. (En dan ga je over dingen twijfelen waar je normaal niet eens over na had gedacht) Maar mijn ouders overdreven een beetje ...... Hun vonden hem namelijk zo ziek: omdat hij telkens lag te slapen (Gek he met een pup Haha!) Maar goed ik dacht ik vraag het hier maar... Want stel het is niets (of wel iets).. Of je zou bij de dierenspeciaalzaak iets kunnen halen tegen verkoudheid? (zoals mensen allerlei homeopatische dingen). Vandaar mijn vraag.... En ik hoop echt niet dat jullie denken dat ik niet naar de dierenarst zou gaan Scheve mond .
[edit]Verkeerde Quote gebruikt[/edit]

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 13:20

Ik zou zo wie zo het telefonisch spreek uur even bellen van de dierenarts, niet zelf gaan dokteren!
En in iig even temperaturen (dat vragen ze zowiezo aan de telefoon, wat de temp is)
Kijk uit met kennelkuch, ze moeten het wel uitzieken en weerstand opbouwen, maar het kan ook chronisch worden.
Bij de dierenarts kan er gecontroleerd worden of zijn keel/luchtpijp gevoelig is en daar wat tegen geven, ook raden wij mensen aan, als de hond moeite heeft met hoesten (slijm ophosten kunnen ze van gaan kokhalsen tot braken aan toe) geef Bisolvon, is slijm oplossend, maar ga zeker even naar de dierenarts!!!!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:45

Alleaal bedankt voor jullie reactie, Ik ben ondertussen bij de dierenarts geweest. En de dierenarst zei dat hij een koudje had gevat omdat hij net gesknipt was en door het "slechte" weer. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken.. Ik moest het wel in de gaten houden als hij het na weekje had moesten we direct langs komen.... Dus we houden het in de gaten.. Maar het gaat nu zelfs aanzienlijk beter. Hij heeft dat rara kuchje zo heel af en toe nog en hij is absoluut niet sloom meer en eet nog steeds gewoon goed.. Dus ik hou volle moed dat hij weer helemaal de oude wordt Lovers
Bedankt voor jullie zorg!;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, corinec, djinnie, Facebook, Hanneke_68, Hollyleaves, juval, lovemyhorse1, meintje, moOby, MyWishMax, perdjes, plutolover, Poety, purny, sasja0705, Tink89 en 165 bezoekers