Eindelijk wordt zij goed nagekeken! update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 21:20

Hallo allemaal.
Ik moet het even kwijt, want nu het bijna zover is wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig.
Ik zal bij het begin beginnen. Christy mijn 5 jarige valk had op 5 juni een vechtpartijtje in het land met haar grote vriendin. Naar elkaar trappen en uiteindelijk met de achterbenen in elkaar gehaakt blijven zitten. Nadat beide gevallen waren stopte het. Ik ging haar meteen nakijken en zij had wat wonden en liep kreupel. De veewagen laten komen en terug naar stal. Kon ik haar beter verzorgen en afspuiten. Het leek iets mee te vallen, dus weer terug naar het land op een klein stukje en met alleen die twee oudjes erbij. Volgende ochtend vroeg naar haar kijken en stond zij met twee dikke benen. Veearts gebeld, anti biotica, vochtafdrijver, pijnstiller en rust. Na 10 dagen moest de zwelling weg zijn en de kreupelheid minder. Dat was ook zo, alleen liep zij nog kreupel. Nog wat dagen rust erbij, maar het werd niet minder. Naar Utrecht. Daar moest zij blijven omdat zij niet liet zien wat er met haar was. Zij ging daar zo te keer dat zij samen met haar begeleider onderuit gingen Na een paar dagen kon ik haar weer ophalen omdat er niets met haar zou zijn. Dus wij weer naar Utrecht en haar ophalen. Ik schrok toen ik haar zag. Een totaal verwilderd en verwaarloosd paard. Zij was helemaal in de stress. Haar koot was nog dikker dan voorheen. Uiteindelijk na wat geharrewar haar weer meegenomen. De veearts meteen gebeld en uitgelegd wat er was. Zij kon op zijn advies weer terug naar het land en weer met die oudjes. Zelf zijn wij ook blijven slapen daar want ik was er niet echt gerust op dat het goed zou gaan. In overleg met de veearts voor een second opinion naar van schie in wassenaar. Ik bellen en hem het verhaal uitgelegd. Zijn advies was om een videofilm te maken van hoe zij thuis is. Hij was bang dat als wij naar hem kwamen weer hetzelfde zou gebeuren en dat zij het weer niet liet zien. Video nar hem toegebracht en nadat hij hem gezien had moest zij direct naar stal. Christy zou ontzettend veel pijn hebben en omdat het al zolang duurde is zij haar rug verkeerd gaan gebruiken. Zij moest fysio hebben. Als de Fysio klaar was met haar dan kon hij aan haar benen werken. Nu is zij dan zover. Morgen gaat zij naar wassenaar en misschien weten wij dan eindelijk wat er met haar is. Waarom wordt haar sprong en koot dik als zij langer als 10 minuten stapt. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Zal zij zich gedragen? Zal zij het laten zien?
Het is nog maar 1 nachtje slapen en dan is het zover.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: chrico op 2001-08-16 20:32 ]</font>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:23

Poeh, wat een verhaal zeg!! Succes met haar morgen! Enne, ik hoop dat het een betje meevalt!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:41

Ben heel benieuwd hoe het gaat, en voorlopig vooral even hoe ze zich gedraagt. Kun je haar trouwens niet iets geven waardoor ze wat rustiger zal blijven zodat in ieder geval wel te zien is hoe ze loopt?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:45

Rot zeg!!! Enne...een vriendin van mij heeft ook erg slechte ervaringen met Utrecht wat betreft beenproblemen...ze hebben haar paard weer terug gestuurd met de mededeling dat er niks aan de hand was... Verward Toen is zij voor een 2nd opnion naar een andere kliniek (weet helaas ff niet welke) gegaan en daar zagen ze meteen wat het was!!! Paard is in behandeling en het gaat een stuk beter nu, bijna over!!! Ik hoop dat het jou ook zo vergaat! Succes!!! Mijn vertrouwen in Utrecht is wel enigzins weg nu trouwens...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:50

Heel veel succes morgen. Ze zijn in Wassenaar heel rustig met de paarden hoor dus dat komt wel goed.
(Een helaas trouwe ex ? klant)

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 22:01

Hellaas mag zij niets hebben om rustig te blijven. Als dat zo zou zijn had ze van mij een heel flesje gehad. En daarbij, het werkt bij haar toch pas als het achter de rug is.
Over Utercht, daar ben ik ook helemaal klaar mee.
Van Wassenaar hoorde ik eigenlijk alleen maar positieve berichten, vandaar dat mijn keuze op hun is gevallen

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:02

Sterkte!!
Hopelijk kunnen ze er in Wassenaar wel iets aan doen.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 20:37

Wij zijn weer terug. Het was om te beginnen al weer een drama om haar in de trailer te krijgen. Op een gegeven moment ging ze onderuit door haar gekke gedoe. Ik bleef er zo wat in. In wassenaar ging het redelijk goed. De foto`s werden gemaakt en de uitslag was dat haar bekken scheef stond en last van haar rug en nek, voor heeft zij wat aan haar pezen (beide benen) Ze moet nu op speciaal beslag en mag voorlopig niets meer doen. 11 september moet zij terug en gaan zij aan haar bekken werken. Wij zijn er voorlopig zoet mee. Terug gekomen op stal, gaat het weer niet goed met uitladen, weer vallen. Het is een dramapaard. (werdt ons daar ook verteld)
Het was me het dagje wel. Maar gelukkig weet ik nu wat meer en dat het uiteindelijk weer goed kan komen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:21

Fijn dat ze weer veilig in haar stal staat. Jammer dat ze zo moeilijk is met de trailer. Die van mij is ook wel moeilijk maar niet zó erg als die van jou.
Zo blijft de trailer ook stress voor haar.

Sterkte ermee en hou ons op de hoogte.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:50

Ach, zo extreem moeilijk is ze niet eens hoor, sorry dat ik ff voor m'n beurt ga Knipoog maar ik was gister mee, vandaar. Toen we haar gingen laden om op weg te gaan liepen er net iets teveel mensen nerveus mee te helpen, waardoor Christy ook steeds zenuwachtiger werd. Het is een nogal gevoelig gevalletje die feilloos in de gaten heeft als iemand niet zeker van z'n eigen doen is. Toen we haar in Wassenaar weer op de trailer moesten zetten liep ze er eigenlijk al veel makkelijker (en rustiger) in. Rammelen met een emmertje biks doet trouwens wonderen Vork Weer terug op stal wilde ze er net effies te snel uit, waardoor ze even vergat dat er ook nog zoiets als een laadklep bestond. Neemt niet weg dat je je een beroerte schrikt als ze ineens half op de grond ligt.