Verloop na hoefbevangenheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Verloop na hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:27

Ontzettend veel berichten op het moment over hoefbevangenheid, ook mijn paardje heeft het weer licht (2e keer na 1,5 jaar goed gegaan), toch zou ik willen weten in welk voer (elk voer) het minste koolydraden zitten ik zelf voer derby sportbrok van havens. Ook wil ik graag weten uit jullie ervaring hoelang je met het revalideren en is er een soort opbouwschema wanneer je weer wat mag doen !! ik weet niet meer hoe het de 1ste keer ging (lang stappen op zachte ondergrond) mijn paardje heeft ook katrol aan 1 been fase 2 - 3. In iedergeval moet ik weer aan de muisjes met hem want hij is niet te houden..... Graag jullie reacties. Mijn paardje staat op de Keerhoeve al vanaf vorige week maandag en vrijdag komt pas de hoefsmid nog even afzien dus. Tevens zijn jullie allemaal verzekerd... (ik wel hoop wel dat ik 70% procent terug krijg)

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:47

hoi,
mijn paardje staat al vanaf vrijdag op de keerhoeve en morgen komt de hoefsmid!! Hoe heet jou paard?

je krijgt iniedergeval als je weggaat van de keerhoeve precies een schema mee met wat je mag en hoe met eten enzo...

mijn pony krijgt niks nu, alleen beetje hooi en heel klein beetje zemelen voor d medicijnen!

ik ben ook beniewud naar revalidatie... ik heb echt geen idee hoe lang dat duurt en hoe het in zijn werk gaaat!

ik ben benieuwd welke jouw paardje is!!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:07

ik kom er net vandaan en ik heb jou paardje gezien!
van de week moest die behandeld worden, en toen brak die de halve behandelkamer af!!
wat een wilderbras!!

weet je al wanneer die naar huis mag??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:17

je kunt hem dalijk beter geen sportbrok meer voeren , als een paard licht werkt heeft ie meer dan genoeg aan onderhoudsbrok,evt aangevukld met mineralen of vitaminen, kan goed zijn dat ie door de sportbrok er weer last van heb gekregen !

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:41

Onze halve IJslander is aan 4 hoeven bevangen geweest voordat wij haar kregen. We hebben haar in een grote zandpaddock gezet op "blote voeten" en alleen hooi gevoerd met 1 vitaminenkoek (PAVO Aura) per dag. Na 2 jaar waren de hoeven volledig genezen en had ze haar ruime gangwerk weer terug.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:11

hoi,

Mijn ook halve ijslander is inmiddels weer thuis uit de kliniek! Ik moet nu twee keer per dag 10 min stappen op zachte bodem en ze krijgt alleen hooi en een heel klein beetje zemelen met haar medizijnen erin!! verder mag ze wel op de zandbak lopen zolang ze maar niet gek gaat doen.

Over 10 dagen moet ik weer bellen met de DA en dan mogen er misschien iets minder medicijnen.
Mijn pony loopt nu echt al zo veel beter, daar ben ik echt heel erg blij om!
ze staat ook op ijzers trouwens,. ook speciale ijziers... dus ik denk maar net is wat je eraan doet...
en Petrakolen dan heb je ook mazzel gehad, want het hoefbeen kan ook gaan kantelen en dan ben je nergens meer en kan je het ehtniet zelf oplossen!!