Xantippe haar hoest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-01 11:05

Vrijdag heb ik Iowa laten enten en chippen. Heb gelijk Xantippe laten onderzoeken door me dierenarts.
Hij luisterde naar haar longen enzo en ik moest haar neus dicht knijpen, zodat ie goed kon luisteren. Hij zei dus dat ze bij het inademen een ruis hoorde van slijm. Ik heb nu vantipilum (????) die siroop gehad van hem om haar 2X per dag te geven. Had mazzel dat ik hem heb laten kijken, anders had het chronisch kunnen worden bij haar.
Heeft iemand ervaring met deze siroop? En kan me daar wat over vertellen?Hoop echt dat het helpt namelijK!

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:53

ventipulmin is een goed middel ja.
je hebt siroop en poeder.
siroop is mkkelijker want dat proeven ze niet eens ls je het door het voer doet.
poeder laten ze nog weleens liggen.
volg goed de instructies van de veearts op en dan werkt het goed.
niet maar voor de helft geven hoor!!
is toch een soort antibiotica en als je zo'n kuur niet afmaakt worden ze resistent!
succes ermee
toedeledoki
gillian

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:05

ventipulmin helpt wel goed,als de infectie vooral in de longen zitten.en een tip:laat altijd je paard onderzoeken als hij hoest,want het wordt zo gauw iets ernstigs!

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 22:57

Ventipulmin is een mooi middel dat drie dingen doet; ontspant de luchtwegen, lost slijm op en activeert de trilharen in de longen zodat de troep uit de longen verwijderd wordt.
Een bacterie wordt er echter niet mee bestreden. Indien je niet snel (paar dagen) verbetering ziet dan zou ik altijd behandelen met een ab kuur en eventueel ontstekings remmers.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:53

Als de hoest al langer duurt heeft ab geen zin meer! (Utrecht)