Wil bit niet meer aannemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Wil bit niet meer aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:58

Mijn paard wil sinds zondag haar hoofdstel niet graag meer aan. Verward Ik heb sinds een maandje of 5 een watertrens ipv een bustrens, nu had ze wel soms een wondje omdat haar velletje tussen het bitwas gekomen maar ze gaf geen problemen met het bit in doen. Als ik het insmeerde en ik kwam de volgende dag was er ook niets meer te zien.

Nu deed ze zondag wel wat moeilijk maar niet echt bijzonder. Gisteren echter ging mevr. liever omhoog of achterwaarts dan het bit in, ik mag ook haar hoofd aan een kant niet meer poetsen, wat ze normaal heerlijk vindt Huilen

Nu heeft mijn instructrice aangeraden de neusriem wat hoger te hangen en voorlopig met de bustrens te blijven rijden. Maar vooral dus gewoon door gaan omdat het niet open is of dikker aan de kant waar ze moeilijk doet als je haar daar aanraakt.

Maar gezien het feit ik haar in een hoek moet zetten met der kont wil ik haar het hoofdstel in doen twijfel ik of ik haar niet beter 2daagjes geen bit in kan doen.

Graag jullie mening

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:05

Voor te beginnen gooi dat bit weg, een bit waar de huid tussen komt te zitten is NIET GOED! Nijp 's met je nagels in je eigen lippen (niet lichtjes, hé, hard!) ... en ervaar hoe het voelt! Je zou voor minder je mond stijf op mekaar blijven houden en weg proberen te komen ...
Je zal terug het vertrouwen moeten winnen van je paardje, en dat zal niet makkelijk zijn omwille van het feit dat je het niet meteen hebt opgelost als je het wist. Met geduld komt het wel weer goed, maar ze zal wel wat moeilijk blijven doen tot ze overtuigd is van het feit dat ze geen pijn meer zal hebben als ze het bit voor haar neus gepresenteerd krijgt ...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:08

monique05 schreef:
ik mag ook haar hoofd aan een kant niet meer poetsen, wat ze normaal heerlijk vindt

Dit klinkt mij bekend in de oren, mijn vorig paard had dit ook, bij hem bleek het uiteindelijk een kiesontsteking te zijn. Misschien dat je haar tanden eens na moet laten kijken?

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 11:34

Sonja: ik heb zondag direct een ander bit er in gehangen, ja nu denk ik had ik maar eerder dat andere bit er uit gehaald Boos! maar dat is achteraf gelul. Ik hoop maar dat ze mij genoeg vertrouwd, en aanneemt dat ze nu geen pijn meer heeft. (de pest is dat ze de andere berijder niet genoeg vertrouwd).

Jola: Ze is 2mnd geleden bij de tandarts geweest. Alles nagekeken, haken zijn toen weggehaald, wel het advies gekregen om ieder half jaar een afspraak te maken.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:52

Het kan komen doordat je een ander bit hebt gebruikt. Dit was bij mijn pony ook. Ik had een zacht kunstof bitje gekocht en dacht hem daar een plezier mee te doen. (ik rijd normaal met een scharenbit) Na een week hield ie zijn tanden stijf op elkaar Lips are sealed
Toen ik weer aankwam met het scharenbit deed ie zijn mond gelijk open. Dat doet ie normaal ook altijd. Gaaaap
En dan denk je zo'n dier een plezier te doen!! Ondankbare nesten. Extreme duivel

Linda

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:38

Vanavond maar gelongeerd met Halstertje, het is ietsje dik net boven der mond hoek aan de kant waar met veel moeite aan mag komen. Morgen weer een dagje zonder bit en hoofdstel. Ookvanavond even ingesmeerd met spul voor kneuzingen, dat doe ik morgen ook weer en mocht het donderdag niet minder gevoellig zijn / minder dik ga ik er iemand bij halen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:45

monique05 schreef:
maar dat is achteraf gelul)



Sorry,off topic,maar waarom komt daar nu niet banketstaaf te staan? Verward

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:42

hoe oud is ze?? misschien aan het wisselen?

Vlugger

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Reo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:44


1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 08:18

Gisteren donderdag mocht ik overal gewoon weer bij Pling Alles was weer in orde niets was meer dik en geen enkel probleem met het bit in doen.

Wat het nu precies is geweest weet ik niet, het belangrijkste is dat die 2dagen geen bit in schijnbaar het gewenste resultaat hebben gehad Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt.

Bedankt allemaal voor jullie reacties