wie koopt er wel eens bij Ebay.com?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 07:57

Ik heb wat leuke spullen gezien bij Ebay.com en ben benieuwd of iemand er wel eens wat heeft gekocht en of dat goed verliep.

_________________
Pony Express elke week bij FoxKids!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-08-14 08:58 ]</font>



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 10:23

Ik! Ik! IK!

Ja hoor, ik koop regelmatig wat op ebay. Ben zogezegd een beetje verslaafd. Ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad, je moet alleen wel goed kijken hoe degene die verkoopt de betaling wil, en of er naar het buitenland verstuurd wordt (als je op de Amerikaanse site zit) http://www.Ibazar.nl gaat over naar ebay.nl.

Als je uit Amerika laat overkomen moet je er ook altijd mee rekening houden dat er invoerbelasting overheen komt , hoewel dat ook niet bij elk pakje het geval is. Maar het bedrag kan aardig oplopen zo.

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 10:47

Hier nog zo'n verslaafde (maar dat wist je al Haha! ).
Zeker een aanrader om goedkoop aan je spullen te komen, wel goed de ogen open houden en veel vragen stellen (vooraf).

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 14:57

Hoezo verslaafd Haha!
Wat vinden jullie van mijn nieuwste aanwinst...

[img]../upload/317/lightoilzadel.jpg[/img]

Nu nog even geduld tot hij overkomt....
En als hij te groot is of zo dan verpats ik hem weer..

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:06

Kan je op i-net naar een site van waar jullie het over heben (geloof iets van ebay??) ???

Groetjes Niki

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shetlandertje op 2001-08-17 16:07 ]</font>

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:06

Mooi zadeltje sugarmiss

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:16

Hoi,

De volle naam is http://www.ebay.com. Tik naast 'what are you lookin for' bijv 'show saddle' en je krijgt een lijst van alles waar in de aanhef dit woord in voorkomt. Je ziet dan de prijs waar het item op dat moment voor staat en evt. het aantal biedingen. Klik je op de onderstreepte tekst dan verschijnt het item uitgebreid met grote(re) foto.
LET WEL!!! Het is VERSLAVEND.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:18

Zoooooo, dat is een mooi zadel! Zo bont heb ik het nog niet gemaakt hoor! Blijft meestal bij wat kleinere spullen.
Wat voor merk is het? En gekocht via Ebay?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:25

De website van http://www.ibazar.nl is overgenomen door Ebay. Dat betekent dus dat we binnenkort ook een nederlandse Ebay krijgen. Met misschien een heleboel westernspulletjes in eigen land, dan hoef je niet over de grote plas.

Sugarmiss, heb je het ook wel eens op de Duitse site geprobeerd? http://www.ebay.de? Leuke spullen en het scheelt stukken met de Nederlandse prijzen in de bekende winkels. Natuurlijk minder keus dan in Amerika, maar de moeite waard om even te gaan struinen Porto is ook wat minder, en als binnenkort de Euro komt ook geen problemen meer met wisselkoersen.

Het is maar een tip hoor.
Oei hoe kom ik van deze verslaving af?Beter gezegd: wil ik dat wel?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:52

wow mooi zadel zeg.
Ik was er laatst ook maar kon er nog niet echt wijs worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 16:24

o jee ik heb nu dus een heel mooi zadel gezien he.
Niet dat ik ga kopen hoor.
Maar hoe doen jullie dat met betalen en over laten komen.
Een zadel lijkt me toch heel wat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 19:40

cassidy: ja ik kijk ook regelmatig op de duitse Ebay, maar daar is toch lang niet zoveel keus als in USA, ook de prijzen liggen een stuk hoger (ondanks de porto). Het is trouwens een handgemaakte Triple C (een redelijke B-keus).
Cowgirl: het is iet zo heel moeilijk hoor. Goed lezen, vragen stellen aan verkoper, vragen om duidelijke foto's (als die onduidelijk zijn). De precieze maten vragen. En vooral kijken naar de verkopers 'feedback'. Voor importprijzen kijk op http://www.usps.com (internationaal). De dollar gaat ook weer wat meewerken Haha! Betalen doe je met een creditcard via Billpoint of Escrow.

_________________
Keep it NICE folks!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sugarmiss op 2001-08-17 20:42 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 19:46

enig idee wat de levertijden dan ongeveer zijn?
en hoeveel is een dollar ongeveer (globaal) in fl?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:34

Stef ik geloof dat de dollar op iets van 2,60,- staat.
Pittig prijsje dus.
Ik zag nog wel een leuk zadel en wat leuke hoofdstellen. Als je die nieuw koopt kosten ze een vermogen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 22:34

Sugarmiss wat een gaaf zadel zeg!
Ben net gestopt met het bieden op een showhoofdstel, was erg mooi maar de prijs begon iets te ver op te lopen. Het is inderdaad verslavend Haha! , niet gaan kijken dus!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 13:02

Stef: de $ staat op dit moment f 2,41, dus een stuk interssanter. Voor verzendkosten kijk op: http://www.usps.com -> internationaal. Tik hier nederland in en het gewicht en je krijgt 3 mogelijkheden, snel (=duur) en zeer langzaam (=goedkoop). Voor een groot zadel tussen de f150 en f400,=
Kijk ook een bij gebruikt spul, ziet er vaak nog heel goed uit en een stuk goedkoper.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 22:10

Dit is echt niet leuk meer, weer een verslaving Extreme duivel
Sugarmiss, ik zag ook dat je via Ebay bij badlandcowboys kunt komen. Heb je daar als eens iets besteld? Ik zag een heel leuk hoofdstelletje in het zwart... dat heb ik hier nog nooit gezien... heb je tips?

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 23:28

ik spring er even in Knipoog
badlandcowboy is een poosje van eBay gebanned vanwege de vele klachten, inclusief de mijne
ze leveren niet altijd, en de kwaliteit van hun spul is helemaal niet goed
lees vooral de feedback bij de sellers, daar lees je al een hoop uit

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 13:13

Inderdaad, wat is dit verslavend leuk Haha!
Ik heb een zadel gekocht en krijg foto's opgestuurd van een hoofdstel en pad zodat ik het in een keer kan laten opsturen.
Het scheelt echt een hoop geld ondanks dat je het nog moet laten opsturen. Nu maar hopen dat die kleine Sjimmy het ook past!
[img]../upload/304/zadel_sjimmy.jpg[/img]

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:14

Toch dus wel risico Verward Claudia, weet jij dan misschien een leverancier die wel netjes levert en een zwart hoofdstelletje heeft? Evt. zoek ik ook nog eenzadel voor een D pony/erg rond, waar een kind van 10 jaar op kan rijden/beugels dus. De losse beugels beschadigen volgens mij je zadel en dat is zonde...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:17

Hoi Vera,

En nu ook nog maar hopen dat de belasting je niet nog vreselijk te grazen neemt bij de invoer van het zadel.
Is wel een heel mooi zadel, hoor.

Verslavend he, dat Ebay?

Nee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik ga niet kijken vandaag.
GA wel op mijn handen zitten. O, nee dat internet wat moeilijk...

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:33

ik heb de leukste dingen gevonden van gewone particulieren die op eBay hun spullen verkochten, de meeste sellers nu zijn gewoon handelaren, dus dat is best moeilijk
ik kijk er eigenlijk zelden meer, ik had dus een paar slechte ervaringen en het is het me niet waard al dat gedoe
maar ik moet zeggen dat eBay erg goede regels heeft, en ook als het fout gaat kan je via eBay zorgen dat het weer goed komt, wat dat betreft is het veel veiliger om daar te kopen dan bv bij een particulier die gewoon ergens een advertentie online heeft gezet
kijk maar bij de feedback, daar krijg je een goed idee hoe een seller is, wees voorzichtig met de sellers die van identiteit zijn veranderd, of sellers zonder feedback of veel negatieve feedback, en kijk ook goed naar de foto, die vage onduidelijke foto's hebben vaak iets te verbergen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers