Hoeveel groeit ze nog????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-01 20:33

Hoi,

Zoals jullie misschien weten heb ik een Franse volbloed merrie van 3,5 jaar. 21 mei wordt ze 4. Ze is 3 maanden geleden 1,70 m gemeten. Ze is dus wel een groot paard, maar ze lijkt helemaal niet zo groot doordat ze niet zo heel breed is. Ik vroeg me af of ze nog breeder zal worden en of ze nog wat zal groeien?? Ze heeft nog wel best grote gewrichten en is een heel klein beetje overbouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Onderschrift met foto's vervangen


Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 22:38

Hoi,
Je paard groeit in princpie tot ongeveer zijn 5de. Dit is wel bij elk paard verschillend. Omdat je paard nu al zo groot is kan het zijn dat ze niet meer groeit maar als je kijkt naar haar overbouwdheid, blijkt dat ze nog groeit.
Bij een paard groeit eerst de achterkant en dan de voorkant. Het kan dus zijn dat ze nog wat groeit.
Ik weet niet of haar hals ook laag is ingeplant want dan is het gewoon haar bouw en blijft het zoals het nu is.
succes
Carla.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 00:09

Mijn paard was 1.71 toen ik hem kocht, hij was toen 4,5. Hij is nu erg gegroeid, hij moet gauw eens gemeten worden, maar mensen hier van 1.75 komen niet boven zijn schoft uit! Hij is nu 6.5. Zijn fleecdeken van vorig jaar past ie niet meer, zijn kont komt er onderuit aan de achterkant. Hij heeft natuurlijk ook meer bespiering gekregen, de deken staat als een tweede huid om zijn billen gespannen, hahahaha...nieuwe deken dus!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 01:33

Ruinen groeien meestal nog wat meer dan merries. Ik denk niet dat ze nog veel groter zal worden, misschien 2 cm. Mijn merrie was ook die leeftijd toen ik haar kocht. Toen was ze 1.61. Nu is ze 1.63, ze is dus nog 2 cm gegroeid. Mijn bijna 3 jarige merrie is nu 1.61, maar toont nog best klein, ik hoop dat ze groter dan haar moeder wordt.

1,70 vind ik een hele mooie maat voor een paard!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 09:06

Zo'n jong paard ontwikkeld natuurlijk nog heel wat spieren, en dat vindt ik ook groeien.
Het paard van een vriendin van mij is nu 10, en die zag je echt wel tot het 8e jaar veranderen. En nog, vindt ik.
Dat paard loopt Z en wordt alleen maar mooier!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, rover_, SemrushBot, sterregoud en 28 bezoekers