Digi van de aldi, kopen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Digi van de aldi, kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 14:27

De digi die vanaf morgen te koop is.. zouden jullie die kopen? Ik bedoel maakt hij einigsinds duidelijke foto's?

Digitale fotocamera

Afbeelding

• 4.1 megapixels (2.272 x 1.704 pixels)
• 3 x optische zoom
• 2 x digitale zoom
• 4 cm. kleuren TFT- LCD scherm
• incl. 128 Mb geheugenkaart
• opnamemogelijkheid voor korte
videofragmenten (tot 30 seconden)
• fileformaten: JPG, DCF, DPOF
• macrofunctie voor opnames op
geringe afstand (-20 cm.)
• zelfontspannerfunctie
• ingebouwde flitser
• autofocus functie
• video-uitgang: PAL/NTSC
• automatische uitschakelfunctie

MINIMALE SYSTEEMEISEN:
• PC/AT compatible computer met
233 Mhz pentium processor
• Windows 98SE/ME/2000/XP
• werkgeheugen 32 MB
(aanbevolen 64 MB of meer)
• 150 MB vrij geheugen op harde schijf
• kleurenmonitor
• vrije USB aansluiting
• CD-rom station

MEEGELEVERDE ONDERDELEN:
• driver en beeldbewerkingsprogramma
op CD-rom
• video-aansluitkabel
• USB-kabel
• 4 oplaadbare batterijen en lader
• opbergtas

per stuk
279.-

Opgelet: Deze artikelen verkopen wij zolang de voorraad strekt
Zet- en drukfouten voorbehouden

Bron: www.aldi.com

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:28

Ik zou em kopen, als ik in Nederland woonde en centjes genoeg had.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:30

Ik hoor er heel vele goede verhalen over.
Wil hem zelf ook wel hebben, maarja, tis eigenlijk boven mijn budget......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:31

Ik vind het nog een hoop geld voor een merkloze digi.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:31

Damn!!!!!!!! Wat goedkoop! Lachen

Is zeker merkloos? Ik mag niets merkloos kopen van mijn pa. Is troep zegtie. Ik vind deze toch wel ideaal, ben benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:38

Tessebes schreef:
Ik vind het nog een hoop geld voor een merkloze digi.


issie merkloos..?
Ik dacht dat het een Medion (ofzoiets) was....

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:41

4.1 megapixels klinkt als een goede resolutie.. de foto's zullen dus best goed zijn. Garantie en helpdesk zijn vaak ingekocht bij service bedrijven, dus als er iets is hoef je niet terug naar de Aldi, dat is vaak wel een voordeel.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:46

Als iemand even het merk en type weet kan ik even op i-net zoeken of er een beoordeling van is! Lachen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:46

Tindra"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik vind het nog een hoop geld voor een merkloze digi.


issie merkloos..?
Ik dacht dat het een Medion (ofzoiets) was....
[/quote]

Die heb ik wel een half jaar geleden gekocht, en dat is een geweldig ding!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:48

Hij is van Medion, hier in Nederland niet zo super bekend, maar in Duitsland meer. Ik heb al een hele goede digitale camera maar ik zou het zeker weten kopen wanneer dat niet het geval zou zijn.

Voor zover ik weet is dit de Medion 9700 Verward, heb er bij een kennis meegewerkt en het beviel me heel goed. Ook goede software erbij om de foto's op de pc te zetten en erg makkelijk. Hier zijn een paar foto's die met die camera zijn gemaakt:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:55

Volgens mij is de opvolger van de Medion MD 9700. Het bedrijf waar ik werk heeft ze ook verkocht. Helaas kunnen wij er niet meer aankomen. Het is absoluut een goede camera voor een hele redelijke prijs. Je kunt de camera aanluiten op de TV en dan dus rechtstreeks alles op TV Bekijken.

Zelf heb ik de MD9700 dat is de voorganger. Deze kan geen filmpjes maken en ook niet op de TV. Mijn camera maakt fantastische foto's. Zelfs de heren hier op kantoor zijn er weg van en die zijn behoorlijk kritisch.

Medion is een duits merk, en levert allerlei produkten op computer gebied. Hier in Nederland (nog) niet zo bekend. In Duitsland is het wel veel te vinden. Er is absoluut niets mis met deze camera. Wij hadden erg weinig retouren.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:02

Deze camera heb ik zelf ook, de vorige versie = hetzelfde alleen ietsjes langzamer qua opstarten enzo...., en hij maakt echt goede foto's. De Aldi kun je beter hebben dan een andere winkel hoor. Als je iets hebt en het is stuk of je bent er niet tevreden over? Geen probleem, breng maar terug en je krijgt je geld retour. De service van Medion is ook super hoor. Onze camera was ineens heel langzaam geworden (ook gedemonstreerd tijden de AdB clinic indertijd) en we hebben hem opgestuurd en hebben een nieuwe gekregen (die nu morgen in de aanbieding komt Haha! ). Het was een maand wachten omdat ze geen voorraad meer hadden maar super klantenservice. Mijn computer is ook van Medion, vorig jaar deed de monitor het ineens niet meer (hij was iets ouder dan een jaar) - wij Medion gebeld. Volgende dag werd hij opgehaald en nog geen week later hadden we weer een nieuwe. Een vriendin van mijn had dezelfde computer. Een paar maanden geleden crashte haar harde schijf, zij eerst naar de Aldi - mocht ze hem zo omruilen een weekje later, als ze wilde, tegen de pc die ze dan in de aanbieding hadden en het verschil (Pecunia) kreeg ze ook nog terug. Dit heeft ze gedaan en ze heeft nu een supersnelle pc.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:03

Ik heb een hekel aan goedkope rommel. Het pakt meestal gewoon slecht uit. Maar alles in die digi wereld veranderd snel en wordt goedkoper, dus wellicht is het het proberen waard.

Advies: ik vind het belangrijk wat de reactiesnelheid is van dat apparaat (ivm bewegende objecten fotograferen).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:07

Medion is qua helpdesk eigenlijk niet te bereiken. Wij hebben eerder iets via de Aldi van hun gekocht. Er was niets mis mee, maar voor de grap de helpdesk eens gebeld... NIETS. Dat is ook de reden dat wij ervoor gekozen hebben geen dure dingen te kopen. Het is zeker geen troep, maar als er iets mis is, wil ik dat risico liever niet lopen. De laptop die ze een tijdje terug verkochten klonk heel gaaf, maar dat durfde ik toch niet aan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:17

Onze ervaring met Aldi-spullen is uiterst goed! Zo had mijn schoonvader een computer van Aldi, het scherm begaf het. Hij belde de winkel waar hij gekocht had, zij hebben de dienst gebeld voor hem betreffende het scherm. De zelfde namiddag stonden ze voor z'n deur, speciale levering ... NIEUW flatscreen, en de kapotte retour mee ... Ja, ik zou niet twijfelen! Meer zelfs, komt ie in België ook in de winkels ga ik proberen er eentje te pakken te krijgen. Hier weten echter veel mensen dat aldi-spul goed-spul is en sta je hier meestal onverricht ter zake in de winkel ... UITVERKOCHT!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:52

Marc zei ook meteen dat het een prima ding was (werkt bij Megapool). Alleen kent hij het merk niet, en dus ook niet de kwaliteit. Maar wat je aan camera+assecoires krijgt is zijns inziens het geld dubbel en dwars waard!
Wij hebben al een goede camera, dus ik hoef niet een nacht te blijven slapen voor de aldi...... want die dingen zijn bij ons idd ook altijd al om 08:30 uitverkocht...

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:12


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:20

Mijn vader gaat ook om 8 uur bij de aldi staan voor deze camera Tong uitsteken Die zijn echt metteen uitverkocht hoor! Hopen dat er nog 1 is dan!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 20:10

Hoe laat is de Aldi eigenlijk open? (ja ik ga 'm kopen ja!)

Ik wil wel een beetje op tijd zijn, want ik wil 'm zeker hebben. Anders wordt het kamperen voor de Aldi, ook leuk Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:26

in België om 8 uur

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:37

Prima schreef:
Ik heb een hekel aan goedkope rommel. Het pakt meestal gewoon slecht uit. Maar alles in die digi wereld veranderd snel en wordt goedkoper, dus wellicht is het het proberen waard.

Advies: ik vind het belangrijk wat de reactiesnelheid is van dat apparaat (ivm bewegende objecten fotograferen).


4.1 megapixel is toch zeker geen rommel,
ik heb zelf 3.1 megapixel.
en alleen 3x digitale zoom.
en de rest klinkt ook goed.

Had ik het geld liggen dan had mijn digi een broertje gekregen...
ik kan overigens filmen als ik hem aansluit op de vcr.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:22

Jobbeltje schreef:
Hoe laat is de Aldi eigenlijk open?


Niemand Verward

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:01

Tja, Roel en ik hadden een DVD speler van Medion gekocht bij de Megapool. Maar hij deed het meteen al niet. DVD speler (zonder boxen etc.) ingeleverd voor reparatie. Krijgen we een hele nieuwe set Haha! Haha! Nu hebben we 10 boxen, 2 afstandsbedieningen enz. enz. Haha! Haha!
Maar dat zal wel aan de Megapool liggen Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:09

bij ons is de aldi om half 9 open en daarom zijn ze er om 8 uur Tong uitsteken anders sta je achterin de rij.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:58

Ik heb er net eentje gescoord.

Dat ik me nog eens zo zou verlagen: om kwart over 7 was ik bij de Aldi. Ik wilde hem perse halen en n.a.v. de verhalen die ik had gehoord, wist ik dat ik er vroeg bij moest zijn.
En of ik vroeg was: ik was er als 2e! Tot kwart voor 8 viel het wel mee maar daarna werd het echt een gekkenhuis.
Gezien het feit dat er mensen waren die met wel 4 toestellen weggingen betwijfel ik of iedereen die in de rij stond wel een camera heeft 'kunnen' kopen.
Het bleek overigens de body van een Minolta te zijn, hoorde ik de 'kenners' zeggen.