hangen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 19:55

mijn pony heeft sinds kort iets nieuws bedacht.. als ik haar vastzet een de ring om haar te poetsen en op te zadelen dan gaat ze met al haar gewicht aan het touw hangen.. het is daardoor al 2 keer gebroken en het lijkt me ook niet goed voor haar nek, nou kreeg ik een tip om een touwtje achter haar oren langs te halen en dat ook vast te maken maar dat helpt niet, ze gat gewoon door! nou wilde ze de laatste paar keren al helemaal niet meer vast staan en gaat ze als een gek achteruit lopen. weet iemand wat ik er aan kan doen? zodra ik haar wat lekkers geef blijft ze wel eventjes staan maar daarna begint ze weer en ik wil haar ook weer niet d'r zin geven omdat ze me dan in de maling gaat nemen!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 20:21

Het achteruit lopen kun je oplossen door even iemand te laten helpen die haar een zetje geeft tegen der kont. Ik heb sinds kort een touw met elastiek erin (mijn paard hangt ook) en tot nu gaat dat heel aardig. Door het elastiek krijgt je paard niet zo'n klap in zijn nek en iedere keer als ie gaat hangen gewoon een flinke tik geven.

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 20:22

Eigenlijk zou ik haar vastzetten en zodra ze gaat hangen d.m.v. hard schreeuwen, haar zo hard laten schrikken dat ze naar voren vliegt! Als schreeuwen niet helpt, dan toch maar een flinke pets! Als ze naar voren springt, gelijk belonen, want dat is het goede gedrag.

Dit net zolang doen totdat ze niet meer hangt.
Ik hoop dat het je gaat lukken, succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 20:24

Wat Ineke2 zegt vindt ik ook een goede manier. Het paard moet het echt afleren en dan moet je gewoon alle manier even aftasten om te kijken wat bij jouw paard het best werkt.


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 20:43

gewoon tussen 2 touwen/rubbers zetten en lekker laten staan.
zogauw ze begint met hangen(je moet wel zorgen dat je er achter staat) een tik met een zweepje op de kont netzolang tot ze naar voren gaat.
als een zweepje niet helpt(wat ik betwijfel) kun je het harder aanpakken, bv met een bezem.
een prik van die haren en dan willen ze ineens heeeeel graag naar voor toe Haha!
hou dit een tijdje vol en vergeet niet te belonen als ze braaf stilstaat/naar voor gaat.
mijn zwarte duivel had hier ook een handje van Haha!
ooit probeert ie het bv met manen trekken ofzo.
dan hoef ik maar van mn krukje af te stappen en dan vliegt ie naar voor Haha!
gebruik van die rubberen trailer"kettingen" die geven mooi mee Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 20:58

Citaat:
Op 2001-08-14 21:22, schreef Ineke2:
Eigenlijk zou ik haar vastzetten en zodra ze gaat hangen d.m.v. hard schreeuwen, haar zo hard laten schrikken dat ze naar voren vliegt!



dat heb ik al eens gedaan maar daardoor ging ze juist nog harder naar achteren.. als iemand er achter gaat staan dan lukt het wel eventjes maar dan gaat ze toch naar achteren, ze loopt er dus gewoon doorheen..
nou ga ik het dan maar eens met de zweep proberen.. en zo'n touw kopen misschien..

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:44

Je zou het kunnen proberen met hulp. Je zet je paard vast (niet echt maar een losse slag) Op het moment dat ze gaat hangen laat je hulp het longeertouw in een keer vieren. Dan zet je je paard weer terug en dit doe je net zo lang tot zij er genoeg van heeft. Je heb zelf wel en hoop geduld nodig, maar mij heeft het op die manier wel geholpen. Mijn monster is twee weken geleden twee maal gevallen toen zij ging hangen en het gaat nu een stuk beter. succes ermee.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 23:12

Mijn paard hangt ook altijd en ik heb het opgegeven nadat hij een paar zenuwbanen heeft gescheurd.....
Ik raad je aan om in ieder geval zoals hier al is gezegd een touw met elastiek of rubber te gebruiken, in ieder geval iets wat meegeeft, want als die van jouw zo gaat hangen als die van mij, heb je echt iets nodig wat de klappen in zijn nek opvangt!

Succes!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 08:09

Wat ook vaak helpt, is haar vastzetten ,met haar kont vlak bij een muur. Als ze wil gaan hangen, dan loopt ze vanzelf tegen die muur op en als ze dat weet, dan weet ze ook dat het geen zin heeft. Succes verder..wendy Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 08:57

1. Longeerlijn aan het halster ipv halstertouw
2. Longeerlijn door de ring in de muur halen en uiteinde in de hand houden.
3. Zelf op veilige afstand schuin achter het paard gaan staan. Longeerzweep bij de hand houden.
4. Hangen opwekken. (dus als hij bv altijd gaat hangen als je z'n voeten natspuit, doe je dat)
5. Als het paard wil gaan hangen, vier jij de longeerlijn. zodat er niks is om in te gaan hangen.
6. Op het moment dat het paard verbaasd staat te kijken, haal jij de lijn weer in, zodat het paard naar voren stapt en weer op z'n plek terecht komt. Als hij niet naar voren wil, even met de zweep de achterhand aanraken (niet slaan, dat helpt toch niet, is een teken van onmacht van de paardeneigenaar)
7. herhalen, herhalen, herhalen....

Op deze manier gaat de lol van het hangen eraf, omdat er gewoon stomweg niks is om in te gaan hangen.... Als dit nog niet krachtig genoeg werkt, geeft dan op het moment dat hij gaat hangen tegelijk meer lengte in de lijn, en een tikkie met de longeerzweep tegen z'n kont.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:47

Sterk touw kopen of dat elastische, heb ik ook. En laten hangen op een gegeven moment houdt ze wel op hoor. En niet meegeven want dan heeft ze gewonnen, lijkt mij.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:40

Je hebt ook van die speciale halsters, dan zitten er een soort ijzeren balletjes Verward onder het 'kopstuk' , als ze dan gaat hangen dan komt er druk op het 'kopstuk' en dan gaan dus die ijzeren 'balletjes' een beetje in haar hoofd, en gaat ze dus naar voren toe.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 10:49

owja.. maar doet dat haar niet erg pijn dan?

gisteravond ging ik trouwens rijden, ik zette haar vast, en mevrouw bleef gewoon staan!! heel braaf, ik beloonde haar maar maar ze keek me zo aan van "euhh.. braaf?? hoezo?? ik doe toch nooit wat? najah.." wat een boefje he!! ach, misschien kwam het door de warmte, had ze geen zin om vervelend te doen Lachen

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:58

Nee het doet geen pijn maar er staat dan wel veel druk op en om die kwijt te raken moet ze weer naar voren. Ik had al bij divoza om een plaatje gekeken maar die hebben ze niet.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 16:02

Citaat:
Op 2001-08-14 22:44, schreef chrico:
Je zou het kunnen proberen met hulp. Je zet je paard vast (niet echt maar een losse slag) Op het moment dat ze gaat hangen laat je hulp het longeertouw in een keer vieren. Dan zet je je paard weer terug en dit doe je net zo lang tot zij er genoeg van heeft.


Dit heeft ook bij mijn paard geholpen. Die ging ook standaard hangen. Ze is zelfs een keer losgeschoten en daardoor naar achteren geklapt. Twee open spronggewrichten waren het resultaat. Ik zal altijd alert blijven en haar nooit te lang vastzetten, maar tot op heden, dankzij bovenstaande methode, ben ik aardig van dit gedrag af gekomen.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 13:07

aah! bekend verhaal!
donya heeft het een hele tijd gedaan, met opzadelen en hoeven krabben vooral. erg irriant, vond het altijd zo'n eng gezicht! bij donya heb ik een hele gemene manier gebruikt, maar het heeft heel erg goed geholpen. ik heb haar steeds toen ze ging hangen echt een harde schop tegen haar kont gegeven en daarbij een harde hee!! zo heeft ze het geleerd, ze sprong dan weer overeind.

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 35 bezoekers