Cortaflex??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Cortaflex??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 12:44


Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:51

Hoi Levi,

Met cortaflex heb ik geen ervaring maar wel met equiflexion. Mijn paardje heeft artrose en was altijd zo stijf als een plank. Nu krijgt zij sinds een jaar equiflexion en ze is met sprongen vooruit gegaan. Veel soepeler en daardoor meer ontspannen dan voorheen. Ik denk wel dat het per paard en per aandoening verschilt maar ik geloof zeker dat dit soort hulpmiddelen kunnen helpen.

Succes!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:56

Ik geef nu 2 1/2 maand cortaflex aan mijn 17-jarige dravermerrie. Omdat mijn merrie nog niet echt iets mankeerde, vind ik het moeilijk om te zeggen dat er "verbetering" inzit, maar ik vind haar achter toch wel iets makkelijker lopen (ze neemt een wat ruimere pas lijkt het). Daarom heb ik besloten om met cortaflex door te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:58

ik heb mijn merrie 2 jaar lang cortaflex gegeven en het werkt echt super goed. als ik het een week niet gaf, merkte ik echt heel veel verschil met rijden. nu geef ik equiflexion, omdat dit iets goedkoper is in gebruik en het werkt hetzelfde. mijn merrie vond cortaflex wel ontzettend vies, terwijl ze die equiflexion wel goed eet. Vingers aflikken
maar ik vind het allebei wondermiddelen

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:59

Ik heb het mijn paardje gegeven, het werkte wel iets maar niet voldoende..........ligt denk ik wat je ermee wil bereiken.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:55

Ik gebruik het zelf niet want mijn paard heeft het (nog) niet nodig. Ik ken wel een aantal paarden die Cortaflex krijgen en die hebben allemaal een positief resultaat. Het lijkt mij zeker de moeite waard om je paard op die manier langer bruikbaar te houden. Er zijn een aantal gebruikers die eerst Equiflexion hebben gebruikt, maar die meer resultaat hebben met Cortaflex. Het stinkt inderdaad wel, maar een paard bij mij op stal vindt het toch wel lekker door zijn voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:08

ik vind cortaflex wel ontzettend duur: iets van 52 euro voor 454 gram, en dat is voor iets minder dan 2 maanden. maar ja, als t werkt....

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:10

Ik geef de vloeibare cortaflex: 70 Euro voor nog geen liter, doe je 1 maand mee.... maar mijn paard eet geen poeders, en dat vloeibare spul vindt ze heerlijk...

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:36

Raci vond die Cortaflx poeder ook niet alles daarom hebben we voor haar altijd de brok vorm gekocht.
Werkte fantastisch en ze hebben niet in de gaten dat er andere brokken tussen hun brok of musli zit Haha! Haha!

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:48

Bij mijn paard doe ik zijn medicijnen door vochtig gemaakte Equiral structuurmix en dan gaat alles er gemakkelijk in. Hij krijgt hele sterke hoestkruiden en knoflook en het stinkt echt. Iemand bij mij op stal doet de cortaflex door slobber en dat werkt ook perfect. Je kan het beter ook voeren direkt als je komt en liefst voor er gevoerd wordt en dan lukt het bijna altijd om het erin te krijgen. Die van mij is echt kieskeurig, want ander kuilgras of biks weigert hij in eerste instantie om het dan de volgende dag wel lekker te vinden. Pavo vindt hij nu ook niet lekker meer, nu hij equiral krijgt.

ardnas
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:22

Om te reageren op de middeltjes Equiflexion en Cortaflex: mijn paard begon ± een jaartje geleden regelmatig te struikelen zonder aanduidbare reden. Het was echt dat ze af en toe ineens door haar been heen zakte (linksvoor). Nadat ik een flinke val gemaakt had omdat dit ineens in de galop gebeurde moest er toch echt iets ondernomen worden. Ik heb er geen veearts ofzo bijgehaald omdat ze verder helemaal niet kreupel liep. Iemand heeft mij toen Equiflexion aangeraden omdat dat heel goed bekend staat voor dit soort situaties en dat heb ik toen een paar maanden gebruikt, echter zonder resultaat. Ze bleef struikelen, ik durfde zelfs niet meer te galoperen. Toen kreeg ik van iemand een tip om Cortaflex te proberen, dit is het middel in Amerika voor artrose en andere gewrichtsaandoeningen. En echt waar na twee weken merkte ik al dat het struikelen minder werd een teken dat haar been sterker aan het worden was. Nu een aantal maanden verder struikelt ze helemaal niet meer en zijn haar bewegingen nog soepeler dan voorheen ook. Wat betreft het niet willen eten, die van mij eet niks wat al te sterk ruikt bv. als er knoflook doorheen zit maar hier heeft ze helemaal geen probleem mee. Ik geef het door nat voer zodat het er goed doorheen mengt. Zelf vind ik het eigenlijk wel lekker ruiken, een beetje zoet kruidig. Een aantal andere paarden die echte moeilijke eters zijn eten het ook zonder probleem als het door een slobbertje heenzit.
Kortom ik kan echt aanbevelen cortaflex te gebruiken je zult er zeker resultaat mee hebben en er geen spijt van krijgen.

peppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: puurs belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:56

Ik las hier iets over hoestkruiden....
Kan iemand mij daar wat meer info over geven want mijn paardje hoest sinds een week de DA kunnen niets vinden, niks op de longen en hij staat op de wei dus ik zou graaag wat kruiden geven
Alvast bedankt

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:34

Misschien is het gewoon een allegie? Je zou bij de paardendrogist eens kunnen kijken. http://www.paardendrogist.nl Misschien dat die je verder kunnen helpen. Ze geven vaak goed advies.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 08:15

ardnas schreef:
Kortom ik kan echt aanbevelen cortaflex te gebruiken je zult er zeker resultaat mee hebben en er geen spijt van krijgen.


Heb Cortaflex besteld.
Als het goed is, krijg ik het deze week nog in huis.


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:14

Ik ben net vorige week met Corta-Vet begonnen, is hetzelfde als Corta-flex alleen dan in de dierenarts uitvoering. 2x zo sterk, geef gewoon de helft van de dosering, dan doe ik er langer mee en is het goedkoper Haha! Ben erg benieuwd want ik heb heel goede verhalen over deze supplementen gehoord

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 18:40

Vandaag met Cortaflex begonnen.
Ben door een mede-bokster aan Cortaflex gekomen.
Ze heeft een grote voorraad in huis.
Hierdoor is de prijs gunstiger.
De stank vind ik reuze meevallen.
Ze eten het zo door een beetje natgemaakte zemelen Vork

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:20

Um Napoleon, Hoe duur is dat dan en hoelangdoe je ermee?? Kan je dat ook gewoon bij je DA kopen???
En Levi wie was dat ook alweer die dat verkocht? Hoeveel goedkoper is het dan?


Misschien ga ik het weer voeren aan mijn paard als een meisje hem weer regelmatig wil gaan rijden.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 12:24

Hoe lang doe je ook alweer met een pot cortaflex??? Ik ben dat weer vergeten.