kwpn 2001??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-01 19:15

Afbeelding
dit is een veulen van 2001. genaamd Advocaat. los ervan dat ik het een Misselijk naam vind begint zijn naam met een A. zijn vader is Animo (v. Andiamo Z van jos lansink) ik weet met het groninger stamboek begint de naam met de letter van de vader, geldt dit ook voor kwpn? aangezien de letter van dit jaar een U is.

(wat is trouwens de letter van volgend jaar?)

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 19:17

ja dat geld voor KWPN ook en volgens mij gaan ze gewoon het alfabet af en is het dus volgend jaar een V Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 00:08

Yep, snap ik ook niet echt. Ik heb het wel vaker gezien hoor, dat de naam van een KWPN-veulen begint met de eerste letter van de naam van de vader. Bij het NRPS is dat de regel. Misschien omdat dit veulen van een Zangersheide-hengst is en dat ze daar andere regels hebben dan bij het KWPN wat namen betreft? Ben ook wel benieuwd, wie weet het?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 07:56

Bij het KWPN gaan ze het alfabet af. Dit jaar is de U aan de beurt, dus alle veulens van dit jaar en opgenomen in het KWPN-veulenboek moeten met een U beginnen. Volgend jaar is dat de V. Groetjes wendy Pling

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 09:41

Het kan zijn dat dit geen kwpn-veulen is maar dat hij geregistreerd staat bij een ander stamboek. Volgens mij moet bij het holsteiner-stamboek het veulen met de letter van de vader beginnen en bij het oldenburgerstamboek ook. Waarschijnlijk is de moeder geen kwpn-er en is Animo ook goedgekeurd voor dit stamboek. Dan kan het veulen dus bij dit stamboek ingeschreven staan.