Dit kan dus echt niet meer!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 17:43

Kwam ik vanmiddag bij sunny,het is heel warm weer en sunny was kletsnat en zat onder de modder Verward Ten tweede is het hele schuurtje beschimmelt Boos! Boos! en daar hangen mijn spullen ook en daar staat het voer van sunny ook.
Ten derde heeft de weideeigenaresse gelogen,ze zei dat zulke pony's (formaat welsh B) geen extra voer nodig hadden en dat dat onzin was.
Wat blijkt nou: Mijn mama heeft gisternacht tot 3 uur op het internet info zittu vragen over voer en wat blijkt : We moeten gaan bijvoeren (klein beetje) met Pavo-Stibro want als ik een rit heb gemaakt met sun dan kan ze haar energie niet uit het gras halen en Sunny krijgt hooi VAN EEN JAAR GELEDEN! nu nog te eten Boos! Boos! Boos! Boos! we voeren wel elke dag bij met wortels/appels en appelsnoepjes maar daar krijgt ze niet voldoende energie van.
Verdrietig Verdrietig Verdrietig Ze heeft ook een wondje op haar hoofdje... we hebben het ontsmet maar dit kan dus echT NIET LANGER!!!! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 17:46

Dus verhuizen maar. weet er alles van ben inmidels zon beetje een echte kenner geworden wat rot stallen betreft Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 17:47

Ahhaaa,heb je ervaring dermee?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 18:11

Ga asjebliefd meteen op zoek naar een goed stalletje voor je pony.
Echt er zijn stallen zat!!
Succes!! Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 18:19

Jaa je moet Sunny een goed tehuis geven hoor! Dit is toch niet leuk meer?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 18:34

Vanavond gaan we op zoek Haha! Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:43

Jeetje, op zoek gaan naar een andere stal hoor, dit is niks! Maarre, dat Sun kletsnat was en onder de modder zat is eigenlijk wel heel slim van haar! De modder houdt haar nl. koel en beschermt haar tegen vliegen Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:51

ja oke maar het is niet normaal meer, vind je ook niet bokker? (tegen iedereen dus!) nou ik hoop dat je vanavond een nieuwe goeie stal heb gevonden want is echt slecht voor sunny daaro ooh ja en je spullen zullen er ook wel niet goed aan toe zijn Kusje

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:03

ik kan me voorstellen dat je naar een andere stal gaat zoeken voor sun. je wilt tenslotte het beste voor je paard. maar over dat hooi... hooi wat vers van de wei komt is heel slecht voor je paard. ik heb ook altijd wat ouder hooi omdat daar wat minder eitwit in zit. het moet toch minimaal 6 maanden liggen dacht ik voor je het mag voeren.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 11:03

Tja,
maar ik rijd ook wel is een uur lang buiten en ze kan dan niet haar energie terughalen uit het hooi of gras. Het is trouwens niet helemaal gelukt met een plekje zoeken... Verdrietig de man waar wij graag bij wouden staan is de broer van de man van de weideeigenares en ze spreken nooit meer met elkaar.Het wordt dikke ruzie als ik bij hem ga staan plotseling.In October,zo tegen de herfst/winter aan ga ik wel bij hem staan en 's winters bij iemand anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:33

Klopt van dat hooi, had ik maar hooi van een jaar oud. Dat is alleen maar goed voor een paard. Maar als die eigenaresse jullie afzet door de pony niet te voeren zou ik niet meer betalen. en inderdaad,ga maar op zoek naar een andere stal.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:42

Inderdaad nieuwe stal zoeken!!! Dit kan echt niet meer. Heeel veeeel succes ermee
En over dat hooi, hooi hoeft niet 6 maanden maar 6 weken te liggen. Na 6 weken zijn de giftige sappen van eventuele giftige planten namelijk uitgewerkt. Maar verder hebben jullie natuurlijk wel gelijk dat je beter nog wat langer kunt wachten.
Groetjes Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:22

Ik zou echt meteen weg gaan.
Is er niet een pensionstal in de buurt??

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:39

hier zie ik geen probleem in eigenlijk rollen dat doet mijn paard ook liefst in een plas ookal is de rest van de wei kurkdroog.
Onze Paarden worden niet eens bijgevoerd die hebben genoeg aan alleen maar gras halen ze zat uit.
Kijk maar naar de haflinger avn Doree die krijgt alleen maar hooi(minstens een jaar oud als het niet al 2 jaar oud is) en verder helemaal niets en die maakt rustig ritten naar de Hei van 3 uur, toch heeft die pony energie genoeg om te bokken etc (he wilona Knipoog )
Tja een wondje op haar hoofd hoe kreeg ze die?
Lodewijk heeft met regelmaat een wondje aan z'n kop.
99% van alle keren is ie gewoon lomp bezig stoot ie ergens zijn kop.
Op dit moment heeft ie er zelfs 4 en ik heb ookal een vermoeden waarvan er hangen laag hangende takken over het draad waar ze net bij kunnen om blaadjes vanaf te eten hij zal vast wel weer aan z'n tak geschaafd zijn.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 12:56

Mwoa,ik weet niet hoe het komt...dat wondje op haar kop.Maar ze heeft ook al een keer prikkeldraad in haar staart hebben hangen Boos! Huilen en daarvan heeft ze een fikse wond op haar been gekregen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:34

Ben het met Kim eens,
hoe kunnen mensen op inet nou adviseren dat de pony bijgevoerd moet worden terwijl ze het dier niet eens kennen?
Je kan geen standaard trekken voor het bij te voeren krachtvoer, de één heeft het helemaal niet nodig terwijl de ander met 5 kilo nog mager en futloos is...

Je moet gewoon eens goed naar je pony kijken:
wil ze graag lopen?
Kan je haar ribben voelen zonder dat ze goed te zien zijn?
Zit ze goed in haar vacht?
enz.
als dit soort dingen van toepassing zijn dan heeft ze dus id geen krachtvoer nodig.

Als ze bijvoorbeeld wat mager is, en je weet zeker dat ze geen wormen of andere gebreken heeft kan je overwegen om een kilootje krachtvoer bij te gaan voeren om vervolgens te kijken hoe ze daarop reageert.

ps
Het hoeft ook niet persee Stibro te zijn....

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:31

Elke voerfabrikant zal zeggen dat je pony voer nodig heeft. Daar verdienen ze aan, aan hooi niet.

Maar als je je daar niet lekker voelt moet je zeker een andere stal zoeken.

Miranda

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 16:43

Sun, tuurlijk moet je je pony wat voeren na het rijden, das logisch.

Maar het hooi van een jaar geleden hoeft niet slecht te zijn hoor, zolang er maar geen schimmel in zit.

Maar ik vind het schandalig wat dat mens doet,. Ik zou hem SMEREN Lachen

gr Lara

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 07:36

hooi moet 3 weken liggen voor je het aan je paard mag voeren ik had zelf "vers hooi" bestelt en dat mocht ik pas na 2 weken geven (had al 1 week op het veld gelegen) zo weer wat geleerd zullen we maar zeggen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 08:57

ik vind het zielig voor sun hoor. snel weg en anders is het nog beter om em te verkopen Scheve mond\ dit kan toch niet waar zijn je moet ook naar sunny kijken dus weg ook al krijg je misschien ruzie, je pony word daar niet goed behandeld PUNT uit
Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, xdesix en 129 bezoekers