wat laten jullie verzorgertjes doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

wat laten jullie verzorgertjes doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:15

Ik heb hier 2 meisjes uit de buurt die graag mijn pony willen komen verzorgen. Ze zijn wanhopig op zoek naar een verzorgpony en die van mij kan wel wat meer aandacht hebben. Knipoog Nu vroeg ik me af wat ik ze allemaal kan, mag laten doen? Hoe zit dat met de verzekering, stel dat er daar eentje afvalt. Hoe doen jullie dat? wat kan ik verwachten. Ze zijn met 2 allebei 15 en 1 rijdt 2 jaar en de andere 4 jaar.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:20

We kunnen moeilijk door de computer heen zien wat ze kunnen. Eerst maar eens borstelen, wandelen, beetje uitmesten en zo. Daarna kun je ze eens in de bak/wei laten rijden en op de langere termijn misschien buiten.
Spreek gewoon af dat het rijden op eigen risico is (bespreek het ook met de ouders!).

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:24

Ik zou zeggen dat het op eigen risico is wat ongelukken betreft. Mogen ze in het ziekenhuis belanden, hennen ze hun levensverzekering.

Wat je ze moet laten doen? Toen ik nog verzorgde mocht ik ltijd poetsen, rijden en mesten. Toen ik wat langer verzorgde mocht ik ook met de pony naar les, buitenrijden en wedstrijdjes.

Ik heb nu een meisje van 11 die Stella 1x per week verzorgd. Ze mag poetsen en mesten en ik zorg altijd dat er iemand in de buurt is die een oogje in het zijl houdt. Als ik gereden heb mag ze uitstappen, en soms mag ze zelf even rijden. Ze rijdt nog niet zo lng, vndaar dat ik er altijd bij ben als ze erop zit. Ik denk trouwens niet dat ik iemand zomar alleen op Stel zou laten rijden, maar dat is je eigen keus.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:25

De eigenaresse van mijn verzorgpony was er gewoon de eerste paar keer erbij, om alles uit te leggen enzo. Schijnheilig

Het is trouwens wel belangrijk dat ze zelfstandig zijn(zijn ze wel als ze 15 zijn Haha! ) en tja met het rijden zal denkk tog op eigen risico moeten zijn....

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:28

ja voor mijn paard zou ik ze er ook nooit alleen bij laten maar die laat ik niet door iemand anders doen maar het gaat hier over een pony'tje van 1.27m dus ik denk wel dat ik ze hier gerust mee alleen kan laten. Ja da hoop ik toch anders kan ik hem beter zelf doen als ik er toch de hele tijd moet bijblijven Verward

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:41

silleke schreef:
kan ik hem beter zelf doen als ik er toch de hele tijd moet bijblijven Verward


Maar gewoon de eerste paar keer, om te kijken hoe het loopt. Als het goed gaat kan je ze daarna toch alleen laten?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 17:05

ja dat zeker. Ik zal zeker de eerste weken erbij zijn. Maar ik bedoelde eigenlijk voor de rest (uitgezonderd de eerste weken). Haha! sorry als het wat verkeerd over kwam.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:08

Ik zou ook duidelijk tegen ze zeggen dat als er wat met hun gebeurd het op eigen risico is. En verder: poetsen, uitmesten, wandelen, knuffelen, misschien rijden. En natuurlijk heel veel aandacht geven.

Let love shine so bright

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:12

Eerst mocht ze bij ons alleen beetje wandelen, poetsen. Daarna ook longeren en rijden. Eerst in de wei rijden, toen buiten of het veldje. daarna eerst een keer meegefietst door het park, ging hastikke goed dus nou rijd ze lekker zelf door het park.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:25

volgens mij, corrigeer me als ik verkeerd zit, kun je wel zeggen dat het op eigen risico is, maar als het erop aan komt en er is iets gebeurd en ze willen jou aansprakelijk stellen zullen ze dat zeker winnen. Wettelijk gezien zijn niet ZIJ aansprakelijk, maar JIJ, omdat jij eigenaar bent van het paard. Dus als zij eraf vallen en een been breken, zou jij degene zijn die aansprakelijk is, ondanks je vantevoren hebt gezegd dat het op eigen risico is. Die bordjes die op maneges hangen zijn ook allang achterhaalt.

Verder, van die jonge meisjes, eerst maar wat laten poetsen en uitmesten enzo. Ik zou van die hele jonge meisjes sowieso niet laten rijden. Maar je zei toch al, dat jouw paard wel wat meer aandacht nodig had? Nou met poetsen krijgt hij alle aandacht en liefde die hij nodig heeft.

Kijken naar de ervaring, als ze het goed doen en handig zijn, kun je uiteraard steeds een stapje verder gaan.

Succes!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:04

Denies (YouKnowWho) mag van mij alles waar ze maar zin in heeft, springen, buitenrijden, dressuren, westernen kan het zo gek niet opnoemen. Maar dat heeft ze dan ook verdient want ze is er net zo goed voor als ikzelf en is ook verantwoordelijk genoeg in geval van nood.
Denies is meeverzekerd bij mn paardenverzekering (bijrijder verzekering), dus als zij met Tjo schade maakt is dat verzekerd.
We zijn een superteam zo met zn 3tjes (eigenlijk 4tjes, andy niet vergeten natuurlijk)!
Denies is overigens 13 jaar (bijna 14), denk niet dat je naar leeftijd kunt kijken, belangrijker is hoe ze met je paardje omgaan en met jou natuurlijk.
Ik zou Deniesje nooit meer kwijt willen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

kimmie_tje

Berichten: 74
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:50

Hey!
De eerste keer dat ik Kim 'verzorgde' (het was niet echt verzorgen hoor) toen keek ik eerst wat Mo allemaal deed met haar,,
Uitmesten, zemelen geven, poetsen, opzadelen en rijden...
Na een weekje mocht ik het zelf doen.. ook longeren
Zolang Kim maar aandacht kijgt en haar energie kwijt kan!
Ik Doe kim als Mo niet kan, als ze bij haar kinderen moet zijn of als ze ergens naartoe gaat, dan val ik zeg maar voor der in..
ik doe der nu ong al 2 weken, en ben nu 13 jaar.. Maar ik ken me grenzen en houd me aan wat Mo heeft gezegd..
Ik denk dat Die 2 meisjes van 15 dat ook wel doen
nouw is kim wel de liefste fjord van de wereld, maar ze kan ook een draakje zijn!
Dus alles wat ik moet doen: Uitmesten, rijden, soms longeren, zemelen geven, poetsen en soms mag ik springen
Nouw heeft Kim nog wel wat kwaaltjes: zoals; Koliek heeft ze gehad! En ze heeft Hoefkotrol.. of hoe je t schrijft..
Daar moet ik ook rekeningn meej houden.
Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je de meisjes eerst leert kennen voordat je ze met je paard alleen laten..
En ze moeten zich natuurlijk wel aan de regeltes die jij maakt houden!
K hoop dat je er wat aan hebt!
Greetz Mars

Kimmes is de liefste fjord van de hele wereld!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:10

Toen k 15 was verzorgde ik n haf die k alleen mocht poetsen en mee wandelen en als de eigenaresse er was gingen we naar buiten (dr was geen bak daar) want ik kon niet in m eentje naar buiten. Dat was te gevaarlijk want die haf was nie altijd zo braaf en ging regelmatig aan de kletter!! en toen k 16 was ben k n andere haf gaan verzorgen en daar mocht k alles mee maar ze zijn daar zo ontzettend makkelijk wat dat betreft! groetjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LaDonna75 en 105 bezoekers