Photoshop???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 20:27

He ik zie hier allemaal van die leuke bewerkte foto's. Doen jullie dat met photoshop ofzo? Waar kun je dat downloaden of moet je dat kopen in de winkel?
Kan het ook met bv Corel? En hoe zou je dat moeten doen, want bij mij wil dat dus niet echt.
Dussee... wie wil mij vertellen over het hoe en wat van foto's bewerken!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 20:42

Photoshop is een professioneel programma wat handen met geld kost. Maar vast wel ergens te downloaden is. het is een proffesioneel programma waar je niet een-twee-drie mee aan de slag kan. het vergt wat oefening. Ik heb er al enkele jaren ervaring mee en ook wat jaartjes studie in gehad. maar ja kan er eigenlijk alles mee. Ik wil anders wel een keer een foto voor je bewerken als je dat graag wilt...

Ik heb eens mezelf langs allerlei beroemdheden gezet. dat was wel lachen. we hadden op mijn bedrijf ook een studio. Gingen we ooit foto's maken en bewerken. Ik aan het surfven met mijn gewone kleren aan. Ik had wel mijn haren nat gemaakt haha.

weet je dat ze trouwens van modellen nog altijd de oneffenheden op de huid wegwerken en de ogen en tanden wat witter maken. En de foto's in de huiskrant.. allemaal met en blauw luchtje...

Ik heb en keer een heel heras hekwerk moeten weghalen dat voor een huis stond. Erg veel werk maar wel leuk. En van een mannelijke klasgenoot heb ik een vrouwlijke versie gemaakt. Jukbeenderen iets omhoog make up etc. Maar das wel heel veel werk. Maar simpele dingen zoals de foto van Julius en Barley(van twee foto's een maken) of kleuren veranderen doe ik zo.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 21:25

Photoshop is niet te downloaden, maar er is een programma met bijna dezelfde mogelijkheden: PaintShop-Pro (van Jasc).
Dit pakket is gewoon te koop voor ongeveer Hfl 250.00 (Photoshop is ongeveer tien keer zo duur om aan te schaffen).
PaintShop-Pro koop je bij de betere softwarewinkels.
Groetjes en knutsel-ze, Dick.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dick op 2001-03-16 20:26 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 21:31

wij hebben I photo plus. Geen idee wat het kost, zat bij de scanner

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 21:41

Nou ik heb dus ook wat geprobeerd, maar dat duurt eeuwen!
Kijk:
Afbeelding

Ik wilde dus de inhoud van dat oog weghalen, omdat dat niet zo mooi was. Ik was er namelijk zelf in weerspiegeld terwijl ik de foto aan het maken was. Nu had ik gedacht ik haal de binnenkant van het ook weg en doe er weer iets anders in. Maar ja... ehm, nou ja, klote werk dus.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 22:11

Ik vind Photoshop stukken beter dan Paintshop Pro...
Komt misschien ook wel omdat ik aan Photoshop gewend ben.
Mijn hele site heb ik ook m.b.v. Photoshop gemaakt. Erg leuk werk!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 23:21

Zijn hier ook varianten op?
Die niet zo machtig duur zijn?
Wij hebben alleen maar Microsoft Picture It en dat is klote!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 23:38

M$ sucks Lachen

Maar Paint Shop Pro komt erg dicht in de buurt van Photoshop.. Photoshop is echt een professioneel programma en is daardoor nogal een draak van een programma. Je kan er echt ALLES mee, maar het is voor de thuis gebruiker echt dikke overkill..

Ik zou Paint Shop Pro dus eens bekijken.. Verder is er ook The Gimp maar die is er (voorlopig?) alleen nog maar voor Linux dacht ik.. http://www.gimp.org ofzo. The Gimp is trouwens wel gratis, Linux ook, dus... Knipoog

BTW Jantina, kijk eens naar maskers (masks) en het toverstafje (magic wand).

Met maskers kan je ook dingen half weg halen zodat je dus geen 100% scherpe rand hebt tussen de wimperharen en het oog zelf.

BTW om iets weg te halen (jezelf bijvoorbeeld) is het stempeltje echt geweldig Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 23:41

Citaat:
Op 2001-03-16 21:11, schreef Kitty:
Ik vind Photoshop stukken beter dan Paintshop Pro...
Komt misschien ook wel omdat ik aan Photoshop gewend ben.
Mijn hele site heb ik ook m.b.v. Photoshop gemaakt. Erg leuk werk!!!



Ja, ik vind een Billy Cook ook lekkerder rijden dan een merkloos zadeltje van Divoza, maar Bruin moet 't wel kunnen trekken (om 't maar effe bij de paarden te houden)...
Ik denk dat het voor een thuisgebruiker een heel leuk alternatief voor een onbetaalbaar pakket is, toch?

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 09:39

Dat is waar. Je kunt ook met Paint Shop Pro hele leuke dingen.
Ik denk trouwens dat er wel heel veel gratis te downloaden is want Robert koopt ook niet alle software! Euh.. ik geloof bij Astalavista.com ofzo... moet je maar even kijken!

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 12:25

het ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal wil doen met je foto programma. ik zelf gebruik meesatal het programma wat bij mijn scanner zat (i-photo+ zoals stef al zei)
ik ben niet zo'n corel fan maar het is ook maar wat je gewent bent, en wat de één makkelijk vind vind de ander weer lastig, maar als je naar een software winkel gaat zijn er genoeg leuke programma's voor relatief weinig geld, waar je al leuke dingen mee kan doen.Gewoon uitleggen wat je wilt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 22:41

Maar wat is in godsnaam Linux?
dom vraaggie van mij.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 22:56

Linux is een besturingssysteem, zeg maar een soort Windows. Alleen is het gebaseerd op Unix en voor de meeste mensen daardoor te ingewikkeld. Het is overigens wel gratis, in tegenstelling tot Windows. Voor meer info: zie http://www.linux.com

Voor iedereen die nu denkt dat ik er ook wat vanaf weet: gefopt, Dick staat naast mij z'n blouse voor morgen te strijken (geemancipeerd he!) en dicteert nu *LOL*
Maar eh.... Linux-ze! Hahahaha, Sonja.

dressuurmiep

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 23:04

Je kunt altijd kijken naar een Warez site om een versie, een gehackte versie dus, te downloaden vaak vind je de registratie code bij een andere site weer. Is misschien even zoeken maar is dan wel gratis en geen 1000 piek. Bij ons kregen we niet genoeg subsidie om nieuwere versies van Quark X, en Photoshop en Illustrator en dan gebruikten we versies die studenten thuis hadden van zulke sites, natuurlijk niet als er eens inspectie was.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 09:51

Ik heb ook een gekrackte versie. Op cd-rom dus die kan ik overal installeren. Gekregen van een ex-vriend (was hij toch nog ergens goed voor Lachen )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie