Voor welke deken zou jij kiezen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Voor welke deken zou jij kiezen?

WeatherBeeta Outlander Lite
18 (31%)
WeatherBeeta Aspen Lite
4 (6%)
Pagony Tiger Outdoor Lite
11 (18%)
Global dek nylon waterproof
Geen stemmen
Rhino Turnout Lite
19 (32%)
Regendeken Bucas Verona
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 58


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Voor welke deken zou jij kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:04

Ik ben van plan voor de paarden regendekens te kopen die ze dan in de herfst/winter/lente en eventueel zomer opkunnen in de wei (in de winter/herfst/lente wil ik de dekens gewoon over de 'staldekens' heen doen in de wei). De mooie warme dagen in de zomer/lente mogen ze natuurlijk zonder deken de wei op.

Voor welke deken zouden jullie kiezen??

WeatherBeeta Outlander Lite:
Opvallend mooie, 100% waterdichte en ademende deken. Zeer geschikt voor zomer, voor- en najaar. Vervaardigd van 600D ripstop buitenmateriaal. Voorzien van dubbele borstsluiting, kruissingels, beenriemen en staartflap. Door de loopspli geniet uw paard van extra bewegingsvrijheid.
Kleuren: Lavendel en donkerblauw
Maten: 145-215 99,95 euro
Afbeelding

WeatherBeeta Aspen Lite
Licht genoeg voor warme dagen, maar toch vervaardigd van zeer sterk 1200D polyester buitenmateriaal. 100% waterdicht en ademend. Voorzien van een Telfon coating. Voor meer bewegingsvrijheid heeft deze deken een loopsplit. Uiteraard met kruissingels, beenriemen, een staartflap en dubbele borstsluiting.
Kleur: Lila
Maten: 175-215 139,95 euro
Afbeelding

Pagony Tiger Outdoor Lite
De beste deken voor het slechtste weer! 100% waterdicht en ademend. Vervaardigd van Teflon coating en ripstop buitenmateriaal, dus zeer sterk en waterafstotend. Ongevoerd, ideaal voor het voor- en najaar.
Kleuren: Rood/zwart, paars/zwart, ijsblauw/zwart en grijs/zwart
Maten: 145-215 79.96 euro
Afbeelding

Global dek nylon waterproof 0 gram
Luxe 100% waterdichte deken met enkele katoenen binnenvoering, voorzien van dubbele borstsluiting met klitteband, kruissingels, lieskoorden, loopsplitten en een staartflap.
Kleur: blauw/grijs-blauw
Maten: 145-205 100 euro

Rhino Turnout Lite
Sterke deken is vervaarigd van 100% waterdicht materiaal, dat blijft ademen. De binnenzijde is voorzien van een dunne voering, waardoor de deken bij uitstek geschikt is voor het voorjaar, de zomer en de herfst. Uitstekend te gebruiken in de wei.
Kleur: Blauw
Maten: 155-215 149,95 euro
Afbeelding

Regendeken Bucas Verona
Deze sterke deken is gemaakt van 100% waterdicht materiaal, die blijft ademen. De binnenzijde van de deken is voorzien van een van een lichte voering, waardoor de deken bij uitstek geschikt is voor het voorjaar, de zomer en de herfst.
Maten: 155-215 149,95 euro
Afbeelding


Suggesties voor andere dekens zijn natuurlijk ook van harte welkom!![/b]
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 19-05-03 16:27, in het totaal 7 keer bewerkt


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:10

Ik heb geen ervaring met 1 van deze merken, dus kan ik ook niet stemmen welke je het beste kunt nemen, ik heb een regendeken van Harry's Horse, niet het beste merk maar goed zat voor een middagje plenzen! Hij heeft een 2 singels die kruisen onder de buik, loopsplitten 2 klitteband en gespsluitingen aan de voorkant een staartflap en van die singels die tussen de achtebenen door gaan.
Hij is fijn zat, ik heb geen superdeluxe merk nodig voor Appie al zeg ik het zelf (nogal vernielzuchtig).
We hebben er in de uitverkoop iets van 200 gulden voor betaald.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:10

Harry's horse
Afbeelding
Honingraat ripstop buitenzijde met 600D buitenkant. Waterdicht en ademend, naadloos op de rug. TC voering (2/3 katoen, 1/3 polyester). Borst met nylon voering tegen schuren, sluiting met twee gespen en klittenband. De deken is voorzien van singels die door de deken heen sluiten, loopsplitten, afneembare bilkoorden en staartflap.
Verkrijgbaar in diverse uitvoeringen:
Zonder vulling in de kleur navy (322.0331).
Met 150 gram holofill vulling in de kleuren olijfgroen (322.0347), navy (322.0348) en een grijs/blauwe ruit (322.0340).
Met een 300 gram holofill vulling in de kleuren navy (322.0351) en bordeaux (322.0359).
In de maten 145, 155, 165, 175, 185, 195, 205 en 215 cm

Ik heb de 150 grams en die zonder vulling en ben super tevereden, hele fijne mooie sterke dekens die goed liggen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:12

Ik heb ook een harry's horse 150gram, maar bij mijn paard gaat de schoft zo kapot van die deken, terwijl ze helemaal geen hoge schoft heeft? Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem? Verder blijft hij wel erg fijn liggen en gaat niet snel kapot.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 19-05-03 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:13

De pagony en global zijn niet goed genoeg voor een paard.
WB was vroeger wel een prima merk, maar hoe ze nu staan tov andere merken weet ik niet.
ik raad je Rhino/Rambo of Bucas aan, duurder, maar dat merk je ook in kwaliteitverschil.
De HH schijnt ook goed te zijn, heb daar zelf geen ervaring mee (mijn Rhino is na al die jaren gebruik nog steeds goed...)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:14

Geen van allen, ik ga eigenlijk altijd voor de Rambo, heb deze nu een aantal jaar en bevalt perfect. Heb een keer een Harry's horse gekocht, maar die heb ik nadat ze die 2 keer had gedragen al weer verkocht..
Dus voor mij alleen ng rambo's, is wat duurder maar je doet er veel langer mee en het ligt veel beter is mijn ervaring..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:16

Ik denk dat het het best is, als je gewoon naar de ruitersportzaak gaat en ze één voor één bekijkt. Op een plaatje of adhv een omschrijving kun je moeilijk de kwaliteit en pasvorm aflezen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:18

Tessebes schreef:
Ik denk dat het het best is, als je gewoon naar de ruitersportzaak gaat en ze één voor één bekijkt. Op een plaatje of adhv een omschrijving kun je moeilijk de kwaliteit en pasvorm aflezen.


Ik denk dat praktijkervaringen van bokkers veeeeel waardevoller zijn dan verkooppraatjes!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:19

Het gaat me nu inderdaad om de bokkers ervaringen! In de winkel zie ik wel weer verder!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:23

Samsam schreef:
Harry's horse
Afbeelding



Deze heb ik ook, ik vind hem hartstikke fijn!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:24

Samsam"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik denk dat het het best is, als je gewoon naar de ruitersportzaak gaat en ze één voor één bekijkt. Op een plaatje of adhv een omschrijving kun je moeilijk de kwaliteit en pasvorm aflezen.


Ik denk dat praktijkervaringen van bokkers veeeeel waardevoller zijn dan verkooppraatjes!
[/quote]

Ik heb het dus niet over verkooppraatjes. Waarschijnlijk valt zo de helft af als je in de winkel naar kwaliteit, dikte, afwerking, enz. gaat kijken. Ik zou er iig eentje met ribstop nemen, want anders is ie (bij de meeste paarden) in no time aan flarden. Verder kun je er misschien een paar op proef meekrijgen om ze te passen. Het ene merk zal voor geen meter op je paard passen en het andere wel.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:27

De ribstop moet er zeker aan geloven, dekens zonder ribstop komen er bij mij echt niet meer in... Ik heb er nog eentje zonder ribstop maar daar kan ik ze absoluut de wei niet mee in doen, dan blijven ze nog geen uur heel.. haha
Ik wil er ook best wel wat geld voor uitgeven, als ik er maar iets goeds voor terug krijg!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:28

Ik vind die eerste deken mooi om te zien, maar dar heb je niet zo veel aan. Het verhaaltje van de Rhino Turnout Lite stat me wel aan. Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor merk ik zelf heb.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:31

Die Harry's Horse is inderdaad heel erg goed. Ik had hem ook, gekocht voor 100 euro geloof ik.

Hij lag er goed en was echt waterdicht!!!

Vind het een goed topic, ik ben ook aant het kijken voor een nieuwe regendeken.

Ik heb de zoekfunctie eens gebruikt, want ik was ook geinteresseerd in die Pagony. Maar er zijn toch wel heel erg veel slechte ervaringen mee en die van Harry's Horse daar lees je hele goede dingen over.

(www.harryshorse.nl)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:34

De enige deken waar ik ervaring mee heb is die van Harry's Horse. Hij was goed waterdicht, verkrijgbaar in verschillende diktes. Ik vond de pasvorm wat minder, je kreeg een beetje een pofeffect aan de achterkant (dat zie je ook al een beetje op de foto).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:34

Samsam schreef:
Harry's horse
Afbeelding
Honingraat ripstop buitenzijde met 600D buitenkant. Waterdicht en ademend, naadloos op de rug. TC voering (2/3 katoen, 1/3 polyester). Borst met nylon voering tegen schuren, sluiting met twee gespen en klittenband. De deken is voorzien van singels die door de deken heen sluiten, loopsplitten, afneembare bilkoorden en staartflap.
Verkrijgbaar in diverse uitvoeringen:
Zonder vulling in de kleur navy (322.0331).
Met 150 gram holofill vulling in de kleuren olijfgroen (322.0347), navy (322.0348) en een grijs/blauwe ruit (322.0340).
Met een 300 gram holofill vulling in de kleuren navy (322.0351) en bordeaux (322.0359).
In de maten 145, 155, 165, 175, 185, 195, 205 en 215 cm

Ik heb de 150 grams en die zonder vulling en ben super tevereden, hele fijne mooie sterke dekens die goed liggen


Deze heb ik dus ook! Ik had de 150 grams (blauw) al maar vind die te warm voor nu en heb zaterdag een ongevoerde (bordeaux) gekocht. Ik ben er heel erg tevreden over! De ongevoerde versie is E 99,95

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:41

De rhino is helemaal top!
Geweldige pasvorm, ook als de deken na het rollen een beetje scheef ligt, schuift 'ie na enkele passen alweer op zn plek.
Ik zou nooooooit meer een andere willen. (hoewel ik wel baal van de hoge prijs, maar ik weet dat je er jaren wat aan hebt, en dat is niet bij alle dekens zo)
Mijn pagony (september vorig jaar gekocht) is eigenlijk alweer aan vervanging toe...........
Soms is goedkoop duurkoop.


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:43

Ik heb ook een harry's horse, en daar het sterkste matriaal van en mn pony had m in een week stuk, dus als je een slooppaard hebt niet doen, anders wel, super deken! Maar ze vallen wel iets kleiner.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:46

Harry's Horse deken heb ik ook goede ervaringen mee, net zoals mijn (geloof ik) pagony. Ik vind die half paarse deken die je hebt staan waanzinnig gaaf, maar hoe de kwaliteit is, geen idee.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 17:02

Ik heb ook een Pagony Tiger 300 grams gevoerd en daar ben ik best wel aardig tevreden over, de deken verschuift is, is goed waterdicht de buitenstof is ook prima, alleen de binnenstof aan de onderkant bevalt me niet zo.. (kunnen jullie me nog volgen?? Zeg maar het zwarte stuk op de pagony tiger outdoor lite aan de binnenkant. Daar waar de bilkoorden bevestigd zitten scheurt de stof helemaal dat vind ik niet zo geweldig eigenlijk..... heeft iemand dit nog meer????

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:36

ik heb de rhino gehad. een heel fijne deken.
het verschuift helemaal niet. maar heeft geen bilkoorden. bij mijn paard bleef het liggen maar die stond in het late najaar niet in de wei met die deken dus ik weet niet hoe goed hij blijft liggen als ze een sprintje trekken of lekker liggen te rollen.
de stof is super sterk.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:31

xxappiexx"]
[quote="Samsam schreef:
Harry's horse
Afbeelding



Deze heb ik ook, ik vind hem hartstikke fijn!
[/quote]

ik heb hem ook en ben ook tevreden wil geen andere meer

ONDERSCHRIFTLOOS

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:36

Ik heb zowel de Harry's Horse als de Weather Beeta Aspen Lite. Beiden zijn echte superdekens. De Weatherbeeta heeft nóg minder voering dan de Harry's Horse en daarom heb ik die er nu bij gekocht. Die Harry's Horse is meer voor de winter, en de Weather Beeta heeft ze nu om.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 18:49

De Harry's Horse heb je toch ook zonder voering?? Of niet???

Ik denk dat ik uit zal komen op een WeatherBeeta Aspen Lite of WeatherBeeta Outlander Lite.

De Harry's Horse vind ik ook erg mooi, maar ik heb dus een beetje problemen met deze dekens met schoftwonden.
De Bucas en Rhino/Rambo dekens vind ik erg mooi, maar ik vind het erg jammer dat daar geen loopsplitten in zitten en geen staartflappen (de rhino heeft toch ook geen staartflap??)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:01

Wil ik wat wijzigen... quote ik mezelf
Laatst bijgewerkt door Nuage op 19-05-03 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers