Neutradex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Neutradex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 09:47

Door de nieuwe instructie in combinatie met een slecht zitten zadel heeft Pablo nu spierpijn in zijn rug. Omdat we bezig zijn hem recht te richten en daarbij een scheef zadel op zijn rug heeft, heeft hij een deel van zijn rug vast gezet. Aan de longe loopt hij goed, zuiver dus, dus geen problemen met de benen. Ook is de tandarts net geweest, dus geen last van haken. In overleg met de dierenarts heb ik besloten Neutradex te voeren en Pablo 1,5 week te longeren alvorens de zadelmaker komt voor een nieuw zadel. Tevens kan een fysio volgende week kijken als de resultaten na een week onvoldoende zijn.

Wie heeft ervaring met Neutradex, waarom gaven jullie het en wat waren de resultaten. Zagen jullie snel verbetering in het soepeler worden van jullie paard? En mochten jullie het in combinatie geven met andere medicijnen, zoals Primeval en Vitamine E?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:00

Mijn eerste paard Soliste heeft Neutradex een keer voorgeschreven gehad door de DA. Soliste zag er niet zo goed uit, had in september al een berenvacht terwijl ze nooit een echte wintervacht aanmaakte, dus ik had de DA erbij gehaald. Die heeft bloedonderzoek verricht en daar bleek dus uit dat er wat teveel spierenzymen in het bloed zaten (of zoiets, precies weet ik het niet meer, is al een tijdje geleden: 5 jaar).

Zodoende kreeg ze Neutradex in combinatie met een multivitaminen/mineralenpreparaat (ook voorgeschreven door de DA). Soliste knapte redelijk snel weer op.

Wat de oorzaak precies geweest is is niet duidelijk, wel ben ik meer krachtvoer gaan voeren toen Soliste wat mager werd na de zomer, misschien is dat uiteindelijk niet goed geweest en heeft dat voor die spiertoestanden gezorgt. Overigen was ze niet spierbevangen, liep gewoon goed, maar was wat zuur en zag er gewoon niet goed uit.

Wat rottig dat je nu deze problemen met Pablo hebt! Het zit je niet echt mee geloof ik! Sterkte met hem!


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 11:47

Zat juist wel mee met Pablo. Sinds we op de nieuwe stal staan, per 1 febr, ging het alleen maar vooruit. Alleen was Pablo krom gereden in het verleden en het zadel was toen nooit zo'n probleem. Nu we hem meer recht richten is een krom zadel wel een probleem. Aan de longe loop hij gewoon goed en we hopen met de Neutradex hem een hulpje te geven om nog meer zijn rug los te laten. Dus op zich gaat het nog goed, zit er alleen niet op en dat is wel jammer. Verder ziet Pablo er super goed uit, glimt als nooit ervoren en voelt zich verder goed.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:55

Mijn instructrice stelde het voor om mijn paard Neutradex te geven. Hij was erg stijf, voornamelijk in de lendenen. Ik heb het een paar maanden gegeven, voornamelijk na zware lichamelijke arbeid. Merkte wel dat hij losser werd. Toen het rijden makkelijker ging, ben ik ermee gestopt. Het grappige is dat mijn instructrice het zelf ook gaf aan een stijf paard, maar haar man (DA) geloofde er niet zo in Verward

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:58

In de drafsport is neutradex een tijdje in de "mode" geweest, maar omdat de resultaten ermee niet om over naar huis te schrijven waren wordt het in onze sport nauwelijks meer gebruikt.

Extremely rare and Beyond Compare

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:34

Ik heb dus aan Soliste nooit iets gemerkt van stijfheid, dus of het in dat opzicht geholpen heeft weet ik niet. Misschien is ze wel opgeknapt van het vitaminenpreparaat hoor. Kan ook. Of uit zichzelf, kan ook....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:43

Pony bij ons op stal is spierbevangen en krijgt dit ook over het voer heen. In welk opzicht precies en het hoe of wat weet ik zo niet, maar het lijkt goed te helpen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 08:17

GewoonIsa, hoe snel merkte jij dat Neutradex werkte, duurde dat een paar dagen of weken?
Neutradex schijnt best wel vaak gegeven te worden, echt niemand anders met ervaringen met dit produkt bij rugproblemen?

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:04

Neutradex is een middel tegen verzuring, dus gewoon tegen fikse spierpijn. Wij geven het aan paarden die snel spierpijn hebben door het werk. je merkt vrijwel direct resultaat.

Je moet je wel afvragen wat de oorzaak is van de spierpijn. Als het door een verkeerde belasting komt zal je dat aan moeten pakken, want alleen met neutradex kom je er niet uit.

Neutradex wordt vooral voorgeschreven aan paarden die een keer maandagziekte (tying up) gehad hebben. het is een oud middel, maar 1 van de weinige middelen die echt goed helpen tegen verzuring.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Setyguchel en 29 bezoekers