vreselijk! jongens gooien stenen naar mijn paard!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

vreselijk! jongens gooien stenen naar mijn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 16:04

Vandaag was ik met Frits aan het oefenen voor een proef en daarna een rit maken en we reden door het bos.
Opeens kwamen er 3 jongens van een jaar of 16 aan op scooters en mijn paard is daar bang voor. Dus ik mijn paardje een beetje sussen en die jongens lachen. Toen hoorde ik die ene roepen: 'Gooi dan Radboud!' En ik voelde zo een steen tegen mijn been. String sprong aan de kant en ik riep dat ze daar mee moesten kappen. Ik denk dat String ook van mijn geschreeuw schrok (normaal niet) want hij liep zowat de greppel in! En toen gingen ze met zijn drieeen stenen naar hem gooien. Ik voelde me echt poedersuiker want ik wou het liefst afstappen en ze eens goed de waarheid zeggen, maar String was super angstig dus met veel gedoe had ik hem weer op het pad en toen kreeg hij een steen op zijn hoofd en rende hij weg. Ik hoorde ze echt lachen en schreeuwen. Ik vond het zo zielig voor String maar ik vond het zelf ook heel naar. Gelukkig kreeg ik hem snel weer rustig en is hij niet gewond maar toch!!!
Wat zijn dat voor eikels die zo doen? Verdrietig

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:06

Weet jij wie het zijn geweest? Ik zou een aanklacht tegen ze indienen. Zelfs als je niet weet wie het zijn geweest en je het nummerbord niet hebt genoteerd: ze hebben je wel geraakt. En daar moet je het hele verhaal aan gaan ophangen. Als ze een aanklacht tegen zich horen eisen zullen ze wel dimmen denk ik?

Had je die jongens al eens eerder gezien?

Je suis Charlie.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 16:11

Nee, ik had ze nooit eerder gezien en hun nummerbord heb ik ook niet onthouden. Ik had het veel te druk met String in toom houden. Het waren nogal dikke jongens, alledrie, dat viel me wel op. Ik denk zo 'n 84 kilo ofzo. Klein en dik en kort haar. 2 hadden een zwarte scooter en de 3e een rode. Maar dat is veel te weinig informatie om een aanklacht in te dienen. Verdrietig

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:18

Aah daar kan ik nou zo boos om worden Boos! Dat doe je toch niet..
Jammer dat je te weinig informatie hebt om een aanklacht tegen ze in te dienen.. Scheve mond
Gewoon goed opletten of je ze nog een keer ziet rijden..
En hopen dat je ze niet nog een keer tegen komt als je op je paard zit..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:22

Ik denk dat je toch naar de politie moet gaan, hier stonden ze pas tegen over de weg dingen in de wei te gooien, ik kan net terug van boodschappen doen, en heb ze gezegt dat ze konden opdonderen..weet je ook mischien van welke nationaliteit ze waren?

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:23

En je hebt de naam van een van de drie. Namelijk Radbout. En dat is een naam die niet zo heel vaak voorkomt.

Ik zou een aanklacht indienen, het in ieder geval proberen. Ik denk namelijk dat deze jongens al meer uitgevreten hebben...en misschien wel bekend zijn bij de politie?

Probeer het maar, misschien is jouw aanklacht nou net degene waar ze wat mee kunnen doen.

Je suis Charlie.


RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:26

oliebol man.. en zijn nu ook al ruiterterroristen..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:27

inderdaad aanklagen die hap!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:53

daar kan ik nou zo boos om worden!! Arm paardje....

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:22

idd politie bellen! misschien is de combinatie dikke jongens en de kleur brommers al bekend!, misschien hebben ze ook naar andere mensen stenen gegooid!

Ik heb het 1x meegemaakt toen ik met mijn zusje reed, al waren die jongens niet zo oud, een jaar of 12, die zijn wij met z'n tweeen achterna gegaan totdat ze op de grond zaten te jammeren dat ze het nooit meer zouden doen. Deze jongens zijn een stuk ouder, wie weet wat ze volgende week uithalen met een luchtbuks schieten of zo ????

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:37

Grr ik kan me daar zo kwaad om maken he Extreme duivel

Wat is er nou zo leuk aan om een dier pijn te doen.
Ik hoop dat ze erachter komen wie het zijn!

P.S bij Radboud moet ik denken aan Rattebout }>

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 18:34

Ja, ik vond het ook zo 'n maffe naam daarom heb ik het onthouden.
Bah, ik voel me er nog steeds heel rot onder. Ik wil ze wel aangeven, maar zou de politie het niet een domme aanklacht vinden? Scheve mond

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:54

Nope, politie vindt dat niet 'dom' , maak er desnoods een goed drama van!!! Het was namelijk een levensgevaarlijke actie! Met een beetje pech hadden er gewonden of doden kunnen vallen!!!!!!!!! Neem eventueel iemand mee en stap naar de politie, als ze beginnen te mekkeren waarom je niet eerder kwam, zeg je gewoon dat je eerst over de eerste schrik heen moest zijn. Zet desnoods vantevoren aandachtspunten op papier zoals signalement van de jongens, die naam en hoe hun brommers eruit zien. Dan kun je die gegevens niet vergeten, mocht je een black-out krijgen van de zenuwen bij de politie! Gewoon doen dus!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:57

Neej tuurlijk niej! Dit is toch een soort van mishandeling?? En al doen ze het vaker en er wordt steeds vaker een melding van gemaakt zal de politie op een gegeven moment wel ingrijpen toch...... Aaa ik vind het egt zielig gelukig was je paardje niet gewond!

Groetjs Lisanne

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:07

Ik vind ook gewoon dat je aagifte moet doen...zo'n voornaam kom je bijna niet tegen en kan misschien een aanleiding zijn om de daders te vinden. Stenen gooien kan je zien als een mishandeling van jou en van je paard. Het had erger kunnen aflopen. Ik ben er een keer afgeklettert met mijn hoofd op een betonnen muurtje...ik ging onder een tunnel door en vlak voor de tunnel was een jongen met een brommer aan het klooien...ik vroeg hem netjes of hij even rustig wou doen, omdat ik zag dat mijn paard helemaal maf werd van dat geronk. Die jongen begon toen keihard rondjes om me heen te rijden en extra gas te geven. Paard was toen zo ontzettend druk en angstig...dat we onder de tunnel dus uitgleden omdat ze zo stond te dribbelen. Het gebeurde wel niet op dat moment dat die jongen dat deed, maar was wel een gevolg van.....heb er weinig aan overgehouden, maar moet er niet aan denken dat het erger af had kunnen lopen! Ik had toen aangifte gedaan, omdat die politieagent die me op ving (voordat ambulance kwam) zei dat dit zijn fout was en dat dit strafbaar is. Express in gevaar brengen van mede-weggebruikers. Via een kennis van mij kwam ik achter die jongens naam, omdat zij hem van school kon en hij het hem had horen zeggen. Die jongen heeft een proces-verbaal gehad en een taakstraf van 200 uur!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:45

Jeetje ik zou ook aangifte doen, voor hetzelfde was er wel wat gebeurd. Jullie kregen stenen naar je toe gegooid.
Dat is gewoon mishandeling en een ander opzettelijk pijn doen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:02

Absoluut aangifte doen!!!! Niet twijfelen, gewoon doen. Dit is toch absurd dat ze ermee weg zouden komen. Stel ze doen het de volgende keer bij iemand anders die van zijn paard klettert en ernstig gewond raakt. Ze zullen dan zowieso een hogere straf krijgen als er al een aanklacht stond!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:35

Echt aanklagen hoor! Ik heb vaker een aanklacht ingediend en het is helemaal niet erg, de politiemensen zijn altijd heel vriendelijk en helpen je door middel van vragen te stellen de verklaring af te leggen.
Echt doen, je wilt ze toch niet zomaar ongestraft weg laten gaan door die misselijke actie wat ze jou en je paard hebben aangedaan. Echt doen hoor Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:40

Ymkje schreef:
Ja, ik vond het ook zo 'n maffe naam daarom heb ik het onthouden.
Bah, ik voel me er nog steeds heel rot onder. Ik wil ze wel aangeven, maar zou de politie het niet een domme aanklacht vinden? Scheve mond


Nee tuurlijk vinden ze dat niet raar, gewoon doen hoor!
Wat een stelletje....... Boos! Boos! Lips are sealed zeg!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:56

Belachelijk! Het is mij heel toevallig ook overkomen, niet hetzelfde, maar het scheelde niet veel. Als we naar het bos gaan moeten we een stukje langs de openbare weg, ernaast ligt een fietspad en uit veiligheidoverwegingen (mensen rijden daar echt als gekken) rijden wij dan daar. Voordat we er waren hoorde ik al in de verte een scooter die echt onwijs kabaal maakte. Bij een brommer zou dat zonder knalpijp zijn, maar ik weet niet of dat bij een scoot hetzelfde is. Ik hoopte al dat hij niet in onze richting zou komen, want ik weet dat Polleke dat niet zo leuk vindt (die vindt auto's ok, gewone scoots ook wel, maar vrachtwagens en kabaal dingen vindt hij niet grappig). Natuurlijk kwamen ze onze kant op. In de bocht ging het gas eraf en daarna gaf hij weer gas, liet het los om z'n vriendinnetje te verstaan (dat hij nog niet helemaal doof was zeg! Wat een kabaal!). Geeft weer gas en ziet dat onze paarden schrikken. Polleke door het lint en Batman hupst even (die is veel koeler in de kop). Daarop gaat hij dus zo heel irritant gasgeven, heel kort op elkaar. Polleke helemaal over de zeik, zusje op Batman kwaad, steekt d'r middelvinger op, omstanders keken ook zo van: jemig wat een aso. Ik keek m ook heel kwaad aan. En eerst kon ik het ook niet geloven, ik ben nl écht geen racist, maar dit was dus gewoon een Marokkaan. Je wil niet weten wat ik toen heel hard geroepen heb! Niet voor herhaling vatbaar. En hij maar grijnzen, dat gezicht, zonder helm met die zonnebril...
Als ik die 's een keer in m'n vingers krijg, dan blijft er geen splinter van hem over! Sorry, maar élke asociaal die expres mijn paard aan het schrikken maakt kan in de stront wegzakken... Het was dat Pol echt bang was, maar anders had ik m echt omgedraaid en de sporen gegeven!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:19

En Ymke, al aangifte gedaan inmiddels?!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:52

Ohw, mijn handen jeuken, grrrrrr.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 10:58

Ik zou inderdaad naar de Politie gaan.........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:05

Dit is inderdaad te laf voor woorden. MAar als je niet naar de politie gaat, en als andere evt. slachtoffers dat OOk niet doen, dan zal de politie het nooit te weten komen en de boel zeker nooit in de gaten houden.

De hond is de betere mens

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:55

Je moet zeker aangifte doen. Ze zullen het heus wel serieus nemen. Ze hebben jou immers ook geraakt. En aangezien ze ook stenen naar z'n hoofd gooide weet je zeker dat het kwaad bedoeld was.
Je weet best veel: 1 naam, postuur, kleuren van de scooters.
Het voelt voor jezelf ook veel lekkerder als je aangifte doet, dan ehb je het idee dat je toch íets hebt gedaan ertegen.
En ik weet niet waar je woont, maar als je in een niet te grote stad woont heb je nog kans dat ze herkent worden ook of dat je ze nog een keer tegenkomt.
Nouja, heel veel succes ermee. en hou je ons op de hoogte?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers