Fijn gespeeld in het Verkeerspark

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Fijn gespeeld in het Verkeerspark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 16:50

Mijn beste vriendin vroeg een tijdje geleden of ik interesse had in het begeleiden van autistische kinderen voor een dagje in het Verkeerspark.
Leek me op zich leuk, maar wist ook niet goed wat ik me erbij voor moest stellen. Heb helaas de voorlichtingsavond moeten missen, maar vanmorgen kreeg ik nog een stapel papieren met informatie over autisme, en de groepjes werden bekend gemaakt. Over elk kind kregen we informatie, zoals hoe je moest reageren op driftbuien, welke situaties je moest vermijden, hoe je de dag voor ze moest structureren, wanneer ze hun medicijnen moesten hebben, enz.
Mijn vriendin en ik kregen 4 kinderen onder onze hoede, waarvan 2 ook ADHD hadden.
De ouders hebben de hele dag workshops gevolgd terwijl wij met de kinderen in het park mochten spelen Cool
Het was ontzettend leuk, we hadden een leuk groepje, wel druktemakers, maar van huis uit ben ik heel wat gewend van mijn zusje. En een meisje was onzettend gesloten, maar toen ik samen met haar in de bootjes was geweest werd ze wat losser en toen zocht ze ook contact met de rest van de groep.
Ontzettend gelachen, op een gegeven moment stonden de kinderen aan de kant te wachten tot mijn vriendin en ik nou eens uitgespeeld waren bij de jeeps Bloos maar we hebben ook samen met de kinderen veel leuke attracties bezocht. Was al 12 jaar geleden dat ik zelf in het verkeerspark was geweest, en daarom was het leuk om er weer eens te zijn.
Wel een beetje jammer dat er een verkeerstoren is die iedereen op de 'weg' in de gaten houdt Schijnheilig , en jawel, ik werd omgeroepen (die mevrouw in auto nummer 125 heeft het stopbord genegeerd Bloos Haha! ) en mijn vriendin is opgepakt door de politie *LOL* omdat ze slingerde en zodoende een blaastest moest doen Haha!
Toen met ons groepje geluncht, 'onze' kinderen bleven gezellig bij ons, ondanks dat de ouders daar ook aan het lunchen waren, en daarna hebben we 's middags de rest van de attracties gedaan.
Echt heel dankbaar, de ouders waren ontzettend blij met alle vrijwilligers, zodat ze hun handen eens 'vrij' hadden, en ook de kinderen zelf hebben een leuke dag gehad.
En ik...ik was zelf ook net weer een klein kind Schijnheilig Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:05

Klinkt echt harstikke leuk zo'n dagje!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:09

Jeetje wat goed hé, lekker voor die ouders en kinderen! Ennuh, dat was vast een goede voorbereiding op je examen-->geen stopborden negeren dus Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 22:12

Nouuu de verkeersregels ken ik wel, ik hield me er alleen niet steeds aan, maar laat ik maar niet zo sturen donderdag als dat ik in de jeep deed Bloos *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:51

Lijkt me opzich erg gaaf om te doen! Ik kan echt goed met kinderen opschieten (tenminste ik vind het leuk, weet niet of de kinderen het ook leuk vinden Bloos). Kinderen hebben altijd iets onschuldigs en brengen (hoe chaotisch ze ook zijn) toch rust in je leven Lachen Zo te horen heb jij je ook goed vermaakt Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:22

Gaaf zeg! Lijkt mij ook wel wat om een keer te doen. Het lijkt me een heel mooi iets om zo de kinderen te kunnen vermaken en de ouders te kunnen verlichten.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:56

Tja wie geeft een penny-meisje nou ook een Jeep?! Dan vragen ze er ook om Haha!

Leuk joh, dat je zulk goed vrijwilligerswerk hebt gedaan. Top. En zo te lezen was het erg leuk ook! Iedereen wint.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:02

Hey klinkt hartstikke gezellig joh!!!

hahaha ik zie al die kinderen al langs de kant staan terwijl
jullie nog in die Jeeps zitten, geweldig Haha! Haha!

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:55

Klinkt heel leuk!
Maar het zou niks voor mij zijn, kinderen krijgen het op de een of andere manier altijd voor mekaar om mij te plagen en daar houd ik niet van.

Ga je zoiets nog een keer doen?