Wat voor beenbescherming nodig bij springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Wat voor beenbescherming nodig bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 09:07

Met onze E pony wordt veel gesprongen en dat wordt alleen maar meer.
Ik heb nog niet gemerkt dat ze zichzelf aantikt en er komen de eerste tijd geen ijzers meer onder.
Heb je dan beenbescherming nodig of niet?
En wat voor beenbescherming dan?



Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:20

Naar mijn mening heb je altijd beenbescherming nodig en zeker bij het springen.

Voor de voorbenen zou je bijvoorbeeld peesbeschermers kunnen kopen van Eskadron of Br ofzo. 3 in 1 beschemers kunnen ook, die heb je ook in allerlei merken.

Voor de achterbenen zou je bijvoorbeeld strijkklappen kunnen kopen van Br / Eskadron enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:42

Aan de voorbenen heb je zeker bescherming nodig.
Achter alleen als ze zich daar raakt.

Aan de voorbenen kun je het beste peesbeschermers doen.
Als je bv die van BR koopt, dan kun je er erg lang mee doen en ze zijn supper gemakklijk in onderhoud.

Zou je op wedstrijden gaan, dan is bescherming om de voorbenen ook verplicht, niet zonder reden lijkt me Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:44

chantal_cs schreef:
Naar mijn mening heb je altijd beenbescherming nodig en zeker bij het springen.

Voor de voorbenen zou je bijvoorbeeld peesbeschermers kunnen kopen van Eskadron of Br ofzo. 3 in 1 beschemers kunnen ook, die heb je ook in allerlei merken.

Voor de achterbenen zou je bijvoorbeeld strijkklappen kunnen kopen van Br / Eskadron enz..


Altijd vind ik echt onzin, als je ze bij alles gaat beschermen worden de pezen echt niet sterker van Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:52

pezen worden door peesbeschermers niet slapper.
Peesbeschermers zijn alleen maar bescherming, geen steun.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:56

Niet slapper maar oook niet sterker Tong uitsteken Ik vind het onzin ik spring alleen met beschermers, verder rijd ik nooitmet die dingen, en is ze in een jaar kreupel geweest? nope Lachen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:32

pezen worden echt niet sterker als ze een klap krijgen van de balk of de hoeven. peesbeschermers vindt ik dan ook echt geen ovebodige luxe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:41

voor bescherming tegen een balk helpen peesbeschermers ook niet.
Het is alleen voor het aanraken van de achterbenen tegen de voorbenen.
Wat met springen toch zeker wel aanwezig is.

Ook bij jonge of wat springerige paarden is dat risico altijd aanwezig.
Ook als je paard ineens voor iets schrikt en dat kan je uiteraard nooit van te voren weten.

En nee van peesbeschermers worden de pezen niet sterker, daar moet je echt voor trainen.
Zoals bv elke dag een half uur op de harde stappen.
Dus zonder peesbeschermers gewoon wat rond hobbelen, worden ze ook niet sterker.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:48

Ik gebruik bij het springen voor bandages met soort van schuimrubberen onderlap eronder. Die onderlappen zijn er nog niet zo lang, ze zitten net als een peesbeschermer, ze hebben alleen geen bandjes, er zitten gaatjes in voor ventilatie en ze zijn dik genoeg om het aantikken net zo op te vangen als een peesbeschermer. De bandages heb ik erom voor de steun aan de pezen, zo zijn haar voorbenen genoeg beschermt. Achter gebruik ik niks.

28-09-2007
Nothing compares too you...

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:53

Ik rij altijd met pijpkousen of peesbeschermers voor. Achter met niets. Ik zeg altijd met goede bescherming: baadt het niet, het schaadt ook niet.
Bandages zijn ondingen die in mijn ogen weinig tot geen nut hebben.

Ben ook nog met een 3-jarige bezig, en die heeft peesbeschermers voor en pijpkousen achter, die is nog wat onhandig en speels Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:42

In de bossen en met dressuren gebruik ik geen bescherming, dat heeft ze niet nodig. Met springen gebruik ik wel springschoenen en bandages (alleen voor).
Maar ik vind het onnodig om bij alles bescherming te gebruiken, ja okee bij jonge, springerige paarden is dat wel te begrijpen, en onder het springen, endurance, corss etc. ook wel (heel logisch eigenlijk) maar als je bij dressuur geen bescherming nodig hebt hoef je het ook niet te gebruiken vind ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers

cron