Welke maanden zijn 'scheer maanden'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Welke maanden zijn 'scheer maanden'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 16:50

Hallo,
Ik heb wel eens gehoort dat sommige pony's 2 keer per jaar geschoren worden. Voor de winter en voor de zomer, maar wat zijn dan de goede maanden om te scheren? Verward



Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:59

Oktober/November en December voor de winter en in de zomer als je het persee wilt, in April/Mei...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:13

ik had loulou dus in de winter geschoren. ik geloof in november, maar da weet ik nie meer zeker kan ook een maand eerder geweest zijn. ik heb der afgelopen maand (in april dus)ook weer geschoren.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:49

Ik scheer altijd als ik haar niet meer drooggestapt krijg.Dat is meestal in oktober en nog een keer in december.
Misschien een rare vraag,maar waarom scheren jullie in april??En doe je dan een zomerdeken op?Zomaar nieusgierigheid. Verward

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:05

Nee hoor geen deken op, maar Samier (verzorgpony) word altijd in april/mei geschoren omdat het een oude pony is die heel moeilijk door zijn wintervacht komt. Als zijn eigenaresse hem niet zou scheren dan zou hij in juli nog steeds staan te zweten in zijn wintervacht.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:18

Kimmes schreef:
Ik scheer altijd als ik haar niet meer drooggestapt krijg.Dat is meestal in oktober en nog een keer in december.
Misschien een rare vraag,maar waarom scheren jullie in april??En doe je dan een zomerdeken op?Zomaar nieusgierigheid. Verward


loulou krijgt ook in de zomer nooit zo'n dunne vacht als bijvoorbeeld een arabiertje. en omdat ze vrij snel zweet (ondanks goede conditie) en ik veel rijd is dat heel lastig omdat ze naar het rijden gelijk de wei weer op moet. en ook met crossrijden is het fijner dat ze een korte vacht heeft.
ik heb de eerste weken snachts een zomerdeken op gehad omdat het toen nog vrij koud was, maar nou staat ze gewoon zonder deken in de wei.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:11

mijn instructeur zegt scheermaanden zijn alle maanden met een R erin.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:20

alles op 4 maanden na dus... lijkt me veel, maar ik weet er niet veel vanaf. Mensen die ik ken doen het 1x, in oktobr/november.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:31

Ineke2 schreef:
Nee hoor geen deken op, maar Samier (verzorgpony) word altijd in april/mei geschoren omdat het een oude pony is die heel moeilijk door zijn wintervacht komt. Als zijn eigenaresse hem niet zou scheren dan zou hij in juli nog steeds staan te zweten in zijn wintervacht.

een oude verzorgpony van mij wordt om deze reden ook altijd geschoren. in ieder geval zijn buik en benen, hij is namelijk best vies en ligt altijd in de modder enz. Door de dikke vacht krijg je dat moeilijker schoon en wordt dus geschoren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:43

Imker wordt meestal in Oktober geschoren en dan blijft hij het hele winterseizoen geschoren, ik hoef het niet nog een keertje te doen.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers