Hoe gaat het met alle zwangere dames?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Hoe gaat het met alle zwangere dames?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 22:06

Ik ben erg benieuwd naar de boktuitbreiding, er is al een zoon voor zover ik het meegekregen gemeld, maar er waren er toch meer zwanger?
Dus ben benieuwd

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:20

Van Astridh weet ik dat ze zwanger is, maar de rest?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:35

Wie is er idd nog meer zwanger? Ik zou het zo niet weten, heb alleen maar een trouwtopic gezien Tong uitsteken

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 08:26

Ik(wij) verwachte ook een kleine Lachen
Ben nu toch echt aan het aftellen.........nog 5 weken en dan hoop ik ook een ienieminie bokkertje(ster) te hebben Lovers

Het gaat tot nu toe allemaal erg goed, heb wat last van opgezette voetjes, en een beetje overgewicht Bloos maar verder heb ik niks te klagen.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:35

En Riette hoeft geloof ik ook niet zo lang meer...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 14:50

Ja Riette is echt aan het eind.

Ik las wel in het topic van meiske dat Llewella overtijd was, dus misschien is zij zwanger?!
Dat herriner ik me nog wel en nog iemand was misschien zwanger, stond ook in dat topic

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:58

Ik ben inmiddels ongesteld Tong uitsteken Ruim 2-3 weken overtijd maargoed Knipoog En had last van gevoelige borsten, en misselijkheid, dus heel vaag. Test gedaan, nix aan de hand. (Overigens toch even naar de dokter geweest, lichaam kan van slag zijn geweest doordat ik een verandering in medicatie kreeg).
Arme stiefmama, dat ze hoorde dat ik een test ging halen stond ze meteen bij de babykleertjes tijdens het shoppen Knipoog
Naja, beter zo, we willen liever dat het raak is als we er echt voor gaan, nu had het dan per ongeluk geweest + ik ben zelf nog niet helemaal toppie qua gezondheid.

Voor mij nog ffies wachten dus Knipoog

(Werd moederdag ongesteld, leuk kadootje voor mijn stiefmama Knipoog Mijn vriend kon het bijna niet geloven dat ik ongesteld was aangezien het zo lang duurde, was al bang dat ik de overgang in ging Knipoog )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:10

Astridh was volgens mij eerder dan Riette, 'n maand als ik het goed heb. Dus die loopt (volgens mij) behoorlijk op het eind.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:12

Nog ruim 3 weken en dan ben ik uitgerekend. De uitgerekende datum is overigens een gemiddelde, 2 weken ervoor en 2 weken erna is ook heel normaal. Mijn kleintje zit nog prima, ruim in het vruchtwater en maakt nog geen enkele aanstalten om ‘in te dalen’ (zo leer je nog weer eens wat). Als het net zo’n druktemaker wordt als dat het nu al is dan hebben wij straks onze handen meer dan vol }> .

Met mij gaat het overigens prima, nog nergens last van gelukkig. Alleen baal ik er wel van dat ik niet meer paardrij. Op zich zou het nog wel kunnen hoor, tot een week of 2 geleden reed ik nog ca 1x in de week maar je merkt gewoon dat je dan het gevoel een beetje kwijt raakt. Ik heb gelukkig een onwijs goede bijrijder die ik niet in de weg wil zitten dus ik hou me nu maar een beetje bij groomen (af en toe uitmesten, poetsen, bak slepen etc). Maar het kriebelt wel. Max gaat nog steeds heel erg goed en snel vooruit, hij wordt nu af en toe op stang en trens gereden en ze zijn bezig met de wissels. Wel een voordeel dat we straks zo in de Z verder kunnen. (We hadden nog net de laatste punten in de M2 gehaald voor 1 april en ook nog 1 keer Z gestart ). Ik hoop er na de bevalling weer snel op te kunnen. Natuurlijk laat ik het jullie weten als ons ‘veulentje’ is geboren. Eigenlijk wel een gek idee. Vorig jaar in juni heeft onze merrie een veulen gebaard en nu een jaar later ben ik aan de beurt. Als het bij mij net zo makkelijk gaat als bij haar dan wordt dit overigens een peuleschi Sigaar l.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 21:45

Haha, wil je niet ontmoedigen maar reken nergens op....Ik vond het zwar tegen vallen, maar ieder mens is anders.
Riette, wilde jij dat van die baarkruk niet weten toen? Heb je al besloten hoe je (jullie) gaat (gaan) bevallen? Ik wilde heel graag onder water, misschien bij de volgende, ooit. Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 07:33

Ha, ik wil er ook niet veel van weten, ik ga er graag positief en blanco in.... ik kan straks tenslotte toch niet meer terug. En wat heeft het dan voor zin om je er van tevoren druk over te maken Tsjakka Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:18

Onder water lijkt idd okk heel fijn, alleen is ons huis daar niet op berekend. Boven hebben we een houten vloer, waar ik niet graag een groot bad met liters water in zou hebben, over de ruimte maar niet te spreken.
Nee, ik ga idd de baarkruk uitproberen. De verloskundige heeft standaard 1 in de auto staan, en als het niet bevalt kan ik altijd nog op bed gaan liggen. Maar het kindje moet er toch uit! Ik ben nu 31 weken zwanger, moet dus nog 9 weken. Het aftellen is aan de gang.
In principe begint 4 weken van te voren mijn verlof, maar ik ga vandaag vragen of ik een week eerder vakantie mag opnemen. Echt vreemd, dat je niet weet wat je met je vrije dagen moet doen!!!! Heb straks na half oktober ook nog ruim 2 weken....
Ben nog steeds aan het rijden trouwens. Mijn buik hobbelt nu minder (kindje is wat groter/steviger en heeft minder ruimte om te hopsen???), en draf gaat dus ook weer lekkerder. Af en toe krijg ik een harde buik, maar na een minuutje stappen is dat ook weer weg. Mijn moeder is 2 weken geleden meegeweest naar de verloskundige, en heeft haar gevraagd wat die er nou van vond: "tsja, wat moet ik er van vinden? Ze heeft het altijd gedaan, dus waarom nu niet? Zolang het paard safe is, en ze kent hem door en door, waarom niet? Lekker blijven bewegen!" Dat was dus precies wat mijn moeder NIET wou horen.....

Verder probeer ik nog steeds 1x per week 60 baantjes te zwemmen. En als mijn vader rijdt (1 a 2x per week rijden we samen op Des) dan fiets ik mee. Blijf dus lekker in beweging.

Ben nu erg benieuwd hoe het na de bevalling zal gaan. Ben ik echt zo moe als iedereen voorspelt, of ben ik al weer snel in de benen? Mijn moeder heeft nieuwe washandjes gekocht, voor als de kraamhulp mij moet wassen. Ik hoop dat ik al snel weer onder de douche mag! Dan hoeft zo'n vreemd mens mij ook niet af te soppen....

We laten het gewoon maar over ons heen komen, wat moet je anders?