hinniken als ik wegga

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-01 20:00

ik kan geen buitenritten maken met imka omdat quana zodra ik weg ben begint te hinniken... hoe kan ik ervoor zorgen dat ze stopt met hinniken? anders kan ik geen buitenrit meer maken... dat zou erg jammer zijn. Verdrietig Verdrietig Verdrietig

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
alle paarden zijn mijn vrienden, hopelijk denken ze dat ook van mij...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-13 23:02 ]</font>

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:25

ik denk dat je maar gewoon lekker buiten moet gaan rijden en gewoon laten hinneken,ze komt er denk ik van zelf wel overheen,als ze uiteindelijk door heeft dat jullie toch wel weer terug komen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:43

Ze wordt na een tijdje vanzelf wel schor en dan heb je er geen last meer van. Gewoon buitenrijden dus!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:45

Ik zou inderdaad maar gewoon gaan. Als je het vervelend vindt, eerst kort en daarna steeds iets langer. Ze zal er toch een keertje aan moeten wennen om alleen te zijn, anders zou je niet meer kunnen gaan rijden!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:06

Gewoon gaan rijden.
Anders leren ze het nooit.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:55

lekker laten hinneken desnoods op stal met de bovendeur dicht hoe denk je hoe het bij ons op stal is als ze met een merrie gaan rijden en het veulen in de wei laat(of op stal) haha wilona weet daar nu alles van net of je op een sirene zit en zo gaat het veulen ook tekeer in de stal.
Houd vanzelf wel op helemaal als ze na een paar keer door hebben dat ze toch weer bij elkaar terug komen

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:04

Ja...
Ik weet er alles van. Op de fokdag baalde ik er best wel van. Doree stond aan de rand van de ring met het veulen vast. en dat veulen deed gewoon tataal niets! bleef gewoon een beetje voor dr uitstaren en doen. Floor maar de hele tijd hinneken en rennen. Ben dus ook 1na laaste geworden. Maar goed maakt niet uit. Voor de eerste keer of 2e keer, Ging ik op haar zitten stukje rijden, terwijl Nimber Hinkiepink vast hield. Nou Kim had volgens mij geen handen meer over Knipoog en Floor bleef stil staan en verzetten geen stap meer! In het begin is het best lastig. Maar ik vind dat de veulies er maar aan moeten wennen en dat doen ze ook wel na een tijdje. Lekker laten hinniken dus. gaat vanzelf wel over (hope).

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:14

Inderdaad, ik sluit me volledig aan bij de anderen, maar... zorg dat de weide heel veilig is afgespannen. Prikkeldraad is dus allesinds al taboe en veiligheid gaat voor alles. Een stal is ook geschikt, volgens mij.
Maya hinnikte ook als een zot, en liep rond, maar nu hebben wij 3 paardjes en als ik ga rijden blijven ze met hun tweeën achter, dat is fijner voor hun Haha! .
Femke