ik snap dit niet!!! kan iemand dit uitleggen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

ik snap dit niet!!! kan iemand dit uitleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 22:26

Ik woon in schaijk, hier mag nog geen wedstrijd georganiseerd worden ivm vogelpest. De wedstrijd in Schijndel is ook afgelast, ook vanwege vogelpest, net als zoveel andere wedstrijden hier in de buurt! Waarom mag de springwedstrijd in Odiliapeel (nog dichterbij als schijndel) dan wel doorgaan? Daar komen dan toch ook mensen uit deze regio's die besmet zijn?? ik snap da echt nie!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:57

kijk even hoe de grenzen lopen, bovendien kan het zijn dat ze ontheffing hebben aangevraagd.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 10:24

maar als er allemaal mensen komen uit een wel besmet gebied. Dan vind ik dat andere wedstrijden hier in de regio ook gewoon door kunnen gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:28

Maar zo is er nog meer krom, mits ik het goed begrepen heb Knipoog

ik zit dus ook in gebied G, besmet gebied dus.
Hier mogen geen concoursen gehouden worden.
Maar wij mogen wel heel nederland door crossen om naar een concours buiten het gebied te gaan. Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:35

Concoursen moeten ver van tevoren worden gepland. Maar omdat concoursen ver van tevoren moeten worden gepland, en op het allerlaatste moment nog allerlei bevestigingen nodig zijn (die dan pas echt geld gaan kosten), zijn een heleboel concoursen ver van tevoren al afgezegd. Hoe later je afzegt, hoe meer het de organisatie kan gaan kosten. Aan de wedstrijdleiding om het risico te nemen. De een doet het wel en de ander doet het niet. Kun je ze dat kwalijk nemen?

Dus de wedstrijd in Odiliapeel is misschien helemaal niet ver van tevoren afgezegd, of de organisatoren wilden het risico wel lopen.

In tegenstelling tot wat de meeste deelnemers zien, kost een wedstrijd de organisatie geld. Soms veel geld. En het is aan de organisatoren om het af te zeggen, of om de kosten te dragen voor een wedstrijd die wel doorgaat, maar waar geen hond gaat starten of komt kijken.

Misschien ook eens iets om over na te denken, i.p.v. je op te winden over het wel of niet doorgaan van een wedstrijd.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:46

klopt, vandaar dat er veel een tijd geleden al afgelast zijn.

Maar ik vind het wel krom, dat er in deze regio nog steeds geen doorgang mag zijn, maar dat we wel naar buiten het gebied mogen reizen. misschien wel 75 km verder weg.
Dan kunnen ze toch beter toestaan dat het hier wel door mag gaan, want dan komt iedereen uit een straal van 25 km, dus minder kans op verspreiding.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:54

Hoe wil je controleren dat er maar mensen komen uit een straal van 25km? Net zoals jij bereid bent om 75km te reizen naar een wedstrijd buiten het gebied, zijn er ook mensen bereid die afstand af te leggen naar een wedstrijd BINNEN het gebied.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:16

maar hier is het toch al besmet, komen ze van verder (wat ik in het programma boekje nooit zie) dan blijft besmet in besmet.

Maar nu mag je van besmet, buiten besmet gaan, dus daar als je pech hebt ff vogelpest gaan brenen.
Dat vind ik krom

En ff melden, ik ga echt geen 75 km reizen voor concours, zo fanatiek ben ik niet Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:26

Er mochten toch alleen maar mensen die geen pluimvee hebben buiten het gebied starten?

Bovendien: paarden kunnen geen drager zijn van de kippenpest...het hele vervoersverbod sloeg nergens op. Maar ja, dat zijn de heren politici. Reken maar dat ze heel agrarisch Nederland op hun dak hadden gehad als het nu anders was gegaan dan twee jaar geleden met de MKZ.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:38

nee, je mag idd niet weg als je pluimvee hebt.
Maar het ging hun er toch over dat het aan de banden kan zitten, toeschouwers enz.

En daarom vind ik het raar dat je wel naar buiten het gebied mag.
Als het zou zijn dat paarden geen dragers zijn, en dat de zuto's en mensen die komen kijken niets overdragen, kunnen ze het ook net zo goed in de besmette gebieden weer door laten gaan.

Want nu gaan de wel fanatieke ruiters heel Nl door.
Terwijl er anders in deze regio genoeg concoursen zijn en de mensen toch in hun eigen omgeving blijven.
Wat me om verspreiding te voorkomen, toch nog altijd beter lijkt.

Maar ik zal wel raar denken Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:41

Nee hoor je denkt niet raar.

Maar hoe groot is de kans dat je - als niet-eigenaar van pluimvee - kippenstront aan je banden hebt?

En als je nog even wacht zijn er binnenkort ook in het besmette gebied weer wedstrijden te rijden.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:57

vogelstront lukt aardig goed Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:02

Mee eens. Maar iedereen die door het besmette gebied rijdt, daar ergens parkeert en een wandeling maakt loopt het risico vogelpoep op zijn auto, zijn banden en aan zijn schoenen te krijgen.
Ik geloof niet zo in het verspreiden van het virus door de gewone vogelpopulatie. De grootste boosdoender bij het verpreiden van het virus is de wind geweest....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:04

Helemaal mee eens.
Vandaar dat ik het zowiezo al raar heb gevonden dat we met paarden niks mochten.
Idem in de MKZ tijd
Maar ja, ze moeten wat verzinnen om te kunnen zeggen: kijk, we doen er alles aan.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:05

Dan hebben jullie de regels niet goed doorgelezen, je moet nl. de transportmiddelen ontsmetten voor je weggaat en nogmaals op het wedstrijdterrein voor je weer teruggaat.
Dus van besmetting via het vervoermiddel zou in principe geen sprake meer kunnen zijn als iedereen de regels naleeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:22

Jawel, maar hoe goed zal dat in de praktijk ook echt gebeuren?
zoals jezelf ook al aangeeft "als iedereen de regels naleeft."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:25

Fitzroy schreef:
Dan hebben jullie de regels niet goed doorgelezen, je moet nl. de transportmiddelen ontsmetten voor je weggaat en nogmaals op het wedstrijdterrein voor je weer teruggaat.
Dus van besmetting via het vervoermiddel zou in principe geen sprake meer kunnen zijn als iedereen de regels naleeft.


*LOL* Zal ik je wat vertellen? Ik heb de regels nog helemaal niet doorgelezen *LOL*

En ik denk niet dat ze ieder vogelpoepje op het dak van de trailer mee kunnen nemen bij de ontsmetting voor en na het transport....Lips are sealed

En je spreekt een groot woord gelaten uit...als iedereen de regels naleeft... Lips are sealed

Je suis Charlie.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 21:40

Cassidy"]
[quote="Fitzroy schreef:
Dan hebben jullie de regels niet goed doorgelezen, je moet nl. de transportmiddelen ontsmetten voor je weggaat en nogmaals op het wedstrijdterrein voor je weer teruggaat.
Dus van besmetting via het vervoermiddel zou in principe geen sprake meer kunnen zijn als iedereen de regels naleeft.


*LOL* Zal ik je wat vertellen? Ik heb de regels nog helemaal niet doorgelezen *LOL*

En ik denk niet dat ze ieder vogelpoepje op het dak van de trailer mee kunnen nemen bij de ontsmetting voor en na het transport....Lips are sealed

En je spreekt een groot woord gelaten uit...als iedereen de regels naleeft... Lips are sealed
[/quote]

inderdaad, ik ken die mensen waarbij de wedstrijd gehouden word en die het organiseren, ik weet gewoon bijna 100% zeker dat ze daar niet de wagens gaan ontsmetten!!!

Op een wedstrijd valt toch ook niet te controleren of iemand toch gaat rijden ondanks dat ze kippen hebben. (ik hoop niet dat er van die mensen zijn, maar je weet natuurlijk maar nooit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:42

de eerste wedstrijd van het buiten seizoen was voor mij milheeze.
Ik ben niet gegaan wegens 8 hobbie kippen.
Maar ik heb veel mensen daar gezien met paard, waar ze ook hobbie kippen hadden.
Dus wel gewoon gegaan zijn.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:30

De wedstrijdorganisatie is niet verantwoordelijk voor de ontsmetting van de wagens, dat ben je zelf.
Ik heb ten tijde van de MKZ ook met ontsmettingsmiddelen in mijn auto rondgereden en heb netjes de wielen e.d. ontsmet voor ik weer ri huis vertrok. Toen moest je zelfs ook nog een logboek bijhouden, iets dat ik ook gedaan heb.

Mensen moeten zich meer bewust zijn van hun verantwoordelijkheden dan zijn al die strenge maatregelen niet allemaal nodig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:42

Helemaal mee eens Fitz
Ik heb toen ook braaf met een spuit in de auto rond gereden om te ontsmetten als ik 6 km verder naar de les ging.
En ook een logboek bij gehouden en braaf ontsmet, met uitzondering van Kawa's hoeven, wat eigenlijk ook moest Schijnheilig
Want die waren eindelijk niet meer zo snel gescheurd als voorheen Lachen
Maar ik spoot ze wel met water af voor vertrek.
Ik wil het persoonlijk niet op mijn geweten hebben dat er door mij boeren in de problemen komen.

Ook nu, heb ik me nog braaf aan de regels gehouden.
Maar ik blijf erbij dat ze krom zijn.
Want ontsmet of niet, naar een ander stuk in nl op concours gaan, terwijl het in je eigen stuk niet mag, blijf ik raar vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie