Aktion overleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Aktion overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:08

De hengst Aktion (PionxAkteur) is op 21 jarige leeftijd overleden.
Afbeelding
Hier een foto van hem met zijn ruiter Guyla Dallos, die vele successen met hem behaalde.


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:36

Als dit waar is!!! Toch wel erg, eerst Pion gestorven, die toch ookal een grote betekenis heeft gehad voor de fokkerij, en dan nu Aktion, de zoon. Dat zijn op korte tijd twee grote verliezen voor de paarden fokkerij.

Ik heb de hengst Aktion altijd graag zien lopen, met zijn stoere hengstennek, hij kon mij altijd imponeren!!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:05

oh nee, eerst pion dan aktion.

gelukkig hebben we nog hengsten met het waardevolle pion-bloed!

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:25

Jeetje wat erg. Hij heeft zijn vader overleefd maar hij had best nog wat jaren meegekund. Zonde zeg.

Mijn moeder was altijd gek op die hengst. Die wilde dat ik Lotje ermee dekte. Stoer paard, zeker in de kur op muziek in Los Angeles 1995.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:42

Suzanne F. schreef:
Mijn moeder was altijd gek op die hengst. Die wilde dat ik Lotje ermee dekte. Stoer paard, zeker in de kur op muziek in Los Angeles 1995.

Je moeder is ook niet zuinig op je! Knipoog

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:46

Suzanne F. schreef:
Stoer paard, zeker in de kur op muziek in Los Angeles 1995.


Die kur was inderdaad fantastisch! Plezier straalde er aan alle kanten vanaf, iets wat ik soms best wel mis in dresssuursport.

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:05

Tja Sjuim, 2 x Pion er in dan he??
Ach had ik toch niet gedaan zo´n directe inteelt. Wil misschien wel nog een keer Amor erbij via OO seven ofzo...Zie wel.

Aktion was gewoon een gave hengst en heeft ook heel wat goede dressuurpaarden gegeven oa. Finesse, GP dressuur en Gustafson LT dressuur. Laatste paard was van mn vriendin maar is verongelukt 2 jaar geleden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:28

Aktion werd pas op latere leeftijd gewaardeerd als dressuurhengst Haha! nadat hij bij zijn hongaarse ruiter terecht kwam, waarmee het eindelijk klikte! Voor die tijd heeft hij heel wat ruiters 'versleten', want het was niet het gemakkelijkste heerschap Haha!

Maar toch jammer, zijn barokke uiterlijk vond ik heel erg aansprekend!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:05

Zonde, de henhst heeft veel goeds gedaan voor de fokkerij, gelukkig zijn sporen om verder te bouwen nagelaten...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:06

Aktion J ist tot

Das Erfolgspferd Aktion J des Ungarn Gyula Dallos ist tot. Der vom Grand Prix-Hengst Pion (v. Abgar xx) abstammende KWPN-Hengst (M. v. Akteur-Amor) starb kurz nach seinem 21. Geburtstag. Im Sport feierten sein Reiter und der unter dem Namen Babolna Aktion firmierende imposante Schimmel große Erfolge auf dem internationalen Dressurparkett u.a. in Rom, Kopenhagen, Donaueschingen, Amsterdam, Göteborg und Aachen, wobei der Gewinn der Bronzemedaille in der Kür bei der EM 1993 in Lipica/SLO, der siebte Platz bei der WM 1994 in Den Haag/NED, der Gewinn mehrerer Weltcup-Qualifikationsturniere und die sechsmalige Finalteilnahme sicherlich die Höhepunkte darstellten. 12 Jahre ging der Hengst im Sport und sammelte weit über 100 Grand Prix-Siege.
Der 1993 in München-Riem für den Bayerischen Verband gekörte Aktion J hinterließ auch in Deutschland zahlreiche, im Sport erfolgreiche Nachkommen, darunter den bis St. Georges siegreichen Schimmel Faktion des rheinischen Profiausbilders Rick Klaasen.

Jeetje, dit is echt heel jammer. Ik vond het een goede hengst die veel dressuur kwaliteit door gaf aan zijn kinderen. Zijn vader is nog niet eens zo lang dood en nu hij ook wel, het pion bloed wordt nu wel steeds zeldzamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:05

Ik heb een tijdje terug nog contact gehad met de fam. Toonen omdat ik er over dacht Ilindra door hem te laten dekken en toen hadden ze nog sperma van hem in de vriezer.
Er is dus nog een kans je merrie te laten insemineren.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:20

Moet je wel nu een merrie hebben. Tja en als ik mijn gribje daar mee dek geen heel veel mensen mij denk ik vertellen dat dat niet past.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:37

Dat sperma blijft nog wel ff goed hoor. Van Wellington is er geloof ik ook nog steeds beschikbaar.

Wel zonde dat hij dood is zeg. Was echt een pracht van een beest.

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:54

GribaldiFAN schreef:
Moet je wel nu een merrie hebben. Tja en als ik mijn gribje daar mee dek geen heel veel mensen mij denk ik vertellen dat dat niet past.


Waarom niet trouwens?? Geeneens zo´n heel stom idee hoor! Geeft ook veel bot.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:24

Suzanne F."]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Moet je wel nu een merrie hebben. Tja en als ik mijn gribje daar mee dek geen heel veel mensen mij denk ik vertellen dat dat niet past.


Waarom niet trouwens?? Geeneens zo´n heel stom idee hoor! Geeft ook veel bot.
[/quote] Ja daarom, maarja we zullen volgend jaar wel zien. Het zal wel erg duur zijn omdat nog aan te kunnen komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers