uiterlijk of innerlijk? Waar kies je voor?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

uiterlijk of innerlijk? Waar kies je voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 15:39

Stel, je hebt keuze uit 2 paarden.

Paard 1 voldoet volledig aan jou eisen, eindelijk die mooie gitzwarte gribaldi merrie met uitstekende dressuur capaciteiten.
Of eindelijk die perfect aangespannen en schitterende fjord!
Hij heeft precies wat je altijd in een paard/pony zocht. Alleen..... Hij bijt, en mept je de stal uit als je te dichtbij komt. Om het simpel te stellen, het woordje "lief" staat totaal niet in zijn woordenboek.

Paard 2 is een niet bijzondere warmbloed, waar je met een beetje geluk mee in de M komt, maar daar heb je het wel mee gehad. Ook is het geen plaatje om te zien. Echter, dit paard is ontzettend lief, en doet erg zijn best voor je, alleen kan hij gewoon niet beter.

Welke kies je?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:42

oeps,ik had het even verkeerd gelezen Haha!
dus heb even het verhaal weggedaan wat hier stond (was best lang Nerd *LOL* )
maar ik zal even snel zijn ik pak paard 2 Lachen
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 16-05-03 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:43

Paard 2.
ik ga op innerlijk af en niet op uiterlijk.
hoe mijn paard er zou uit ziet,
wat maakt het uit?
als ik er maar plezier mee heb Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:48

ook ik ga voor innerlijk. Daar ben ik voor Lois toendertijd ook op gevallen. Nu wordt het steeds meer een echte vent en ziet z'n uiterlijk er ook goed uit, maar toen ik hem kocht zat er geen spiertje op. Ik ken iemand die d'r paard alleen voor de afstamming heeft gekocht en d'r nog geen uurtje plezier van heeft gehad.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:48

Zeker paard 2! Wat heb je nou aan een paard die alleen maar bijt en trapt? Hij is dan wel mooi, maar daarmee kom je nergens....
Dan echt een paard die verschrikkelijk goed zijn best en waarmee je van alles kan doen!

Maar.....een combinatie van innerlijk en uiterlijk kan nooit kwaad! Haha!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:50

Absoluut innerlijk. Het is toch heerlijk om lekker te tutten met je paardje en dat je daar ook reactie van terug krijgt. Ik heb een paard om plezier mee te beleven en dat heb ik niet als alleen het plaatje mooi is.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:51

Innelijk..

Wat heb je aan een bloedmooie, maar ontzettend vals paard??

Ik wil er eentje om mee te knuffelen Lovers

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:55

Ik ga helemaal mee met Tallie!! Paard 2 dus.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:55

Natascha schreef:
ook ik ga voor innerlijk. Daar ben ik voor Lois toendertijd ook op gevallen. Nu wordt het steeds meer een echte vent en ziet z'n uiterlijk er ook goed uit, maar toen ik hem kocht zat er geen spiertje op. Ik ken iemand die d'r paard alleen voor de afstamming heeft gekocht en d'r nog geen uurtje plezier van heeft gehad.


ik ook Lachen
mijn pony,toen die nog niet van mij was zag die ook niet uit,en had de verzorgsters hoorde ik weggejaagd,er zouden wat vanaf gevallen zijn,en ze zou dus wel beetje kreng zijn Haha!
ook toen ik haar voor de eerste keer poetse,helemaal onder het tsof en dat is er niet zo makelijk uit te poetsen,heb ik echt lang staan poetsen en kwam de hoefsmid zegt die zo van zou je dat paard niet eens poetsen? Koe
nou ziet ze er weer super uit en loopt ze super,waar sommige daar geloof ik wel jaloers op kunnen zijn Lachen

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:55

Tallie1979 schreef:
Ik wil er eentje om mee te knuffelen Lovers


Dat is ook altijd leuk! Haha!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:15

Waarom trapt en bijt dat paard?
Goed, we gaan ervan uit dat het gewoon een schuttingwoordkarakter is, geen enge achtergrondverhalen.
in dat geval absoluut paard 2.
Ik heb al 17 jaar zo'n onooglijk paard waar de halve NVVR jaloers op is. Als er een probleem is, is mijn paard een van de eerst geconsulteerde paarden om voor begeleider, rots in de branding, steun en toeverlaat op te treden.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:20

Als het alleen trappen en bijten is, maar hij verder met rijden wel meewerkt ga ik toch voor paard 1...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:26

Ik ga voor paard 2

Teneerste om dat ik het innerlijk heel erg belangrijk vind en ten tweede omdat ik een recreatie ruiter ben.Dus een paard wil hebben die mak en vriendelijk is.En niet dat hij tot het z zou kunnen komen en dat ik niet buiten kan rijden enzo.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:13

Ik denk toch ook paard 1,
aan schoppen en bijten kan best wel gewerkt worden,
als je er de tijd en de moeite in stopt!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:22

Paard twee. Ik heb nu ook een paard waar ik normaal niet op zou vallen, niet mijn type (uiterlijk). Voordat we haar kochten reed ik haar voor haar vorige eigenaar omdat zij geen tijd had. Toe heb ik Jo goed leren kennen en als een blok voor haar gevallen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:27

Nou ik heb zo ontiegelikj hekel aan die saggerijnig kijken paarden, die nergens zin in hebben, trappen enzo. Er zit altijd wel zo'n rotbeest bij. Wat heb je daar nou aan? Ik denk trouwens dat je nooit goed in de sport zou kunnen presteren ls je geen goede band heb met je paard.

Ik heb verder geen sortambitie's en mooi krijg je hem vanzelf wel als hij spiertje's gaat kweken enzo Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:44

Paard 1,
ik heb wel meer van die paarden gehad en ze veranderen altijd hier op stal. Er komt hier naast mij, mijn ouders en de bijrijdsters verder geen hond op stal, ze staan de hele dag buiten met andere paarden en binnen een paar weken draaien ze om als een blad aan een boom. Je hebt altijd onmogelijke gevallen erbij maar die heb ik nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:48

Paard 1
de meeste zijn na gewoon wat opvoeden goed hanteerbaar,
En een paard tot alleen de M zou niks voor mij zijn.

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:56

runningkawa schreef:
Paard 1
de meeste zijn na gewoon wat opvoeden goed hanteerbaar,
En een paard tot alleen de M zou niks voor mij zijn.


Idd mijn pony was zoals paard 1 heel vals beet shopte en sloeg op hol... maar nu 3 jaar verder is het een schat van een beest Lachen je moet hem gwoon leren wat wel en niet kan dus ik zou ook voor paard 1 gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:04

Geduld, liefde en een consequente opvoeding doet wonderen. Daarom zou ik onmiddelijk voor paard 1 kiezen, zonder twijfel.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:06

Paard 2 Haha! !LIever een paard waar ik een band mee heb dan zo'n vals paard.En niet dat ik verder zou geraken dan de M Haha! , dus gewoon een lief paardje !Elk paardje is wel mooi want lelijke paarden bestaan niet Tong uitsteken

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:18

paard 1
absoluut
zoals je het paard beschrijft is het eentje zonder manieren, en manieren zijn het paard altijd bij te brengen
een lief knuffel paard is wel leuk, maar ik zou voor het sportpaard gaan

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:26

Paard 2.
Als ik een eigen pony kreeg zou ik voor 2 kiezen.
Ik hoef niet persee hoog dressuur te rijden.
Lekker tutten en buitenrijden is toch ook leuk?

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:36

Tja zo'n keuze hangt af wat je van het paard verwacht. Wil je hoog in de sport presteren dan moet je paard 1 kiezen.
Maar wil je gewoon leuk kunnen rijden en plezier hebben met je paard dan moet je voor paard 2 gaan.
Toen ik paarden trainde voor de renbaan heb ik verschillende paarden op stal gehad met een K*T karakter maar ze waren wel snel.
En meer als ze voeren poetsen voor het rijden en rijden deed ik er toch niet mee.
Dus wat voor een karakter ze hadden was niet het belangrijkste als ze maar de wil hadden om te winnen.