Getrapt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 22:01

Gisteren is Lamanda getrapt door een ander paard uit de kudde. Waarschijnlijk een andere merrie, die erom bekend staat te slaan. En aangezien Lamanda de leidende merrie is kon ze dit niet toestaan en is er een gevecht ontstaan. Ze heeft op haar linkerachterbeen maar liefst drie enorme schaafwonden, waarvan 1 bij een pees. Op haar rechterbil zit ook een schaafwond met daaronder een flinke bult. Maar het ergste is dat ze onder haar staart ook geraakt is.

Omdat ze vandaag uit haar vagina begon te bloeden (ze heeft vaak schaafwonden, daar kijk ik al niet meer van op) heb ik direct de DA gebeld. Gelukkig kon die meteen komen en ze heeft haar inwendig onderzocht. Bleek dat Lamanda kneuzingen heeft tot 5 cm. in haar vagina, de huid daar was kapot gesprongen en gaan bloeden Misselijk. En het was al aan het ontsteken Misselijk Misselijk, waardoor ze ruim 39 graden koorts heeft. Ze heeft direct drie spuiten gehad: ontstekingsremmers en antibiotica. De komende vier dagen moet ze nog elke dag twee spuiten antibioticum hebben.

Dat betekent dus de komende week heel rustig aan doen. Ze staat nu op stal, maar daar wordt ze heel onrustig van omdat ze de kudde mist. Ik hoop dat weer snel beter wordt, ik ben behoorlijk geschrokken. Dat paarden elkaar zo kunnen toetakelen!


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:04

He bah, wat eng! Sterkte ermee hoor!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:07

Wat kunnen paarden toch gemeen zijn tegen elkaar. Boos!
Ik hoop dat het snel weer beter is, heel veel sterkte en succes!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:07

Jeetje dat is inderdaad wel behoorlijk ernstig! Ja het andere paard zal daar niet speciaal op hebben gemikt, maar die van jou wilde natuurlijk ook niet opgeven.

Heel veel sterkte ermee!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:57

Oei! Dat is behoorlijk ernstig!! Sterkte en beterschap aan Lamanda Scheve mond\

Hoop dat het snel weer beter gaat met haar.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:23

Jemig wat een rare toestand joh! Paarden kunnen elkaar inderdaad afschuwelijk te lijf gaan, hufters zijn het!

Ik hoop dat ze snel weer de oude is! Ga jij trouwens ook naar de clinic van Antoine de Bodt a.s. zaterdag? Christa en ik gaan ieder geval, ben errug benieuwd hoor!

Groetjes Mieke

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 18:29

Thanx voor jullie reacties. Ik geloof dat ik erger van streek ben dan Lamanda. Die laat dus echt helemaal niets blijken. Ik kan de wonden gewoon verzorgen, afspoelen, etc. Ze loopt absoluut niet kreupel en ze eet gewoon normaal. Ik merk wel aan haar dat ze wat stress heeft, maar of dat nou komt van de wonden of van het op stal staan Verward

Ze is alleen superdruk als ze de andere paarden hoort of ziet. Dan brult ze de hele boel bij elkaar en als ze los in de bak loopt houdt ze niet op met draven en galopperen. Soms denk ik wel eens dat dit niet het lieve rustige paardje is wat ik gekocht heb twee jaar geleden *LOL*

En ja Mieke, ik ben er ook bij aankomende zaterdag. Ben zo benieuwd hoe die trainingsmethode is! Ik en mijn vriend komen alleen de middag. Ik begreep dat Christa de hele dag erbij is, jij ook? In ieder geval tot dan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirjam op 2001-08-13 18:31 ]</font>


hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 18:43

een merrie op onze manege is ook tegen d'r vagina getrapt! Boos! ze heeft een hele keul daar zitten nu. en weet je wat het ergste is?? ze is getrap door MIJN lieveling (karishma..) Huilen ze hadden allebei een veulen, 't was net na de bevalling. maar het is, op die bult na, weer helemaal heel geworden. Pling

groetjes patricia en hoeffies karishma Lovers

AmIgO

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:18

Erg zielig hoor voor haar zeg, tjeempie!
Heel veel sterkte ermee...ik weet hoe het is om een "gekneusd" paardje te hebben.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 23:43

is wel erg ,ik zou de volgende keer maar wel uitkijken dat ze niet weer beginnen te vechten want dan is het misschien beter als je haar uit de kudde haalt,voordat er weer zoiets ergs gebeurt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 13:04

Da's ook lekker! Merries kunnen soms echte krengen zijn, al geloof ik niet dat dit echt expres zo gegaan is...
Het idee alleen al... Geef haar maar een flinke knuffel! En wens haar beterschap.....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, goesju, J30d, Linde_C, marinst, Marlou91, paard1970, Raineri, redbutton, Zippo_M en 134 bezoekers